וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואף על פי כן נע תנוע: איך ממשיכים בשגרת ספורט?

בחיים הקודמים שלנו, אי שם לפני ה-7.10, נשבענו לעצמנו שאחרי החגים נחזור לשגרה ולאימונים, אבל המציאות השתנתה. איך בכל זאת חוזרים לעניינים?

HOKA SPEEDGOAT 5. יחצ,
HOKA SPEEDGOAT 5/יחצ

בחיים הקודמים שלנו, אי שם לפני ה-7.10, נשבענו לעצמנו שאחרי החגים נחזור לשגרה ולאימונים. החגים נגמרו אבל השגרה לא חזרה. אירועי השבעה באוקטובר, הטבח הנוראי שבוצע במשך שעות ארוכות בעשרות יישובים בעוטף עזה וגבה את חייהם של 1,400 אנשים, נשים וטף; ולקיחתם בשבי של למעלה מ-200 אזרחים ישראלים ואנשי כוחות הבטחון, הוציא את כולנו מאיזון והכניס את כולנו לחרדה.

חלק חשוב בתהליך ההחלמה הוא שמירה על שגרת אימונים שטובה לגוף וגם לנפש, אולם במציאות הנוכחית רבים מספרים על חרדות ופחדים העולים כתוצאה מהמחשבה על יציאה מהבית ו/או מרחק מהמרחב המוגן הקרוב. "החשש מיציאה מהבית אל שטח פתוח היא תגובה טבעית למצב לא טיבעי", מסביר קובי אורן פסיכולוג קליני מומחה מקרית טבעון, וספורטאי חסות של HOKA. "פעילות פיזית יזומה, מכל סוג שהוא, יכולה לשפר משמעותית את הביטחון העצמי שלנו, להעלות את תחושת היכולת והמסוגלות ואף לשפר את מצב הרוח".

עוד מוסיף אורן כי התארגנות על תנועה שכזאת תאפשר לנוע, לצלוח באופן מיטיב את יכולת ההתמודדות שלנו עם ימים קשים אלה. "לכן חשוב שכל אחד יחפש את הדרך לעסוק בפעילות ספורטיבית כלשהי, לפי מה שעושה לו טוב, לפי המסוגלות האישית שלו - למען עצמו וכמובן למען הסביבה הנתמכת שלו. כמו כן, חשוב שנעשה סוויץ'' מנטלי- יתכן והתרגלתי לרוץ 3 פעמים בשבוע, אבל כעת כדי להרגיש טוב אני אעשה הליכות במרחב סביב הבית, כדי להרגיש חיוני, להרגיש שלא וויתרתי על הבריאות הפיסית והנפשית שלי".

קובי אורן. גיל נחושתאי,
קובי אורן/גיל נחושתאי

מאז ומעולם אנחנו יודעים על הקשר ההדוק בין הנפש לגוף ולהפך. אנחנו נמצאים כעת בתקופה בה אנו חווים מנעד רגשות רחב: מתח, לחץ, חרדה, דכאון וככל שאנחנו שוהים יותר בבית שמחד הוא ה"מרחב המוגן שלנו" הוא גם יכול ב"קלות" להפוך להיות המקום שמצמצם אותנו, מפגיש אותנו ללא וויסות עם קבלת חדשות ו"כולא" אותנו מול תחושות מורכבות וחוויה של חוסר אונים. לאורך זמן שהייה בבית בלי לעשות דבר, מעצימה תחושות של חרדה ודכדוך.

כיצד תנועה וספורט יכולים להיות כלי מסייע בהתמודדות?

"העיסוק הפיזי נותן לנו אפשרות למרחב של ניתוק משקיעה במחשבות שלנו" מסביר אורן,
"לא להיות תקועים רק בהם. במקום להיות כלוא ב"מרחב המוגן" הביתי אנחנו יוצאים ממנו למקום אחר, להתרעננות, לעשייה שיש בה בריאות והשקעה עצמית בריאה. אנחנו יוצאים לסביבה מוכרת שמסביב לבית, יוצאים להליכה, למשחק בכדור מתחת לבית, המחשבות שלנו נעות לפיכך מדאגות מהמצב הבטחוני והכלכלי, ממציאות החיים העמומה לעבר התעסקות בנשימות ובהזעה, במגע הרגלים בקרקע וברוח על הפנים, מתחברים טיפה לטבע ופחות עסוקים בחששות".

אורן מדגיש את החשיבות של עיסוק בעשייה מחוץ למרחב המצומצם. "כשאני בוחר להיות אקטיבי, אני בוחר להשקיע בעצמי, אני עושה עשיה שהיא לא רק מצמצת אלא מתרחבת ואני מרחיב את הקיום שלי. ברגע שהספורט הוא בקרבת הבית שלי, כשאני יודע איפה המרחב המוגן, אזי אני יכול להתנתק מהמחשבות ולהתעסק בחוויות הפיזיות, בעשיה במקום בדאגות".

"נקודה נוספת שחשוב שנזכור", מוסיף אורן, "יחד עם הדאגות הגוף הופך למתוח ודרוך. כשעושים ספורט מתון של 20 דקות לוקחים את כל הטעינות שהצטברה בגוף ופורקים אותה. יציאה בטוחה ממרחב מוגן מסביב לבית מאפשרת לפרוק את המתח ולהפטר מ"התוצרים הרעילים" של הצפייה והחשיפה המתמשכת לחדשות מעוררת בנו.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
נעלי HOKA בכתום וכחול מחיר 749.90 שקל, דגם CLIFTON 9. יחצ,
נעלי HOKA בכתום וכחול מחיר 749.90 שקל, דגם CLIFTON 9/יחצ

איך עושים את זה בפועל?

"קודם כל מקבלים החלטה לקחת שליטה על אספקט מסוים בחיים. חשוב שאדם יגיד לעצמו 'הנה אפילו בתקופה כזאת אני נאבק ומתחייב לבריאות הנפשית והגופנית שלי'. זאת אמירה מאוד מעצימה. למעשה הפעילות הפיזית גורמת לשינוי נפשי על ידי החזרת השליטה. לקיחת בעלות על המציאות שלנו".

לדברי אורן אחד הקשיים עמם אנחנו מתמודדים מאז אותה שבת שחורה הוא אובדן שליטה בחיים שלנו. "ישנם האנשים מאזורי הלחימה שהם כמובן איבדו כל תחושת שליטה. אבל לא רק הם. האזעקות, הגיוסים, הדי הפיצוצים, המצב הכלכלי, אלה שהוצאו לחל"ת ואלו שחוששים לעבודותיהם. כולנו חווים בימים אלה חוסר שליטה על מציאות חיינו, וזה לא משנה איפה אנחנו גרים. המציאות הזו, חוסר השליטה הנוראי הזה יכול בקלות להוביל לחרדה ולדכדוך, ולכן חשוב למצוא את השליטה. נקודות קטנות של שליטה יכולות לעזור לנו להימנע ממצב של דיכאון ודכדוך. אבל ברגע שאתה מרגיש שאתה לוקח בעלות אתה לוקח שליטה זה עוזר לחשוב קדימה ולשמור על אופטימיות".

כדור פילאטיס עם משאבה קוטר 55, 65, 75 ס"מ, מחיר החל מ-89.9 שקל להשיג ברשת גודלייף. יחצ,
כדור פילאטיס עם משאבה קוטר 55, 65, 75 ס"מ, מחיר החל מ-89.9 שקל להשיג ברשת גודלייף/יחצ

חשוב להדגיש. אין דבר בעולם החשוב יותר מהביטחון האישי שלנו. גם לא הפעילות הספורטיבית. על כן, בימים בהם הנחיות פיקוד העורף מורות להישאר בסביבת אזורים ממוגנים, עלינו להקפיד על הנהלים.

"ספורט זה לא רק ריצה או הליכה למרחקים", מסביר אורן. "ספורט זה כל דבר שמפעיל את הנפש, הגוף והשרירים. אתגרו את עצמכם במציאת הדרכים כן לעשות. למי שגר בבניין, למשל, אפשר לעלות בכל יום 10 דק' במדרגות. רדו במעלית לקומה תחתונה וטפסו למעלה, חזרו מטה שוב במעלית. נסו בכל פעם להציב מטרה יותר גבוהה. גרים בדירה או בבית פרטי? ניתן לקפוץ בדילגית או לקחת השראה מימי הקורונה ולעשות סיבובים סביב הבית או הבניין בו אתם גרים. חוששים לצאת? הישארו בבית והורידו סרטוני כושר ביתי.

מאוד קל בתקופה כזאת לאבד את שיגרת החיים, יחד עם זאת מהותי לזכור לא להחליף שגרה של בריאות- עבודה וחברים בשגרה של הסתגרות והצטמצמות למרחב המוגן והמדיה. אפשרי לגוון, זמנית במקום שגרת חיים רגילה גם להתרענן בבית ולהיות מחובר למדיה אבל גם להכניס שגרת חיים של בריאות הנפש והגוף על ידי שילוב ספורט במהלך השבוע".

מיני סטפר עם תצוגת LED וגומיות אימון מחיר 366.4 שקל להשיג ברשת גודלייף. יחצ,
מיני סטפר עם תצוגת LED וגומיות אימון מחיר 366.4 שקל להשיג ברשת גודלייף/יחצ

כדי להתאמן ביעילות בבית, מול סרטוני היוטיוב או בשיעורי זום, מומלץ להרכיב לעצמכם חדר כושר ביתי עם המוצרים שהם מאסט הב. רשת גודלייף, המספקת פתרונות נגישים לבני הגיל השלישי ובכלל, מציעה מגוון אביזרים החל מאבזרי ספורט ביתיים ולכל מרחב, כולל אביזרים לפילטיס, יוגה, פיזיותרפיה ושמירה על הכושר ועד אביזרים המותאמים המספקים פתרונות בריאותיים.

  • הדבר הראשון שחייבים זהו המזרן. רשת גודלייף מציעה לכם מזרן יוגה PVC עובי 4 מ"מ כחול מקצועי לאימון, קל יציב ולא מחליק על הרצפה, שמתאים לכל אימוני הכושר וכמובן ליוגה ופילאטיס. מחיר 49.9 שקל.
  • כדור פילאטיס עם משאבה קוטר 55 | 65 | 75 ס"מ. רשת גודלייף מציעה לכם כדור פילאטיס במגוון גדלים שמחזק את שרירי הבטן, הזרועות והרגליים ותורם למתיחת האגן. הכדור מתאים לפיזיותרפיה, לנשים בהריון ולאימוני פילאטיס ויוגה. מחיר: החל מ-89.9 שקל.
  • רשת גודלייף מציעה לכם גומי מתיחה 120 ס"מ אשר מתאים לאימון בכל מרחב מצוי ולתרגול כל שרירי הגוף. גומי המתיחה מסייע לחיזוק ושיקום השרירים, שיפור טווח התנועה ושילוב בין השרירים ומגיעה בחמישה צבעים, לפי עוצמת הקושי של הגומייה. מחיר החל מ-26.90 שקל.
  • רשת גודלייף מציעה לכם אופני התרגול עם צג דיגיטלי AIDAPT בעלי זוג פדלים קומפקטיים לאימון אישי בבית, מסייעים בשיפור זרימת הדם ושמירה על כושר. לאופני התרגול צד דיגיטלי שמודד את שריפת הקלוריות, משך האימון והצעדים לדקה. אופני התרגול נמכרים בבלעדיות ברשת גודלייף ובמחיר מבצע של 175.2 שקל.
  • את מוצרי גודלייף ניתן להשיג באתר ובסניפי הרשת: ראשון לציון, בני ברק , חיפה חוצות המפרץ, נתניה וירושלים. במוקד הטלפוני *8048 ובאתר.
מזרון יוגה ברשת גודלייף מחיר 49.9 שקל. יחצ,
מזרון יוגה ברשת גודלייף מחיר 49.9 שקל/יחצ

מנכ"ל גודלייף ערן בסן: "בתקופה זאת מומלץ לשמור על שגרה בריאה ופעילות גופנית סדירה. אנו מספקים פתרונות ומוצרים לגיל השלישי שממעט ללכת לחדרי כושר, אך בימים מורכבים אלה אנו רואים עלייה בביקוש למוצרי הספורט הביתיים, ימים בהם יש נטייה להישאר קרוב לבית ולמרחבים המוגנים. שמירה על תנועה וכושר משפרים הן את המצב הפיזי והן את המצב הנפשי ושומרים על איכות חיים והחוסן הפנימי".

גומי למתיחה לתרגילי שריר 120 ס"מ להשיג ברשת גודלייף מחיר החל מ-26.9 שקל. יחצ,
גומי למתיחה לתרגילי שריר 120 ס"מ להשיג ברשת גודלייף מחיר החל מ-26.9 שקל/יחצ

בראייה הורית מהותי לזכור שכפי שהכושר והספורט עוזרים לנו לקחת שליטה על החיים ולהגביר את תחושת המסוגלות והאופטימיות, כך סגנון התמודדות זה יכול לסייע לילדים שלנו.

"להשאיר ילדים במקום סגור לכאורה מוגנים זה פתרון שמסייע בהרגעת החרדות שלנו כהורים, אך גם הדרך המהירה לעורר ולהעצים חרדות וחששות אצלם" מחדד אורן. "מהותי לזכור שעבור הילדים שלנו, היציאה והחיבור לטבע הוא צורך חשוב טבעי ובסיסי. לנשום אוויר, להסתכל על השמיים או על עץ. להיות במשחק זה המהות של להיות ילדים, מעבר לכך משחק בחוץ מאתגר את הילדים הן שכלית והן פיזית ונותן להם כלים חברתיים שאסור לנו להזניח.

הילדים שלנו חוו לפני שנתיים תקופה משמעותית של הסתגרות עקב הקורונה, חלקם עדין סוחבים מטענים מתקופה זאת ועכשיו מתחילה תקופה חדשה. יציאה איתנו החוצה או למפגש קרוב באזור מוגן עם חברים יכולה להקל, ליצור מרחב של נורמליות חברתית בתקופה שהיא לא נורמלית. מהותי לתמלל ש"אנחנו בתקופה לא רגילה, היא זמנית, היא תעבור וגם בתקופה הזאת אנחנו נעשה דברים כיפיים ושווים. פרשנות המציאות על ידי ההורה מסייעת לילד להירגע ונותנת לו אופק להמתין לו. לכן גם במידה ואנחנו במרה שחורה וכעת רואים רק מציאות שלילית חשוב שנתווך לילד שיש אפשרות למשהו אחר ואופטימי".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully