וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידענו שיכולת כמו במונאקו לא תחזור. ריברו? יפתיע את כולם"

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 6:46

במכבי תל אביב היו מרוצים מהניצחון במילאנו, פרגנו לריברו ואפילו לווב ומתכוננים לתשעה ימים בלי משחק: "הלוואי שהיינו משחקים נגד ריאל בעוד יומיים". בראון: "עוברים עלינו הרבה דברים החודש, מצאנו את הדרך להתאזן"

תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 30.10/ספורט1

1.

חמישה ימים בלבד אחרי שהושפלה במונאקו, מכבי תל אביב חזרה להרים את הראש ולהרגיש גאה אחרי שניצחה במשחק השלמה מהמחזור השני את מילאנו 90:98 בחוץ. הצהובים מוצאים את עצמם ערב המחזור השישי, בו שוב לא ישחקו, במקום התשיעי ביחד עם עוד ארבע קבוצות, קרובים לחבורת הצמרת בתוך הסיטואציה הכמעט בלתי אפשרית של המלחמה בארץ.

זה היה ערב שהיה יכול להתפתח גם להפסד. העליות והירידות במהלך כל המשחק היו די ברורות, כשמילאנו שולטת במשחק במחצית הראשונה אבל מכבי נשארת בעניינים בעיקר בזכות חסיאל ריברו וג'וש ניבו כשהראשון רושם 21 נקודות והשני 14. במחצית השנייה הצליחו הצהובים ליטול את היתרון, ולמרות שמילאנו נשארה צמודה, ידעו לקחת את המשחק כשלורנזו בראון עם 20 נקודות ו-12 אסיסטים חוזר לעצמו, וגם בונזי קולסון עם 16 ואנטוניוס קליבלנד עם 15 נראים טוב.

בסיום המשחק נראו אנשי הקבוצה נרגשים, בדיוק כמו אחרי הניצחון נגד פנאתינייקוס לפני פחות משבועיים, כשהחדשות הקשות מהארץ ממשיכות לזרום אליהם והעיניים של המאמן עודד קטש נצצו במהלך מסיבת העיתונאים כשניסה להסביר על המצב של הקבוצה כשהמחשבות עם האנשים בארץ.

"זו הייתה הופעה קבוצתית טובה מאוד, כולם באו לשחק, זה היה ניצחון קבוצתי", סיכם ג'וש ניבו, "לחברים שלי בקבוצה אני רוצה להגיד שאני גאה בהם על הניצחון הקשה הזה, זה קשה לנו לא לשחק מול האוהדים שלנו, אני מקווה שמהר מאוד נוכל לפגוש אותם ולשחק מולם".

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב, GettyImages
ידע שהקבוצה תדע להגיב לתבוסה במונאקו. קטש/GettyImages, האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב

2.

"בעונה שעברה קרו לנו כמה דברים כאלה, וידענו להגיב בכל פעם. ממה שאני מכיר את השחקנים האלה הם יידעו להגיב גם הפעם". את הדברים האלה אמר עודד קטש אחרי התבוסה במונאקו ביום חמישי האחרון, כשהמאמן יודע שהקבוצה שלו פשוט לא תפקדה בדרך להפסד שבמכבי לא רצו לקבל גם בסיטואציה הנוכחית.

מה שמאפיין את התקופה הארוכה של הקבוצה מחוץ לישראל זה הרבה שיחות קבוצתיות. לקראת המשחק אמש אמרו במכבי כי הם מצפים מהשחקנים להגיב ולהראות שאלה לא הפנים האמיתיות של הקבוצה.

"יש כאן שחקנים עם כבוד שעשו דבר או שניים כאן ודבר או שניים בכדורסל ותבוסות כמו התבוסה שספגנו במשחק האחרון", סיפר אחד מאנשי המועדון, "ידענו דבר אחד בוודאות שיכולת כמו של מונאקו לא תחזור. קשה מאוד לשמור על עקביות ואנחנו רואים שיש בעיות מקצועיות בתוך הסגל הזה, אבל זה ניצחון שמראה על האופי יותר מכל דבר אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לורנזו בראון מכבי תל אביב. האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
הברומטר של מכבי תל אביב. לורנזו בראון/אתר רשמי, האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב

3.

כמו בכל משחק מפתיחת העונה, מי שעומד במרכזו הוא לורנזו בראון. המטוטלת של השחקן שפתח את העונה בצורה מדהימה ללא וויד בולדווין עם תצוגת שיא נגד פרטיזן בלגרד, היא משמעותית. הוא המשיך עם שלושה משחקים חלשים, מוביל את היורוליג באיבודי כדור למשחק, אך בכל אחד מהמשחקים הללו נתן מעצמו גם אם הדברים נראו לא הכי טוב.

אמש בראון פתח נהדר עם 7 נקודות ברבע הראשון, המשיך לא טוב, אבל ברגעי ההכרעה התפוצץ וסיים שוב עם דאבל דאבל. "עברו עלינו הרבה דברים החודש, מצאנו דרך להתאזן ולשחק כקבוצה", סיכם בראון את הניצחון, "צריך לבוא בכל ערב ולשחק באינטנסיביות וזה הביא לנו את הניצחון הערב. נצטרך להישאר בפוקוס, זה המטרה שלנו כרגע, זה מצב משונה, אבל נצטרך להישאר מאוזנים כקבוצה".

אפילו כשהוא במועדון כבר שנתיים, במכבי תל אביב עדיין מתקשים לקרוא את בראון חסר ההבעה לאורך רוב הזמן. האמונה אצל הצהובים היא כי עם חזרתו של בולדווין, שאמור לשחק בעוד כשבועיים, הרבה מהלחץ יירד מבראון והוא יוכל לחזור לתפקיד שיותר מתאים לו, מאשר לתפקיד של המנהיג היחידי.

שחקני מכבי תל אביב ג'ייק כהן, בונזי קולסון, חסיאל ריברו. Miguel Ángel Polo/Valencia Basket, אתר רשמי
המשחק הכי טוב שלו העונה. ריברו, במרכז/אתר רשמי, Miguel Ángel Polo/Valencia Basket

4.

בעוד שקטש הרגיש במהלך המשחק כי ג'ון דיברתולומיאו ורומן סורקין לא בעניינים ונתן להם 6 ו-2 וחצי דקות בהתאמה, מי שקיבלו את הבמה היו חסיאל ריברו וג'יימס ווב, שני שחקני החיזוק שקיבלו ביקורת, מי יותר ומי פחות, בתקופה האחרונה. קטש העניק לקובני, שחגג אמש יום הולדת 19 וחצי דקות ולווב שאף פתח בחמישייה כמעט 25 דקות. התרומה של ריברו הייתה מדהימה כאמור, ווב המשיך להיות פחות טוב עם 6 נקודות ו-5 ריבאונדים, אבל במכבי מבקשים לתת לו זמן גם.

"לכל מי שנמצא כרגע בתוך הקבוצה היה די ברור שריברו מסוגל להתפוצץ ככה, הוא בחור סופר חיובי, כולם אוהבים אותו, ויש לו את היכולת והחושים לעשות מה שהוא עשה הערב", אמרו במכבי, "הוא עוד ימשיך להפתיע את כולם, יש לו את מה שצריך כדי לשחק עם ניבו ולעשות עבודה טובה".

לגבי ווב כאמור בקבוצה מבקשים לתת לו זמן, והיו מרוצים ממנו יותר אמש מבכל הזדמנות אחרת: "גם לג'רל מרטין לקח זמן מסוים להיכנס בעונה שעברה, ג'יימס נכנס לתוך קבוצה רצה עם הרבה שחקנים טובים והוא לא תמיד מקבל את הזריקות שלו. צריכים לדעת להפעיל אותו, אבל בינתיים הוא מראה הרבה רצון ונחישות וזה היה משחק טוב יותר שלו".

שחקני מכבי תל אביב כדורסל. האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
מנוחה כפויה של 9 ימים עד המשחק הבא. שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב

5.

"הלוואי שיכולנו לפגוש בעוד יומיים את ריאל מדריד", כך אמרו במועדון על התחושה אחרי המשחק אמש, אבל המציאות שונה. המשחק נגד הספרדים נדחה, כשתאריך רשמי עדיין אין, ושוב מכבי תצטרך להסתדר עם תשעה ימים ללא משחק בעוד יריבותיה משחקות בין שניים לשלושה משחקים בתקופה הזאת וצוברות ניסיון ונשארות חדות.

רוב המשחקים הבאים של הצהובים ייערכו באולם "הביתי" בזמן המלחמה - הפיוניר בבלגרד, לשם תגיע מכבי בקרוב, כשחלק מאנשי הקבוצה צפויים להגיע להתרעננות בארץ בשל התקופה הארוכה ללא משחק בקרוב. האימונים האינטנסיביים לקראת באיירן מינכן, היריבה הבאה של הצהובים, צפויים לעלות שלב עם תחילת השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully