וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרמיירליג תורה לקבוצות לאסור על הכנסת דגלי ישראל ופלסטין

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 20:02

באנגליה קיבלו החלטה לקראת חזרת הליגה, בית"ר ירושלים אירחה משפחות באימון. גורדנה: "הגיע הזמן להיות אכזרי ולהפסיק להתנצל כדי שלא יהיה עוד ילד יתום". עדכונים שוטפים

שחקני נבחרת אנגליה עומדים דקת דומיה לזכר הקורבנות הישראלים במלחמה, אצטדיון וומבלי/רויטרס

ישראל נכנסה ליומה ה-12 של המלחמה בעזה נגד חמאס, כשהספורט המקומי מושבת וממשיך להירתם למען העורף ובמקביל ממשיכות להגיע תגובות מהעולם. כל העדכונים השוטפים בוואלה! ספורט.

19:45: ב"את'לטיק" דווח כי לקראת חזרת הליגות מפגרת הנבחרות, הפרמיירליג תורה לקבוצות לאסור על הכנסת דגלי ישראל ופלסטין למגרשים. לטענת הליגה, ההחלטה הזו התקבלה לאחר התעייצויות עם גופי ביטחון וקהילות יהודיות. בשני המשחקים הביתיים של נבחרת אנגליה בשבוע האחרון, מול אוסטרליה ואנגליה, חל איסור להכניס דגלים וחולצות של מדינות אחרות.

19:40: מדריכים בכירים, רוכבי "ישראל פרמייר טק" והנבחרת ובשיתוף "לב אחד" נדדו עם אופניים בין קהילות מפוני העוטף והפעילו את עשרות הילדים במסגרת פרויקט "רוכבים קדימה". יו"ר האיגוד דפנה לאנג בירכה: "זכות ענקית להעניק לילדים פעילות של אהבה וכיף". הרוכב להב דוידזון הוסיף: "האם באו אליי ואמרו שנשרפו להם האופניים והקדסה. זו הדרך שלהם לספר". לאור הצלחת הפרויקט היום במשמר העמק, הפרויקט יורחב בימים הקרובים כשהצוותים ייצאו לים המלח, שגם שם נמצאים מאות משפחות שפונו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרויקט "רוכבים קדימה". עופר עברי, ישראל פרמייר טק, אתר רשמי
פרויקט "רוכבים קדימה"/אתר רשמי, עופר עברי, ישראל פרמייר טק
שחקני בית"ר ירושלים עם ילדי העוטף. בית"ר ירושלים, אתר רשמי
הפוגה לילדים. שחקני בית"ר ירושלים עם המשפחות מנחל עוז/אתר רשמי, בית"ר ירושלים

19:00: קשר רועי גורדנה שיתף פוסט על אריאל בן ה-13 שכל משפחתו נרצחה, וכתב: "ואנחנו נמשיך להיות פחדנים שמתנצלים על פיצוץ בית החולים שממנו יורים עלינו. מה אכפת לנו אם זה בית חולים, בית ספר או מגרש כדורגל כשהם כנכסו, אנסו, רצחו ושחטו אותנו? הם הבדילו? הם ריחמו? הייתה בהם איזושהי חמלה? ולא נשכח שיש מעל 200 חטופים. תשנו את הגישה במלחמה הזאת, הגיע הזמן שנפסיק להתנצל ונהיה אכזריים נגד כל מי שקם נגדנו, בשביל שאולי לא יהיה לנו עוד ילד יתום למשך חיים שלמים".

17:15: בית"ר ירושלים שחזרה בימים האחרונים לפעילות הדרגתית אירחה היום באימון הקבוצה עשרות ילדים והורים מעוטף עזה ששוהים בבירה בימים אלה. המשפחות נפגשו עם השחקנים בתחילת האימון, הצטלמו, שרו שירים של הקבוצה, שיחקו עם השחקנים, קיבלו חתימות ותשורות והוזמנו להישאר ולצפות בשאר האימון. במהלך השבוע האחרון ביקרו שחקני הקבוצה בעשרות שבעות של אוהדי הקבוצה, בתי חולים ומלונות בהם שוהות משפחות מהעוטף.

15:24: שחקני נבחרת הוותיקים אפיק ניסים, דורון שפע, עדי גורדון, דורון שפר, מוטי דניאל, ארז מרקוביץ' ומורן רוט שיחקו עם ילדי קיבוץ זיקים ונתיב העשרה שנמצאים במלון יערים ווחילקו מתנות ממנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל. משם המשיכו הוותיקים למלון עץ הזית בירושלים, שם שיחקו וחילקו מתנות לילדי שדרות השוהים במקום.

14:15: ליגת העל בכדורסל הודיעה: עקב המצב הביטחוני, משחקי מחזור 3 שאמורים היו להתקיים החל מסוף השבוע הקרוב, בין התאריכים 20/10 ועד ה-23/10, לא יתקיימו כמתוכנן ונדחים בשלב זה.

13:46: עומר חרמש, מהאוהדים הוותיקים, המוכרים והנאמנים של הפועל תל אביב, נרצח בטבח בכפר בעזה. חרמש ז"ל היה תושב כפר עזה ואיש הפועל בכל רמ"ח איבריו. יהי זכרו ברוך.

13:39: הלך לעולמו רועי עידן ז"ל, שהיה צלם במקצועו, עבד בעברו עם מנהלת הליגה, צילם רגעי כדורסל קסומים וייזכר לעד כאדם מקסים, נעים הליכות ומקצוען ללא פשרות. רועי נרצח ביחד עם אשתו סמדר על ידי מחבלי חמאס במתקפת הטרור הרצחנית בשבת שעברה. "באותה מתקפה חסרת אנושיות, הצליחו 2 ילדיהם למצוא מחסה ולהיחלץ, בעוד שבתם בת השלוש, אביגיל נחטפה לעזה. כולנו מתפללים לחזרתה הביתה בריאה ושלמה במהרה. מנהלת הליגה כואבת את לכתם של רועי וסמדר בטרם עת ומשתתפת בצער המשפחה והקרובים. יהי זכרם ברוך!".

מסאי דגו ביקר את ילדיו של לוחם הימ"מ שנפל. מכבי חיפה, אתר רשמי
מרגש. דגו בביקור בבית משפחת לוחם הימ"מ שנפל/אתר רשמי, מכבי חיפה
שחקני נבחרת הוותיקים עם ילדי העוטף. מנהלת ליגת העל בכדורסל, אתר רשמי
שחקני נבחרת הוותיקים וילדי העוטף/אתר רשמי, מנהלת ליגת העל בכדורסל

12:44: מאמן מכבי חיפה מסאי דגו הגיע לביקור מרגש בבית משפחת שיינקמן בבאר יעקב, במטרה לשמח את שלושת ילדיו של לוחם הימ"מ, פקד סטניסלב שיינקמן ז"ל, שנפל בבסיס רעים בהיתקלות עם מחבלים באוגדת עזה. אל דגו התלווה שחקן העבר שמעון אבוחצירא ויחד הם פגשו את אלמנתו של סטניסלב ואת ילדיו בר בת 9, ליאו בן 7 ומילה בת השנתיים. ליאו אוהד שרוף של הקבוצה ומסאי דאג להביא לו חולצה של צ'ארון שרי ולשחק איתו כדורגל.

דגו אמר לאתר הרשמי: "זה היה מאוד מרגש וגם עצוב להגיע לבית המשפחה ולחזק את הילדים. זאת זכות גדולה בשבילי להעלות חיוך ולו הקטן ביותר, על פניהם של המשפחה הנפלאה הזאת. ליאו אוהד שלנו ושמח מאוד לקבל את החולצה של שרי, שאותו הוא כל כך אוהב".

מנור סולומון מגיב על הפיצוץ בבית החולים בעזה. אינסטגרם, מנור סולומון, צילום מסך
מנור סולומון מגיב על הפיצוץ בבית החולים בעזה/צילום מסך, אינסטגרם, מנור סולומון

12:35: יו"ר הוועד הפראלימפי, ח"כ לשעבר, משה מוץ מטלון, פנה במכתב נוקב לראשי הוועדים הפראלימפי האירופאי והעולמי, בדרישה לפתוח בהליכים משמעתיים וענישה חמורה לרבות השעיה מתחרויות לתקופה ארוכה, כנגד שני ספורטאים פראלימפיים, מספרד וטורקיה, שהביעו תמיכה במתקפת הטרור על ישראל. מדובר בסארון רבואלטה, שחקנית נבחרת ספרד בכדורסל כסאות גלגלים, ובאיהן שאהין, איש צוות של קבוצת הכדורסל הפראלימפית של טורקיה עד גיל 22. האחרון פרסם תמונה של הר הבית בירושלים וכתב בערבית את הדברים הבאים: "ההוצאה להורג נותרה מבט אל האופק, המהפכה קרובה".

11:20: מנור סולומון העלה בחשבון האינסטגרם שלו התייחסות לפרשת הפיצוץ בבית החולים בעזה, אחרי שהעזתים האשימו את ישראל בירי בעוד שדובר צה"ל חשף שלמעשה מדובר בטיל של הג'יהאד האיסלאמי שגרם למאות הרוגים לכאורה. "הורגים את האנשים שלהם, ומאשימים את ישראל", כתב סולומון.

כמו כל פוסט בימי המלחמה, גם ההערה הזאת של מנור גררה לא מעט תגובות, כשאוהדים רבים תוהים "האם גם הוא ייענש על האמירות שלו ויושעה מקבוצתו?", ו"האם מותר לו לערב פוליטיקה רק בגלל שהוא ישראלי?" ועוד הערות דומות.

10:52: שחקני קבוצת הפאר האורוגוואית פניארול חתמו הלילה על חולצות שיועברו לחיילי צה"ל האורוגוואים שמשתתפים בלחימה בישראל.

צפו בשחקני פניארול חותמים על החולצות

שחקני פניארול חותמים על חולצות לכבוד חיילי צה"ל/פרטי

10:02: מרכז הפועל בשיתוף עם תיכון "בגין" ברמת גן, יאפשר לאגודות הפועל שער הנגב, הפועל חוף אשקלון והפועל אשכול להתאמן באולם הספורט של התיכון.

09:40: מארק קוסטה, החלוץ ההונגרי של מכבי בני ריינה, סיפר במולדתו על הפחד והדאגה שליוו אותו עד אשר הצליח לעזוב את ישראל בשבוע שעבר: "צפיתי בחדשות כשהייתי בישראל ואני צופה גם מהונגריה, יש בנוסף אפליקציה ייעודית שמעדכנת. ביום שני שעבר הבנתי שהמועדון יאפשר לנו לעזוב, אבל לא לפני שחתמנו על הסכם בנושא. בהתחלה לא הצלחנו להשיג טיסה, לא הייתה ברירה אלא להגיע לשדה התעופה ולעמוד בתור במשך שעות כי היו תורי ענק וטיסות רבות בוטלו. התיישבנו על המחשבים הניידים שלנו ופשוט ניסינו להשיג כרטיסי טיסה לכל מדינה שהיא באירופה - לא משנה לאן, רק רצינו לטוס! לא ישנתי דקה כל הלילה עד שהשגתי טיסה ללרנקה ביום רביעי בבוקר, משם המשכתי ליוון ואז לבודפשט".

עוד אמר קוסטה במולדתו: "אהבתי לחיות בישראל ועצוב לי על מה שקורה במדינה, גם עם הקבוצה הדברים הלכו בצורה טובה מאוד, לא הפסדנו אף משחק העונה. גם אני נכנסתי לכושר טוב וסוף-סוף הבקעתי. נראה מה יקרה בעתיד, בינתיים השחקנים הישראלים שבו לאימונים וזה סימן טוב. כנראה שגם אני אצטרך לחזור מתישהו, בתקווה שזה יתאפשר. אני מאוד מקווה שהמלחמה תסתיים בקרוב, זה נורא".

מארק קוסטה מכבי בני ריינה. מאור אלקסלסי
"לא משנה לאן, רק רציתי לטוס!". קוסטה/מאור אלקסלסי

8:20: הכדורגלן הטורקי-גרמני מסוט אוזיל העלה הלילה עוד מסר אנטי ישראלי, כשהביע תמיכה בפלסטינים אחרי הפיצוץ בבית החולים בעזה. כידוע, העזתים טוענים שישראל הפגיזה בית חולים וגרמה למותם של מאות אנשים, אבל צה"ל כבר הוכיח שמדובר בטיל ששיגר הג'יאהד האיסלאמי וגרם לפיצוץ. כצפוי, בעולם המוסלמי לא השתכנעו, ובטח שלא אוזיל, שלאורך הקריירה שלה הביע את האיבה שלו כלפי ישראל.

אוזיל כתב: "האם יש איזושהי סיבה בעולם להטיל פצצות בכל יום, בכל שעה, על בני אדם, ובמיוחד על ילדים במטרה להרוג אותם?! בהחלט לאאא!!! זה פשוט סיוט - איפה האנושיות? #FreePalestine". מי שהגיב לו היה שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה, שכתב: "עיניים כאלה גדולות, ולא רואה כלום".

דולב חזיזה מגיב למסוט אוזיל. אינסטגרם, dolevhaziza, צילום מסך
דולב חזיזה מגיב למסוט אוזיל/צילום מסך, אינסטגרם, dolevhaziza

8:00: אשרף חכימי, כוכב נבחרת מרוקו, עדיין לא הביע את דעתו על המלחמה בעזה, דבר שגורר לא מעט ביקורת עליו בעולם הערבי. אתמול, אחרי כמה ימי דממה, חכימי העלה פוסט, אבל רק התייחס לניצחון של נבחרת מרוקו 0:3 על ליבריה במוקדמות המונדיאל באפריקה. "ניצחון בבית", חגג חכימי, וזכה לתגובות כמו "הפלסטינים תמיד תמכו בך, המעט שאתה יכול לעשות זה לדבר עליהם או להניף דגל", או "גרמת לנו לגאווה במונדיאל, עוררת בנו השראה, ועכשיו מנסים להשמיד את האחים שלך, תראה סולידריות".

7:40: צפו: בוז וקריאות נגד ישראל בדקת הדומיה בוומבלי, בלם אנגליה "נגעל". אחרי שאופ"א נכנעה ללחץ, לפני המשחק של אנגליה מול איטליה נשמעו קריאות אנטי ישראליות, ג'ון סטונס הביע סלידה מהתנהגות האוהדים. לידיעה המלאה

7:30: שר הפנים של צרפת בהאשמה חמורה: לקארים בנזמה יש קשרים עם ארגון טרור. חבר ממשלת צרפת טוען כי "יש לו קשרים ידועים לשמצה, כפי שכולנו יודעים, עם האחים המוסלמים". לידיעה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully