וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התבוסה: במכבי תל אביב מאוכזבים אבל לא מצביעים על אשמים

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 6:58

הצהובים מאמינים כי התבוסה במונאקו הייתה בעיקר מנטאלית ("היו לנו משחקים כאלה גם בעונה שעברה"), סופרים את הימים עד שבולדווין יחזור, מבינים כי לבראון לא קל להנהיג לבד, ומסמנים את המשחק במילאנו כמפתח. ומי שחקן החיזוק המאכזב?

תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט ביום/ספורט1

1.

רכבת ההרים של מכבי תל אביב בפתיחת העונה המשיכה אמש (חמישי) כשהצהובים הובסו במונאקו 79:107 וחזרו למאזן מאוזן של שני ניצחונות ושני הפסדים. פחות מחמישה ימים אחרי שהפתיעו את פנאתינייקוס ביוון, והצליחו להתגבר על הסיטואציה הקשה עם המלחמה בארץ, שוב צנחו הצהובים באחת ההופעות החלשות שלהם תחת עודד קטש.

מהפתיחה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש כשמונאקו בורחת ליתרון דו ספרתי ברבע השני, בעיקר בזכות יכולת מעולה של מייק ג'יימס ואלי אוקובו, ומנצלת הגנה חלשה מאוד של הצהובים שאפשרו ליריבה הצרפתית לקלוע 52 נקודות. הרבע השלישי גמר את המשחק, כשמונאקו רצה 2:15 תוך 3 וחצי דקות, הגדילה את הפער ל-27 וגמרה את המשחק מול הספסל ההמום של הצהובים.

במכבי האמינו לפני המשחק כי הניסיון שצברו בשבוע שעבר יעזור להם להתרכז רק בכדורסל, ובקבוצה מייחסים את ההפסד הזה פשוט לחוסר מוכנות מנטאלית של השחקנים, שהגיעו בגישה לא נכונה אל המשחק וסללו את הדרך למונאקו. "היו לנו משחקים כאלה גם בעונה שעברה", סיפר אחד מאנשי הקבוצה במהלך הלילה, "הובסנו בבאסקוניה, קיבלנו בראש גם במדריד. החוכמה מהנקודה הזאת זה להגיב, לא להיכנס לכדור שלג".

"היה לנו משחק קשה הלילה", סיכם ג'וש ניבו, "לא עלינו עם האנרגיה הנכונה בהגנה. בחצי הראשון הם ניצחו אותנו בריבאונד, לא עשינו עבודה טובה בסגירה לריבאונד ואנחנו חייבים לשמור הרבה יותר טוב בשבוע הבא מול מילאנו. אם ניתן הגנה ניתן לעצמנו סיכוי לנצח ביום שלישי".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון, מול שחקן מונאקו, יאקובה אוואטרה. AS Monaco Basket, אתר רשמי
גישה לא נכונה של כל הקבוצה. בראון/אתר רשמי, AS Monaco Basket

2.

בקצה הספסל של מכבי תל אביב ישב שוב וויד בולדווין. הגארד החמיץ עד כה את כל משחקי היורוליג של מכבי, כשההערכה הראשונית, זאת שדיברה בתחילת אוקטובר על שבועיים עד ארבעה לצאת מהמתיחה בשרירי הגב, מתארכת. בולדווין יחמיץ את המשחק נגד מילאנו ביום שלישי בוודאות, ובמכבי מאמינים שהסיכוי שישחק נגד באיירן מינכן ב-9 בנובמבר הוא לא גבוה גם כן. לשבוע הכפול, באמצע נובמבר, קיים כבר סיכוי שבולדווין יחזור.

כפי שכבר כתבנו בשבוע שעבר, במכבי תל אביב ויתרו על האפשרות להתחזק בשחקן במקומו של בולדווין עם פרוץ המלחמה. בקבוצה העריכו כי אף שחקן לא יסכים להגיע לסיטואציה הזאת, והחליטו להמתין לשחקן, בתקווה שכשיחזור לכושר המצב של הקבוצה עדיין יהיה טוב יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
עדיין רחוק כמה שבועות מחזרה. בולדווין/דני מרון

3.

וכשבולדווין עדיין כמה שבועות מחזרה, וג'ון דיברתולומיאו ותמיר בלאט מחברים 1 מ-8 מחוץ לקשת אחרי משחק טוב בשבוע שעבר ביוון, כל העיניים שוב נשואות ללורנזו בראון שממשיך להיראות לא טוב מאז פרוץ המלחמה. אמש בראון קלע 14 נקודות, והיה נראה חד בהתקפה במחצית הראשונה, אבל סיים עם אסיסט אחד בלבד, ללא ריבאונדים ועם 5 איבודי כדור.

גם לפני המשחק אתמול האמינו במכבי כי בראון יוכל לנער מעליו את שתי ההופעות החלשות בשבוע שעבר ולהיכנס לעניינים, אלא שתקוות לחוד ומציאות לחוד. בתבוסה כל כך קשה, לא יצביעו על שחקן אחד שהוא הסיבה שהובילה להתפרקות, אבל ברור כי בראון שאמור לסחוב את העגלה לא עושה את זה.

"אין ספק שהוא לא משחק את המשחק הטוב שלו", הודה אחד מאנשי מכבי אמש, "להפיל עליו את התיק לא יהיה הדבר ההוגן לעשות". בעונה שעברה, בעת ההיעדרות של בולדווין בחודש דצמבר, בראון לקח מנהיגות והוביל את מכבי לשלושה ניצחונות מחמישה משחקים, כולל ניצחון ביתי מרשים על אנדולו אפס. העונה, זה לא עובד בינתיים.

תמיר בלאט, מכבי תל אביב. AS Monaco Basket, אתר רשמי
הוא וג'ונדי סיימו עם 1 מ-8 מהשלוש. בלאט/אתר רשמי, AS Monaco Basket

4.

מי שעוד פרח בתקופה ההיא כשבולדווין נעדר במכבי היה ג'רל מרטין. לא מעט התלבטויות היו במועדון בקיץ האם לשחרר את הפורוורד ומי יחליף אותו. בסופו של דבר הפור נפל על ג'יימס ווב שהגיע מולנסיה, ועד כה אחרי משחקי ההכנה ומשחקי פתיחת העונה, נראה כי הוא שחקן החיזוק שפחות מצליח להתחבר לקבוצה.

ווב היה אמור להביא למכבי את הקליעה מבחוץ, ביחד עם ריבאונד והגנה טובה, דברים שמרטין עשה בעונה שעברה בצורה לא יציבה, אלא שעד כה הוא לא מצדיק את דקות המשחק וגם כשעולה למגרש בצוות המקצועי מתייאשים ממנו מהר והוא יורד אל הספסל. אפילו חסיאל ריברו, שהגיע עם יותר סימני שאלה מהפורוורד האמריקאי, כבר מצליח לחבר יותר דקות ראויות.

כמו במקרה של בראון, במועדון שומרים בינתיים על השחקנים, גם בגלל הסיטואציה הלא פשוטה שהשחקנים עוברים בשבועיים האחרונים. "שחקנים צריכים לתת יותר, אבל צריכים להבין שהתנאים הם לא אידיאלים", הודה אחד מאנשי מכבי מהארץ אחרי התבוסה אמש.

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס ווב. ברני ארדוב
לא מרשים בינתיים. ווב/ברני ארדוב

5.

הבשורה היחידה שקיבלה מכבי תל אביב אמש הייתה ההפסד המפתיע של מילאנו לאלבה ברלין בחוץ. האיטלקים, שהיו אמורים לארח את מכבי במחזור השני, יעשו זאת ביום שלישי הקרוב, והמשחקים האחרונים שלהם מראים שלא מדובר במשוכה בלתי אפשרית למעבר.

כשמעבר לפינה לוח משחקים קשה מאוד, שמלבד למשחק בבלגרד (הבית החדש של הצהובים לעת עתה), כולל משחקים נגד באיירן מינכן, אולימפיאקוס, פנרבחצ'ה וברצלונה - יודעים במכבי שכדאי לנסות ולא להיקלע למאזן שלילי ולעבור את האיטלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully