וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגלי פלסטין רבים ביציע סלטיק, שריקות בוז לאוהד שהפריע לדקת הדומיה

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 10:50

אוהדי הקבוצה של עבדה המשיכו במגמה, בקלן צעקו על אוהד שצעק "תשוחרר פלסטין" בדקת הדומיה. הופמייסטר במחווה מרגשת לחברתו שנרצחה. שמות פרו-ישראלים נאסרו בפנטזי פרמיירליג. עדכונים שוטפים

דקת דומיה, ליברפול נגד אברטון/ספורט1

בזמן שהמלחמה בעזה ובישראל נמשכת אחרי פיגועי הטרור של ה-7 באוקטובר, עולם הספורט ממשיך להגיס לסכסוך הדמים במזרח התיכון, כשרבים מגבים את ישראל בעוד בעולם המוסלמי תומכים בפלסטינים. עדכונים שוטפים.

שחקני הפועל תל אביב עם ילדי העוטף. הפועל תל אביב, אתר רשמי
ממשיכים בפעילות החברתית. שחקני הפועל תל אביב עם ילד מהעוטף/אתר רשמי, הפועל תל אביב

21:45: במשחק של קורונה קיילצה נגד רדומיאק בליגה הפולנית, יואב הופמייסטר עשה מחווה לחברתו הטובה רויה מנצורי, שנרצחה במסיבה ברעים לפני שבועיים. רויה, רק בת 22, בילתה במסיבה יחד עם אחותה הגדולה נוראל, ושתיהן נרצחו במתקפת הטרור האכזרית של חמאס. "החיוך שלך ייזכר לנצח", היה כתוב על החולצה שהופמייסטר לבש מתחת למדי המשחק.

20:55: שחקני קבוצות הגברים והנשים של הפועל תל אביב, מאמני מחלקת הנוער ונציגי ההנהלה הגיעו היום לכפר הנופש בגבעת אולגה, שם הם פגשו את ילדי ישובי עוטף עזה, שדרות ואופקים.

אוהדי סלטיק מניפים דגלי פלסטין. Ian MacNicol, GettyImages
עבדה לא מעניין אותם. אוהדי סלטיק/GettyImages, Ian MacNicol

17:45: אוהדי סלטיק מילאו את יציע האורחים בדגלי פלסטין רבים במשחק החוץ מול הארטס בליגה הסקוטית. כזכור, אוהדי הקבוצה של ליאל עבדה הפצוע נהגו כך גם במשחק שהיה להם שעות אחרי מתקפת החמאס, והם מתכננים מפגן דומה השבוע מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות.

17:40: אחרי שדקת הדומיה עברה בשקט במשחקי הבונדסליגה, היום אוהד במשחק בין קלן למנשנגלדבאך הפר את אותו השקט וצעק "תשוחרר פלסטין". שאר האוהדים באצטדיון שרקו לו בוז וקראו לו לסתום את הפה.

עובדי מכבי חיפה עוזרים לחלקאי מצרופה. מכבי חיפה, אתר רשמי
עובדי מכבי חיפה במשק בצרופה/אתר רשמי, מכבי חיפה

17:13: עירוני קרית שמונה תקיים את האימונים שלה השבוע בחדרה על מנת לחזור לפעילות. היום נערך אימון ראשון ולאורך כל השבוע תערוך שם הקבוצה הצפונית מהלאומית את אימוניה.

16:30: עובדי מועדון מכבי חיפה נרתמו לעזרתו של חקלאי מצרופה, אשר חלק מעובדי המשק שלו גויס בצו 8 ועובדיו הזרים עזבו את המדינה. עובדי המועדון הגיעו בבוקר ליום עבודה במטע של עגבניות השרי ונתנו יד בחממות ובעבודת המשק. מי שעוד עזר בעבודות היה אחיינו של אבי רן ז"ל, שהתנדב שם והופתע לראות את עובדי המועדון. החקלאי, אילן רחיניאן, הודה לעובדים ואמר: "תודה גדולה למכבי חיפה על העזרה".

נבחרת הוותיקים של ישראל עם ילדי עוטף עזה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
נבחרת הוותיקים של ישראל עם ילדי עוטף עזה/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

13:55: משרד התרבות והספורט מגדיל בעוד חמישה מיליון שקלים את תקציב פעילויות התרבות וההפגה, שיסייעו לאזרחים בתקופה קשה זו. מאז תחילת המלחמה הקצה המשרד כ-20 מיליון שקלים לפעולות ההפגה בתרבות ובספורט. במשרד שוקדים על פעולות נוספות, בחמ"ל ייעודי שהוקם לצורך מתן מענים בעת הזאת.

מיקי זוהר, שר התרבות והספורט: "בימים אלו חשוב לחזק את החוסן הנפשי ולהגביר את הלכידות הלאומית. בתחילת המלחמה הוריתי על הקצאה של כ-20 מיליון שקלים באופן מידי לפעולות הפגה של תרבות וספורט לתושבי הדרום, להפחתת המתח והחרדה מהמצב הביטחוני. אנו מקצים כעת 5 מיליון שקלים נוספים לחברה למתנ"סים, עבור פעילויות תרבות מגוונות לטובת מפונים מהצפון והדרום, פצועים בבתי החולים וקשישים. לצד זאת, החמ"ל של המשרד פועל בכל העת ומפעיל מוקד חירום מיוחד למוסדות התרבות והספורט, יוצרים וספורטאים, ושוקד על פעולות נוספות. יחד ננצח".

בנוסף, במסגרת יוזמה חדשה של משרד התרבות והספורט, באמצעות התאחדות בתי הספר, ילדי הדרום יגיעו למוקדי פעילויות הספורט והבידור לילדים לטובת העלאת המורל - הפעילויות כללו מפגש עם כוכב הנבחרת מנור סולומון וסרטון מיוחד בהשתתפות כוכבי הספורט הישראלי.

על כך אמר השר זוהר: "משרד התרבות והספורט ממשיך לפעול ללא לאות למען תושבי ישראל בדגש על תושבי הדרום והמפונים מבתיהם. אנו מקווים כי הפעילויות ההפגתיות והספורטיביות שיזמנו יסייעו לילדי הדרום לחייך ולשכוח ולו לכמה רגעים את הזוועות שראו וחוו בשבת הארורה של 7 באוקטובר. לצד פעילויות ההפגה החשובות, פעלנו לאכלס את חלק ממפוני הדרום במכון וינגייט, כדי לאפשר להם ללון בבטחה בימים לא פשוטים אלה. אנשי המקצוע של המשרד נמצאים ברחבי הארץ וערוכים לסייע בכל עת. אני רוצה למסור לעם ישראל מילים חמות על האיתנות, ההתגייסות והתמיכה, התרומות והסיוע הנדיב בכל פינה. עם ישראל חי!"

בהנחיית השר זוהר, פתח משרד התרבות והספורט את חפ"ק הספורט והתרבות בתוך שעות בודדות מפרוץ המלחמה, במטרה לייצר פעילות הפגתית ספורטיבית במקלטים, בממ"דים, וכן, במוקדי פינוי תושבי הדרום. נציגי המשרד בסיוע התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל, יצאו לשטח עם משאיות שהובילו ציוד ספורט, וחילקו אותו למוקדים השונים אליהם פונו תושבי הדרום.

מאות אוהדי ליברפול ומכבי נתניה בהלווית רועי מונדר ז"ל. יואב איתיאל
מאות אוהדי הקבוצות שאהב הגיעו ללוות את מונדר ז"ל בדרכו האחרונה/יואב איתיאל

13:35: נבחרת הוותיקים של ישראל בשיתוף איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה, המשיכה במסע שלה לבקר כמה שיותר ממפוני דרום הארץ ועוטף עזה. היום הגיעו עדי גורדון, תומר שטיינהאור, טל בורשטיין, פפי תורג'מן, עידו קוז'יקרו, ברק פלג ודגן יבזורי לקיבוץ משמר העמק ופגשו בילדים שפונו מקיבוץ נחל עוז, שיחקו איתם וחילקו מתנות מתנת חברת אלומלייט שנרתמה למאמץ.

12:30: מאות אוהדי ליברפול ומכבי נתניה הגיעו היום ללוות בדרכו האחרונה את רועי מונדר ז"ל, שנרצח ב-7 באוקטובר בקיבוץ ניר עוז. מונדר ז"ל, שלזכרו הוכן שלט שהונף אתמול באצטדיון אנפילד בליברפול עד אשר אנשי האבטחה באצטדיון החליטו להחרימו, הובא למנוחות ללא משפחתו, שנחטפה לעזה ומוחזקת בידי החמאס.

בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, ספד למונדר בהלוויה: "משפחה לא בוחרים, אבל רועי כבר בילדותו בחר שתי משפחות - משפחת מכבי נתניה ומשפחת ליברפול, שבימים אלו מתנהגת כמשפחה חורגת". לידיעה המלאה

12:20: שחקני הפועל חדרה הגיעו הבוקר למכללה לקצינים בכירים בנעורים על מנת לערוך פעילות עם ילדי כוחות הביטחון מהדרום שנמצאים במכללה כבר שבועיים. השחקנים שיחקו עם הילדים וחילקו להם כדורים וצעיפים.

12:00: אם לא מספיקה הפגיעה של הפרמיירליג באוהדי הכדורגל בישראל, מסתבר שגם במשחק המפורסם "פנטזי פרמיירליג" ישנה פגיעה קשה בקהילה היהודית ולראיה מחיקת שמות של קבוצות שמביעות עמדה פרו-ישראלית. לדוגמה, בעלי הקבוצה בשם "ישראל 1948" התבקש לשנות את שם הקבוצה. לעומת זאת, ניתן למצוא קבוצות רבות שמכילות את השם "פלסטין".

אריק זאבי, אורי ששון וטל פליקר. אלטשולר שחם,
אריק זאבי, אורי ששון וטל פליקר/אלטשולר שחם

11:10: בית ההשקעות אלטשולר שחם, הקים את "עוטפים באהבה" - מרכז סיוע למען מפוני עוטף ישראל. השבוע הגיעו למרכז הג'ודוקאים אורי ששון, אריק זאבי וטל פליקר, להיפגש ולתמוך בילדי המפונים וכמובן להעביר להם אימון ג'ודו מהנה. הספורטאים הצליחו להפתיע גם את ירדן בן ה-13 שחגג בר מצווה ופונה עם משפחתו מעוטף עזה. ירדן בדיוק חזר מעליית התורה בבית הכנסת והתרגש לפגוש את הספורטאים. במרכז "עוטפים באהבה" בתל אביב, ניתן למצוא מגוון מוצרים כמו ביגוד, נעליים, משחקים, צעצועים, יצירות, טואלטיקה, ספרים ועוד. בנוסף, מתנדבים רבים מגיעים לספק שירותים המקלים על המפונים כגון גננות המייצרות הפעלה ושגרה לילדים, מסאג'ים, דיקור סיני, טיפולים קוסמטיים ועוד.

8:10: גארי קספרוב, מגדולי השחמטאים בכל הזמנים, מביע תמיכה בישראל: "זה בסדר לקוות שחמאס "לא מייצג פלסטינים", כפי שאבו מאזן אומר. אבל אז למה הוא מסרב לגנות את מתקפת חמאס? כי הוא יודע שזה לא יהיה פופולרי בקרב תומכיו... ארגון טרור המוקדש להשמדת ישראל אחראי באופן רשמי על עזה. זה מה שאנשי פתרון "הפסקת האש" תמיד לא מצליחים לטפל בו. התשובה שלהם היא להפסיק את ההתקפה של ישראל ולהמתין עד שהחמאס יתקוף שוב.

"אז מהי התוכנית האמיתית? לביטחון ובריאות לפלסטינים וישראלים? איך אפשר שלא להתחיל בפירוק וטיהור מחבלים מבתים ובתי חולים? אם העזתים לא יכולים לקבל תמיכת מדינות שכנות, מה על ישראל לעשות לאחר טבח טרור?".

7:45: אלוף ישראל במדי מכבי ראשון לציון, מארק ליונס, ששיחק גם בעירוני נהריה, הפועל תל אביב ואליצור אשקלון, עטה סביב צווארו צעיף פלסטין אחרי זכייה של אל אהלי המצרית בתואר אמש.

7:30: לוחם ה-MMA הרוסי איסלם מחאצ'ב סיים הלילה במהירות את הקרב שלו על התואר מול אלכסנדר וולקנובסקי ב-UFC 294, כשגבר עליו בנוקאאוט בסיבוב הראשון - ולאחר מכן חגג עם דגל פלסטין (כפי שכבר עשה בעבר). "האנשים בעזה לא עשו כלום, הישראלים לא הורגים טרוריסטים, אלא נשים וילדים", אמר לאחר מכן במסיבת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully