וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההסתה והסערה, שחקן ניס מבהיר: "תומך בכל הקורבנות"

יוסף עטאל האלג'יראי נלחץ לאחר שעניינו הועבר לוועדת משמעת וטען: "לעולם לא אתמוך במסר של שנאה, אני מאמין בשלום"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.10/ספורט1

יוסף עטאל, מגנה הימני של ניס ושחקן נבחרת אלג'יריה, הוא הספורטאי הראשון שעניינו הגיע למועצה הלאומית לאתיקה בצרפת מאז החלה מלחמת עזה בעקבות מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס על יישובי הדרום בישראל, והיא החליטה להעביר את הנושא לוועדת המשמעת של מנהלת הליגה.

באחד הפוסטים פרסם עטאל הסתה ברורה, כששיתף נאום של מטיף פלסטיני שקרא לעולם הערבי להצטרף לחמאס ולהילחם בישראל. "אלוהים, הגיע זמננו לגרום ליהודים ליום שחור. הגיע זמננו להצטרף למלחמה של תושבי עזה, ולהיאבק בציונים", נאמר בפוסט, שצבר אלפי צפיות לפני שנמחק כעבור כמה שעות, בעקבות תגובות רבות - חלקן פרו-ישראליות, וחלקן תומכות.

אוהדי ניס קראו למועדון להתערב וראש העירייה גינה ודרש ממנו לפרסם התנצלות. כזו לא הייתה, אבל הבהרה מסוימת דווקא הגיעה לאחר הסערה שנוצרה.

בסטורי שפרסם בשעות הצהריים, ביקש עטאל "להבהיר את נקודת המבט שלי ללא כל עמימות: אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".

מההתאחדות נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לאתיקה של הספורט שלנו ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה וטוב שהמועצה הלאומית לאתיקה התייחסה לעניין".

עטאל בן ה-27 משחק בניס מאז 2018, ונחשב לאחד השחקנים הבכירים בקבוצה. בקיץ החולף הוזכר כמועמד לעבור למועדונים בכירים ביניהם ברצלונה ובאיירן מינכן, אבל נשאר במועדון בסופו של דבר. עטאל לקח חלק במפגש הכפול של ניס נגד מכבי תל אביב במוקדמות הקונפרנס ליג בשנה שעברה, ואף פתח בהרכב במשחק שהתקיים בבלומפילד.

  • עוד באותו נושא:
  • ניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully