וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במדינה אחרת, ללא יורדת וזרים: האפשרויות בליגת העל בכדורסל

22.10.2023 / 17:10

המנהלת דוחפת לחזור לפעילות ב-11.11, אך חלק מהקבוצות מסרבות לשחק באי שוויון בזרים ואירוח בקפריסין או בולגריה, שנבדקו ראשונית, כרוך בקשיים לוגיסטיים רבים. לא צפויה להיות יורדת העונה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.10/ספורט1

15 ימים עברו מאז שליגת העל בכדורסל הופסקה בשל פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", ולמרות רצון של מנהלת הליגה לשוב לפעילות ב-11 בנובמבר, הדרך למציאת מתווה שיאפשר זאת - עדיין ארוכה.

במנהלת כבר הודיעו בשבוע שעבר לזרים כי עליהם להתכונן לחזרה לישראל, אולם לקבוצות שלא משחקות באירופה ברור שהזרים לא יסכימו לשוב ארצה תוך כדי מלחמה. באופן טבעי, סיטואציה שבה חלק מהקבוצות יהיו עם זרים וחלק אחר ללא, או אפילו רוב הקבוצות יהיו ללא זרים בכלל, לא מקובלת על רוב המועדונים. "לייצר ליגה לא ספורטיבית, רק כדי לייצר אותה, זה לא הגיוני", אמר היום (ראשון) בכיר בדירקטוריון המנהלת.

במנהלת אף בחנו, ברמה הראשונית בלבד נכון לעכשיו, אפשרות של העתקת הליגה למספר מחזורים מחוץ לישראל. שתי המדינות שנמצאות על הפרק כאפשרויות לאירוח הן קפריסין ובולגריה, אך השאלה הלוגיסטית הלא פשוטה שקיימת עם העתקת הליגה, ובמקביל קבוצות שמשחקות במפעלים אירופיים, יוצרים מציאות כמעט בלתי אפשרית.

שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן מול שחקן הפועל תל אביב ברייאן אנגולה. ברני ארדוב
הדרך לחידוש הליגה עוד ארוכה. זוסמן ואנגולה/ברני ארדוב

בכל מקרה, לאור העובדה שקבוצות החלו לשחרר את השחקנים הזרים שלהן, תיווצר מציאות שבה די בוודאות הליגה תשוחק באי שוויון משמעותי בזרים. קבוצות רבות מדברות על רצון להקפיא את הירידה, גם אם מדובר במצב זמני והליגה תחזור לפעילות תקינה בשלב מסוים, ונראה כי הנושא אמור בסופו של דבר לצאת אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully