וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוסו נזקק ל-12 תפרים: "הוא היה מבועת, לא יכול לנהל שיחה"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 23:25

שחקני ליון מנעו את קיום המשחק במארסיי, לוברן: "הם באו כדי לפגוע בנו". נשיא מארסיי זעם: "חבורת אידיוטים הרסה חגיגה". שרת הספורט: "אירוע מזעזע"

תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 29.10/ספורט1

סערה גדולה בצרפת בעקבות אירועי האלימות במארסיי לפני המשחק הערב (ראשון) מול ליון. אוטובוס הקבוצה האורחת הותקף בבלוקים שגרמו לניפוץ הזגוגיות ולפגיעה בפניו של המאמן פאביו גרוסו וכן של עוזרו רפאלה לונגו. פרט לכך, כ-100 רעולי פנים תקפו גם שלושה אוטובוסים של אוהדי ליון ופצעו כמה מהם. עד כה דווח על שבעה עצורים, ביניהם שניים שהיו מעורבים באירוע הסקילה.

המשחק בוטל כמה דקות לפני מועד הפתיחה המתוכנן (21:45) אף על פי שליון כבר נתנה את הסכמתה לשחק. הבעלים ג'ון טקסטור הסביר: "בהתחלה לא ביקשנו לדחות את המשחק, אבל אחרי הבדיקה הרפואית והשיחה עם המאמן, גם השחקנים שינו את דעתם. ראינו שגרוסו לא מתפקד כרגיל בחדר ההלבשה. הוא לא יכול היה לנהל שיחה, עוד היו לו רסיסי זכוכית בפנים. אני מאוד כועס. השחקנים והמאמן שלנו התכוננו למשחק הערב והאוהדים רצו לצפות בו".

ב-RMC דווח כי השחקנים ראו את המאמן מבועת לאחר הפציעה הלא פשוטה וכהזדהות איתו ועם העוזר החליטו פה אחד כי אסור לשחק. גרוסו נזקק ל-12 תפרים ועל פי אחת העדויות, לאחר שהבלוקים שברו את השמשות, פחיות בירה פגעו בפניו.

בזמן שאנשי ליון מחכים שהאוטובוס יתוקן כדי שיוכלו לעזוב את האצטדיון, הבלם הקרואטי דיאן לוברן צייץ: "מה שקרה למאמן שלנו ולנו באוטובוס היה בלתי נסבל. אני מכבד אוהדים מושבעים בכל העולם, אבל זה לא המקרה הפעם. האנשים האלה באו עם כוונות ברורות לפגוע ולגרום לפציעות חמורות. והם עשו את זה. אין לזה כבר קשר לכדורגל. אם החוק לא ישתנה, יום אחד זה יהיה מאוחר מדי. הממשלה חייבת לעשות משהו. אני מאחל לכל אוהדי ליון לחזור הביתה בשלום".

ברונו ברנאר, נשיא מטרופולין ליון, צייץ: "זו לא 'תקרית'. מדובר בהתקפה של חוליגנים שמלכלכים את הכדורגל ואת העיר מארסיי. זה לגמרי לא מקובל. חייבים להרחיק אותם ממגרשי הכדורגל ולהעמידם לדין".

עוד בוואלה!

אוהדי מארסיי רגמו את האוטובוס של ליון, פאביו גרוסו נפגע בראשו

לכתבה המלאה
פאבלו לונגוריה נשיא מארסיי. CHRISTOPHE SIMON/AFP, GettyImages
נשיא מארסיי פאבלו לונגוריה בהצהרה לאחר ביטול המשחק/GettyImages, CHRISTOPHE SIMON/AFP

נשיא מארסיי, פאבלו לונגוריה, גינה נחרצות: "זה לחלוטין לא מקובל. אני חושב על פאביו גרוסו ומה שקרה לו הוא בלתי מתקבל על הדעת. זה משהו שלא יכול לקרות בכדורגל. מדובר בחבורה של אידיוטים פזיזים. הם הרסו פה חגיגה של 65 אלף צופים. אני כועס בעיקר כי אין לזה מקום בכדורגל, או בחברה שלנו".

נזכיר שלונגוריה עצמו כמעט עזב את המועדון בחודש שעבר, לאחר איומים על חייו מצד ארגון האולטראס. האוהדים הצליחו להבריח את חברו, המאמן מרסלינו, אבל הנשיא הספרדי בחר להישאר.

שרת הספורט, אמלי אודאה-קסטרה, גיבתה את ההחלטה לבטל את המשחק: "זה אירוע מזעזע. מעשי השנאה הללו שוללים את ערכי הכדורגל והספורט. עלינו למצוא במהירות את העבריינים ולהענישם בחומרה. כל תמיכתי למאמן של ליון ולעוזרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully