וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן ייני: "זו עדיין תקופת אבל לאומית וכדורגל הוא משני כרגע"

30.10.2023 / 14:43

שחקן מכבי ת"א הגיע לפגוש ילדים מפונים ביחד עם זהבי: "אנחנו עסוקים בלחזק את המשפחות, אנחנו כל הזמן בעשייה שקשורה לזה"

תקציר ניצחונה של פ.ס.וו איינדהובן 2:5 על אייאקס/ספורט1

שחקני מכבי תל אביב, ערן זהבי ושרן ייני, הגיעו היום לבית המלון דן פנורמה בתל אביב למפגש עם ילדים מפונים מהדרום והצפון.

ייני סיפר: "אנחנו מתמלאים ברגשות טובים ברגע שאנחנו באים לעזור. הם (הילדים) נותנים לנו כל כך הרבה תחושות, שאתה לא מבין כמה טוב זה עושה לנו. גם כשאנשים מספרים לך סיפורים נוראיים ואתה נותן להם לפרוק או משחק איתם כדורגל ואז פתאום הם לא חושבים על זה והם צוחקים איתך, אתה לא מאמין כוח זה נותן לנו, יש לנו מזל שאנחנו יכולים לעשות את זה".

השחקן הוותיק הוסיף: "כדורגל הוא משני כרגע, אנחנו חווים אבל לאומי אחרי כל מה שעברנו, ואני מקווה שיצליחו להחזיר את החטופים, ושלא נאבד חיילים ושכולם יחזרו בריאים ושלמים - זה הפוקוס, לא הכדורגל. אנחנו כן שומרים על כושר, מגיעים בשביל להתאוורר ויוצאים למלונות, שבעות, בתי חולים ולוויות. משתדלים לעשות כמה שיותר וזה בעצם ממלא אותנו, כי אנחנו לא יכולים להילחם אז לפחות אנחנו עושים משהו שיכול לתרום קצת לחברה".

ערן זהבי במפגש עם ילדים שפונו מבתיהם בגלל המלחמה. ראובן קסטרו
ייני וזהבי היום/ראובן קסטרו

על כך שחלק מהאוהדים מחכים שהכדורגל יחזור ורוצים אסקפיזם: "אנחנו ביקשנו ממכבי לדחות את המשחק הראשון, כי מבחינתי זו עדיין תקופת אבל לאומית וכדורגל הוא משני כרגע. עכשיו אי אפשר לדחות יותר, אז צריך לקבל החלטה. יצא לי לדבר עם הרבה חבר'ה מכפר עזה והם אמרו לי שהם רוצים שנשחק, ורוצים לצפות בנו, לעודד את הקבוצה ולא לחשוב על שום דבר אחר. אם הם יכולים לבוא למשחק ויהיה קהל במשחק הנבחרת לדוגמא אז זה יהיה מדהים. זו הדרך שלהם לברוח מהזוועות שהם עברו".

מה עובר על השחקנים בתקופה הזו: "אנחנו בני מזל, אנחנו יכולים רק לשמח. לא עברנו זוועות אבל כולנו מכירים אנשים במעגל קרוב או רחוק שהיו חלק ממה שקרה. כמו כל המדינה, לא חושבים על כלום - מתנהלים מיום ליום ורוצים להיות קרובים למשפחות. מנסים לתת לילדים תחושה שהכל בסדר ושיהיו חזקים וינסו לא לחשוב על זה. אנחנו עסוקים בלחזק את המשפחות, את התושבים מהדרום והצפון ואת החטופים - אשתי במטה האזרחי להחזרת החטופים. אנחנו כל הזמן בעשייה שקשורה לזה".

על האנטישמיות בעולם והאם השחקנים חוששים לשחק בחו"ל: "הקבוצה בדקה את כל העניינים שקשורים לביטחון ופולין מבחינתה היה המקום הטוב ביותר אחרי הבדיקות שנעשו. אני רוצה להאמין שהכל היה טוב. אבל האם יש חשש? כן, דיברנו כולנו בקבוצה על כל מה שקורה והשנאה כלפינו בעולם הולכת ועולה, וזה משהו שאנחנו צריכים לשים לב אליו. גם לפני הלחימה נתקלנו, אבל בכמות כזו כמו שראינו עכשיו - לא, לא נתקלנו בדבר כזה ואני מקווה שגם שלא ניתקל".

עוד בוואלה!

זהבי נפגש עם בניון ויחזור לנבחרת ישראל: "המדינה צמאה לאחדות בדרך לניצחון"

לכתבה המלאה
שרן ייני במפגש עם ילדים שפונו מבתיהם בגלל המלחמה. ראובן קסטרו
שרן ייני במפגש עם ילדים שפונו מבתיהם בגלל המלחמה/ראובן קסטרו

על הכדורגלנים מהמגזר הערבי: "אני חושב שהחברה הערבית כרגע במצב מאוד לא נעים, שאנשים בטח נותנים להם תחושה פחות טובה, אבל בינתיים אני חושב שיש התנהגות מדהימה של האוכלוסייה הערבית והסיבה היא שהם יודעים שטוב להם בישראל, ושהם לא היו רוצים שלטון כמו חמאס. אני מניח שאנחנו יכולים לתת להם והם לנו הרבה, וכולם יכולים להרוויח ממערכת היחסים הזו. לכן אתה רואה את זה. עדיין יהיו פה ושם מקרים כאלה ואחרים, אבל זה לא מייצג את ערביי ישראל שיודעים שזה המקום הנכון והטוב לגור בו במזרח התיכון. אני לא באתי לחנך אוהדים ואזרחים איך להתנהג, אני מתנהג בצורה שאני מתנהג ואני חושב שזה צריך להיות דוגמה לחיקוי לאחרים. מי שייקח ייקח ומי שלא שלא. אנחנו לא יכולים לחנך את כולם, אבל אנחנו השחקנים, אין לנו שביב בעיה עם השחקנים הערבים. יש לנו שחקן ערבי בקבוצה (אבו פרחי), כולנו אוהבים אותו ומחזיקים אותו. אני שם לב שהוא די שקט בתקופה הזו, אז אנחנו ככה גורמים לו לדבר קצת. הוא לא מרגיש מאיתנו שום דבר שלילי וזה מה שחשוב, שנתנהג לכולם כמו בני אדם. כמובן שהאחרים שעשו את הזוועות, אלה לא מעשים של בני אדם ואנחנו יודעים לעשות את ההפרדה טוב מאוד בין האנשים".

על חזרת ערן זהבי לנבחרת ישראל: "הקאמבק הזה הוא טוב מאוד לנבחרת ולערן, כי יש לו תשוקה לנבחרת ישראל. כשקרה מה שקרה הוא היה באנרגיות מאוד שליליות כי הוא מאוד רוצה להיות שם ולעזור. זה לא ברמת הרווח האישי, ערן כבר עשה הכל מהכל, הוא רק רוצה לעשות עוד ועוד בשביל מדינת ישראל. אני בטוח שהוא יעזור למדינה ואני מקווה שנצליח ושנוכל לשמח אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully