וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הכלה לאכזבה: על ההתעלמות של רובי קין מאירועי המלחמה

9.11.2023 / 14:30

השתיקה של האירי פיצלה את אוהדי מכבי תל אביב לכמה קבוצות. אלה שהבינו, אחרים שכעסו וכאלה ששום דבר לא מעניין אותם כבר חודש. מהבחירה לעבוד בישראל, שיצרה לו בעיות מהיום הראשון, דרך הסערה באירלנד ועד ההחלטה על המשך דרכו

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי בקמפיין למען החטופים לצד פעיל ההסברה יוסף חדאד/צילום: יניב טוכמן

חודש שלם היה לרובי קין להחליט מה הוא יגיד בפעם הראשונה שייפתח מול פיו המיקרופון. כמו יתר הזרים של ישראל עזב את הארץ ב-24 השעות הראשונות שאחרי הטבח. זה היה טבעי שכל מי שאין לו שורשים כאן, יארוז את התיק הראשון שימצא ויתחפף.

היו כאלה שציפו שקין ידבר מאירלנד. שיגיד משהו לטובת ישראל. אבל קין, הבהיר כבר מהרגע הראשון שנחת בישראל, שאין לו שום כוונה או רצון לעסוק במשהו שאינו כדורגל. גם את העובדה שהגיע לאמן בישראל, לא אהבו אצלו בבית באירלנד. קולות זועמים היו כבר בסוף חודש יוני, כשנודע שאחד האנשים הכי מפורסמים במדינה שברובה אינה אוהדת את ישראל, החליט לקשור את חייו עם מועדון כדורגל מהעיר הציונית תל אביב. אוהדי מכבי תל אביב הבינו היטב את מקומו של המאמן שלהם כבר בימים הראשונים. אחרי 3 שנים של אליפות ירוקה, אותם עניין רק מה קין יכול להביא לדשא. אם הוא רוצה או מתחמק מלהזכיר את ישראל, ממש לא עניין איש.

רובי קין מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
לא קיפל את הזנב. רובי קין/אריאל שלום

בשבועות הנוראיים מאז ה-7 באוקטובר רצו הרבה ספקולציות, אפילו בתקשורת, על הכוונות של קין. הועלתה אפילו השערה שהוא יעזוב את מכבי תל אביב ויברח מכל זהות עם ישראל. אלא שקין פעל כמו שציפו ממנו רבים מבין אוהדי מכבי תל אביב. הוא לא קיפל את הזנב ולא הודיע שהוא גמר את הרומן עם קרית שלום. הוא אמנם לא פירסם גילויי אהדה לישראל כמו פיליפ האדסון האנליסט שלו ואפילו לא העלה כמיהה לשלום כפי שעשתה רעייתו קלאודין, אבל ברגע האמת התייצב לפני יותר משבוע בפולין וחיכה עם יתר הזרים לישראלים שיגיעו בתחילת השבוע כדי להמשיך את קריירת האימון שלו במועדון.

אמש במסיבת העיתונאים בלובלין בחר רובי קין לא להזכיר את ישראל ברגעיה הקשים מאז השואה. לא ברור עדיין אם מישהו במכבי תל אביב אמר לו בימים שעברו מאז הגיעה כל הקבוצה לפולין, שמצופה ממנו להשמיע משהו. לא ברור עדיין אם היה מישהו שכיוון אותו והוא סירב. אלה תמיהות, שספק אם מישהו במכבי תל אביב יתייחס אליהן מתישהו. בגדול, מכבי תל אביב הוא לא מועדון שמכתיב למאמן שלו דבר כלשהו. לא באיזה הרכב לפתוח וכנראה גם לא מה לומר במסיבות עיתונאים.

עוד בוואלה!

זהבי: "מבחינתנו העולם נעצר בחודש הזה". קין לא הזכיר את ישראל

לכתבה המלאה
ג'ק אנגלידיס ביציע עם מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. אריאל שלום, עיבוד תמונה
לא מועדון שמכתיב למאמן שלו דבר כלשהו. גולדהאר ואנגלידיס/עיבוד תמונה, אריאל שלום

בשורה התחתונה קין יכול היה לצאת מזה, עם כל הקושי המובן בשל היותו אירי, אם היה מתייחס לטבח ולצער של המשפחות. ניסוח כמו: "חודש עבר מאז היום הנורא. הלב שלנו עם כל מי שנפגע. ננסה לשמח את אוהדי מכבי תל אביב", היה ניסוח שעובר גם את המבקרים הכי גדולים שלו מבית. אבל קין בחר להתעלם וזו זכותו. ההתנהלות הזו יצרה כמה קבוצות בין אוהדי מכבי תל אביב ביממה האחרונה. יש כאלה שכעסו על ההתעלמות, אחרים הבינו את הבעייתיות שלו והיו גם כאלה שנותרו אדישים. סך הכל אנחנו בסרט בלהות כבר 33 ימים ואם רובי קין אמר משהו או שלא הזכיר, מעניין כמו קליפות תפוחי האדמה שנחתכות בשביל להכין אוכל לחיילים שלנו.

מול זוריה לוגנסק הערב (22:00, ספורט4) יתחיל קין דרך מוזרה מבחינתו של שלושה משחקים באירופה, בלי לדעת אם בסופם הוא חוזר לישראל להמשך הליגה המקומית. את התרומה שלו ימדדו אוהדי מכבי תל אביב בתוצאות של הקבוצה, אבל אם הוא רוצה לעשות קצת טוב בלבבות של אוהדי הקבוצה, אשר איבדו יותר מ-60 בעלי לב צהוב כחול, המיקרופון יהיה פתוח עבורו גם הערב בתום המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully