וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהודים צועדים לבד": אוהדי ליברפול בישראל מתנערים מהמועדון

ההחלטה להסיר באנפילד דגל לזכר נרצחים ישראלים, הובילה לכך שרבים הודיעו כי הם אינם אוהדי הקבוצה יותר. המנכ"ל הוצף בהודעות, בניון ורוזנטל התבקשו להשמיע קול

דקת דומיה, ליברפול נגד אברטון/ספורט1

הפרמיירליג נתנה הוראה לכל קבוצות הליגה למנוע הנפת דגלי ישראל ופלסטין לכל הפחות במחזור המשחקים הקרוב, אבל מה שקרה אתמול (שבת) באנפילד בדרבי בין ליברפול לאברטון גרם לשבר עמוק בין ליברפול לבין אוהדיה בישראל - עמוק כל כך, שרבים מהאוהדים בארץ הודיעו שהם מתנערים מהמועדון ולא רואים בעצמם יותר כאוהדי הקבוצה.

אוהדי ליברפול (וקבוצות נוספות) בארץ עוד ניסו לקבל בהבנה את העובדה שלא נשמע גינוי נגד טרור החמאס ועמידה לצד ישראל, אבל נקודת השבר באנפילד הייתה הסרת דגל לזכר נרצחים ישראלים שאהדו את הקבוצה, דגל ללא כל אמירה או סממן פוליטי. דגל יפהפה לזכר הנרצחים ותו לא. ליברפול היא הקבוצה המזוהה יותר מכל עם המשפט "לעולם לא תצעדי לבד", אבל אחרי מה שקרה אתמול, לצד העובדה שדגלי פלסטין ושלט למען "הצלת עזה" כן נכנסו ליציעים, אי אפשר להתכחש לכך שאת אוהדיה בישראל ואת יהודי העולם ליברפול השאירה לצעוד לבד.

"אני קורא לכל מי שיכול - בבקשה, בואו נציף למנכ"ל המועדון בילי הוגן את המייל billy.hogan@liverpoolfc.com בזוועה הזאת", כתב בטוויטר גיא אוליאל, "אין פה כלום פוליטי. אין פה שום צד. אם זה היה שלט לזכר אוהדים שנפטרו מסרטן זה היה נכנס. זה לא נכנס כי הם יהודים". לפנייתו אכן נענו רבים מאוהדי הקבוצה, שהציפו את המנכ"ל בהודעות קשות על התנהגות אנטישמית מצד המועדון והפקרת אוהדי הקבוצה הישראלים.

עמיעד, אוהד ליברפול זה עשרות שנים, הוסיף: "התחלתי לאהוב את ליברפול מגיל 5. ברבע ובטוב היא הייתה חלק אינטרגלי מחיי וחלומותיי. תמיד הייתה עבורי מקום של תקווה ורגש טהור, אבל מי שלא מגנה את מעשייהם המתועבים והלא אנושיים של נאצים מודרנים? מי שמוריד שלט לזכר אזרחים אוהדי ליברפול שנטבחו? הוא אשפה מוסרית. עם כל הכאב, לא אוכל יותר לתמוך במועדון שכזה".

רוני סולומון צייץ: "אני כותב כאן בדמעות. אני אוהד שרוף של קבוצת הכדורגל ליברפול מגיל 7 ואני היום בן 70. היום אני סיימתי עם הקבוצת הכדורגל ליברפול ואני מצפה מכולם לעשות כך".

גם הצייצן גיא רחמים הודה בכאב: "ליברפול הייתה הכל בשבילי, הזיהוי שלי אפילו. זה הדבר הראשון שהייתי מכניס לכל שיחת היכרות, זה השומר מסך שלי בפלאפון וברשתות החברתיות. הקהילה הישראלית של אוהדי ליברפול, חי ליברפול, הייתי במשחק אולי הכי גדול של ליברפול באנפילד, כולי הייתי ליברפול. הייתי ליברפול. אני שבור".

היו גם אוהדים שקראו ליוסי בניון ולרוני רוזנטל, הישראלים שכיכבו במדי המועדון בעבר, להשמיע את קולם בנושא זה, דבר שטרם קרה נכון לכתיבת שורות אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully