וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מגן עליו? הטיפול של באיירן מינכן בפרשת נוסייר מזראווי

24.10.2023 / 11:00

האם רק העובדה שאין לשחקן נבחרת מרוקו מחליף ראוי בעמדת המגן הימני גרמה לאלופת גרמניה להשאיר אותו בסגל למרות הפוסט שתמך בחמאס? מאחורי הסערה, ההסברים, ההתנצלויות וההשפעה על דניאל פרץ לפני גלאטסראיי (19:45)

דקת הדומיה לזכר הקורבנות בישראל במשחק של באיירן מינכן, דניאל פרץ דמע/ספורט1

האם נוסייר מזראווי לא הושעה מבאיירן מינכן בגלל שהיא זקוקה לו נואשות מבחינה מקצועית? האם החלטת ההנהלה לגביו היתה אחרת לו הסגל של אלופת גרמניה היה נבנה באופן מחושב והגיוני יותר במהלך הקיץ? זו סוגיה מעניינת בהחלט, כי ההולנדי-מרוקאי נמצא בספק גדול לקראת משחקם של הבווארים מול גלאטסראי בליגת האלופות הערב, ואין לו מחליף ראוי בעמדת המגן הימני.

הרי תראו מה קורה כאן. בנז'מין פבאר הצרפתי השתוקק לברוח כבר מזמן, ונמכר בשלהי חלון ההעברות לאינטר כי לא היתה שום אפשרות ריאלית להחזיק אותו בניגוד לרצונו. עוד קודם לכן, בהחלטה תמוהה ביותר, הושאל יוסיפ סטאנישיץ' ללברקוזן. המהלך הזה אבסורדי בכל קנה מידה - הן מבחינת השחקן עצמו כי הוא אמור לשבת על הספסל אצל צ'אבי אלונסו כי ג'רמי פרימפונג הוא כוכב ענק במשבצת שלו, והן מבחינת המועדון שאיבד שחקן כלבו חיוני בחולייה האחורית בלי לקבל תמורה כלשהי. הוא הרי אפילו לא יצבור נסיון. ומה נשאר? לא לגמרי ברור מה בונה סאר עושה בבאיירן מאז 2020 כי אף מאמן לא סמך עליו. לכן, כל עוד מזראווי לא כשיר, עושים שימוש ביזואה קימיש תוך החלשת הקישור, או בקונראד ליימר האוסטרי אשר העמדה הזו זרה לו. איך שלא תסתכלו על זה, המצב די עגום.

נוסייר מזראווי, שחקן באיירן מינכן. Youssef Loulidi/Fantasista, GettyImages
איך הוא ניצל מעונש קשה? מזראווי/GettyImages, Youssef Loulidi/Fantasista

אז מזראווי נסלח אחרי שיחות הבהרה שניהל עם ראשי המועדון. אולי בסיטואציה אחרת הם היו מגלים כלפיו קשיחות גדולה הרבה יותר, אחרי הפוסטים שפירסם המגן ברשתות החברתיות. מיינץ הציבה את הרף הנדרש כאשר הדיחה מהסגל את אנוואר אל גאזי, אף הוא הולנדי-מרוקאי, והיו שציפו מבאיירן לעמוד בסטנדרטים. יוהאנס שטייניגר, חבר הפרלמנט מטעם המפלגה הנוצרית דמוקרטית, הצהיר: "המועדון של קורט לנדאואר, אליו התייחסו הנאצים כאל המועדון של יהודים, לא יכול לקבל את ההתנהלות הזו. למעשה, המדינה כולה צריכה לגלות אחריות ולזרוק את מזראווי אל מחוץ לגרמניה". לנדאואר היהודי היה נשיא באיירן לפני מלחמת העולם השניה, נשלח למחנה ריכוז בדכאו, שרד וחזר כדי למלא שוב את תפקידו אחרי הנאצים הוכנעו - עד יום מותו ב-1961.

ואולם, באיירן בחרה אחרת, וחייבים לומר כי התבטאויותיו של מזראווי היו חמורות פחות מאלה של אל גאזי. החלוץ החדש של מיינץ, שהוחתם לפני פחות מחודש כשחקן חופשי, הגדיר את פעולותיו של ישראל בעזה כ"רצח עם", ואף כתב: "מהנהר עד הים פלסטין תהיה חופשית" - ביטוי האסור בגרמניה על פי חוק. המגן של באיירן שיתף פוסט בו נכתב: "אלוהים, עזור לאחים הכבושים בפלסטין להשיג ניצחון". ניתן לפרש זאת כתמיכה חמאס, אבל אין כאן קריאה להשמדת ישראל, ואין תמיכה מפורשת לטרור - מה שמאפשר לנסות להשקיט איכשהו את הסערה עם הסברים והתנצלויות.

זה בדיוק מה שמזראווי עשה בשיחות עם ההנהלה, ובהמשך גם פומבית. "אני מגנה טרור ואת כל ארגוני הטרור. אני בעד שלום וצדק ברחבי העולם, וזה אומר שתמיד אתנגד לכל סוגי טרור, אלימות ושנאה", הבהיר מזראווי. זה הספיק כדי שהמנכ"ל החדש יאן-כריסטיאן דרזן יפרסם הודעה לתקשורת על כך שלא יינקטו צעדים כלשהם כלפי המגן. "מזראווי שיכנע אותנו שהוא אדם שוחר שלום שמתנגד לטרור ולמלחמה, והוא מצטער אם הפוסטים שלו הרגיזו מישהו", צוין בה. על הדרך, חזרה והדגישה באיירן את מחוייבותה לעמוד לצד ישראל ולדאוג לקהילה היהודית בגרמניה - עמדה משותפת לרובם המוחלט של המועדונים הגרמנים, בניגוד מוחלט לגישה שבחרו לנקוט בפרמייר-ליג.

עוד בוואלה!

גלוך וזלצבורג פוגשים את אינטר, פרץ המריא עם באיירן לטורקיה

לכתבה המלאה
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ. Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto, GettyImages
אין לו ברירה? דניאל פרץ/GettyImages, Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto

רבים בגרמניה דווקא לא השתכנעו מהדרך בה "התנצל" מזראווי, אבל המועדון מתרכז כעת במשימה חשובה לא פחות - לעודד את דניאל פרץ. זה היה המסר של הארי קיין כאשר נשאל שלשום לגבי סוגיית מזראווי. "חשוב לדבר ולדאוג שדניאל יהיה בסדר. המועדון פירסם את הכל, ועכשיו אנחנו צריכים לעזור למי שצריך ולהתרכז במשחקים", אמר החלוץ האנגלי. לא קל לשמור על איזון בחדר ההלבשה כאשר השוער הישראלי מנסה להתמודד עם המצב בישראל ולתרום ככל יכולתו למאמץ ההסברתי - אם כי בגרמניה הצורך בכך קטן משמעותית בהשוואה למדינות אחרות. מובן שפרץ לא יכול להשלים עם עמדותיו של מזראווי, אבל אין לו ברירה אלא להמשיך לקבל אותו כחבר לקבוצה.

אחרי ההבהרות, מדבר המאמן תומאס טוכל על ההולנדי-מרוקאי רק בהקשר המקצועי, וכאן המצב לא אידיאלי מבחינתו. מזראווי חזר מנבחרת מרוקו כשהוא סוחב פציעה קלה, לא שותף בניצחון על מיינץ בשבת, ונמצא בספק גדול מאוד לקראת המפגש מול אלופת טורקיה באיסטנבול. אם הרופאים לא יצליחו להכשירו, צפוי ליימר לשחק שוב כמגן ימני. במקביל, מתייס דה ליכט ישחק שוב למרות שהעומס לא מומלץ מבחינתו אחרי שהחלים לא מזמן, אבל אין ברירה אחרת בגלל הפציעה של דאיו אופמקאנו. העורף של אלופת גרמניה עלול להיתקל בבעיות מול מאורו איקארדי וחבריו, וזה מדגיש עד כמה הסגל קצר.

אז כן, אולי אם האפשרויות של טוכל היו רחבות יותר, מזראווי כבר היה בדרך החוצה, אבל המציאות שונה. אוהדי באיירן רבים, שמבינים את עומק הבעיה, לא היו מתנגדים להשאיר אותו בבירת טורקיה כמתנה אישית לראיפ ארדואן - אין ספק שהם מסוגלים למצוא בקלות שפה משותפת. זה לא יקרה, ובאיירן תמשיך להסתמך עליו בינתיים, בתקווה שיידע להקפיד ולא להשתמש לרעה במעמדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully