וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר ריגש את ישראל, אבל באירופה ובאופ"א העדיפו להתעלם מהנאום

מאמן הכוכב האדום נגע בלבבות הישראלים עם דבריו הנוקבים והאמוציונליים נגד ראשי הכדורגל העולמי, אבל כצפוי, בחלק מהעולם הגיבו והחמיאו, בחלק מהמדינות העדיפו להתעלם, באופ"א הנאום כלל לא הופיע

תקציר: רדניצקי - הכוכב האדום בלגרד 4:3/ספורט1

הנאום של ברק בכר הצליח לרגש לא מעט אנשים אתמול (שלישי), כשמאמן הכוכב האדום בלגרד ניצל את הבמה לפני המשחק של קבוצתו בליגת האלופות, ובמסיבת העיתונאים הרשמית מטעם אופ"א תקף את ראשי הכדורגל על הזלזול בישראל ועל ההתנהלות חסרת הכבוד כלפי הטבח הרצחני בדרום.

חובבי הכדורגל הישראלי התלהבו מאוד מהדברים שאמר בכר, כשברשת אף נשמעו קולות שקוראים "למנות אותו למאמן נבחרת ישראל הבא בגלל הנאום הזה". אבל גם בסרביה ידעו לזהות עד כמה התרגש בכר, שקולו רעד במהלך 5 הדקות שבהן דיבר מהלב על המצב בישראל ועל החשש שלו לגורל משפחתו תחת מתקפת הטילים. "בעודו מדבר על הזוועות, הוא פשוט התפרק", נכתב ב"טלגרף הסרבי, "ניכר עד כמה המאמן נסער מהמצב בישראל".

ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד במסיבת עיתונאים. RONNY HARTMANN/AFP, GettyImages
מופתעים? בגרמניה אהבו את הנאום, האנגליה לא התייחסו. בכר/GettyImages, RONNY HARTMANN/AFP
ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד במהלך אימון. RONNY HARTMANN/AFP, GettyImages
ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד במהלך אימון/GettyImages, RONNY HARTMANN/AFP

גורם המקורב לבכר אמר על הנאום: "היה חשוב לו מאוד דווקא במעמד של מסיבת עיתונאים רשמית של אופ"א ושל ליגת האלופות להגיד את הדברים שאמר. כל הצוות ועומרי גלזר לוקחים קשה את המצב, ובכר עוד יותר כי המשפחה שלו בארץ. הוא אמר את הדברים מהלב".

מנגד, במקומות אותם ביקר בכר - אנגליה וספרד למשל - הציטוטים של המאמן הישראלי לא הדהדו. קשה היה למצוא תזכורת בתקשורת האנגלית והספרדית לדברים של בכר אתמול, שכזכור ביקר את ריאל מדריד וברצלונה, את מנצ'סטר סיטי ואת ליברפול, על חוסר ההתייחסות לאירועים והשתיקה הצורמת (במקרה טוב). בנוסף, הדברים של בכר לא הופיעו באתר אופ"א, ולמעשה מסיבת העיתונאים של המאמן הישראלי לא עלתה לאתר, בעוד דבריו של מאמן לייפציג כן הופיעו.

מנגד, בגרמניה כן דיווחו על הנאום, מאחר שבין השאר, בכר שיבח את ראשי הכדורגל הגרמני על המחוות, התמיכה וההזדהות. "בנאום נרגש, מאמן הכוכב האדום הביע את חששו לגורל משפחתו בישראל", קראה הכותרת ב"בילד" הגרמני, כשאלופת סרביה עומדת לפגוש את ר.ב. לייפציג, "בכר המחיש את חשיבות המשחק, ועדיין הזכיר שהכדורגל הוא רק דבר משני".

  • עוד באותו נושא:
  • ברק בכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully