וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעי החרדה של אוהדי שבדיה: "הלם טוטאלי, מיד הורדנו את חולצות הנבחרת"

הקהל נותר באצטדיון בבריסל מספר שעות אחרי מתקפת הטרור ("אמרו לנו לא להראות שאנחנו אוהדי שבדיה"), המאמן אנדרסון סיפר: "כולנו החלטנו יחד שלא נעלה למחצית השנייה. באיזה עולם אנחנו חיים?"

תקציר: בוסניה - פורטוגל 5:0/ספורט1

הטרור האסלאמי הגיע אמש (שני) גם לאירופה. כשעה לפני פתיחת המשחק של בלגיה מול שבדיה במוקדמות יורו 2024, מחבל ירה למוות בשני אוהדים שבדים, כ-5 ק"מ מהאצטדיון. הנבחרת התבשרה על כך במחצית המשחק, דרשה לא להתייצב למחצית השנייה - וקיבלה את מבוקשה. המשחק לא חודש, בעוד הקהל התבקש להישאר באצטדיון לשעתיים וחצי - עד אשר פונו כל האוהדים בבטחה.

יו"ר ההתאחדות הבלגית, מאנו לרוי, סיפר שגילה ש"משהו רציני" התרחש ברחובות בריסל עשר דקות לפני שריקת הפתיחה: "הוחלט שהמשחק יתנהל, כי האצטדיון זה המקום הכי בטוח להיות בו באותם רגעים".

"הייתי בהלם טוטאלי", אמרה אוהדת שבדית בשם פרנילה קאליף, "לא הבנו כלום, כולם הורידו את החולצות של שבדיה והחליפו לבגדים נייטראליים. זה היה ממש לא נעים".

מאמן נבחרת שבדיה יאנה אנדרסון הוסיף: "במחצית קיבלנו את המידע. זה היה לא אמיתי, באיזה עולם אנחנו חיים היום? זה מגעיל, אני כל כך עצוב. הגעתי לחדר ההלבשה, וכשהתחלנו לדבר בינינו הבנו ב-100 אחוז שאנחנו לא רוצים לשחק, כדי לתת את הכבוד לקורבנות ולמשפחות".

קפטן הנבחרת ויקטור לינדלוף הבהיר שהוא ושחקניו לא חשו שגם הם בסכנה: "צוות האבטחה שלנו ניהל את האירוע היטב, הם הבהירו לנו שאנחנו כרגע במקום הכי בטוח בבריסל". יש לציין כי בלגיה כבר הבטיחה את מקומה ביורו 2024, בעוד ה-1:1 של אוסטריה עם אזרבייג'ן מוקדם יותר אמש קבע כי לשבדים כלל אין סיכוי להעפיל. "לכן, לא ראיתי שום סיבה להמשיך לשחק", הוסיף לינדלוף.

תיעוד מבריסל בזמן הירי

לטענת עדי ראייה, היורה, יליד טוניסיה שמזוהה עם ארגון דאעש, צעק "אללה אכבר" לפני שרצח את שני האוהדים השבדים. "אני לוחם דעאש", אמר, בלייב פייסבוק שפרסם בעת המעשה. "אנחנו אוהבים את מי שאוהב אותנו ושונאים את מי ששונא אותנו. אנחנו חיים עבור הדת שלנו ומתים עבור הדת שלנו. נקמתי בשם המוסלמים". הירי התרחש ליד כיכר מרכזית בבירת בלגיה, ומצור התנהל - ולמעשה עדיין מתנהל אחרי המחבל. אותם עדי ראייה מסרו שהיורה לבש אפוד בצבע כתום, נשא רובה מסוג קלצ'קניקוב ונמלט מהזירה על אופנוע.

לפי התובע המחוזי בבלגיה, המחבל יצא כדי להרוג אזרחים שבדים. באוגוסט האחרון רמת הכוננות עבור אזרחים שבדים מחוץ למדינה עלתה לרמת הכוננות השנייה בגובהה. בתוך האצטדיון, רוב הקהל שר: "כולם ביחד", ויצא בקריאות "שבדיה, שבדיה". אחד האוהדים השבדים, דובר הקונגרס האירופי אולאף גיל, צייץ: "יש פה מסוקים, משטרה בכל מקום. אמרו לנו לא להראות שאנחנו אוהדי שבדיה, אז סגרתי את המעיל. לילה עצוב בבריסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully