וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה תוקפת: "ישראלים עברו טבח, בושה שההתאחדות לא מפגינה סולידריות"

הקשת באצטדיון וומבלי לא תיצבע בכחול-לבן, ב"דיילי מייל" ביקרו: "מתבקשת מחווה של אנושיות כפי שהיה כבר בעבר". וגם: "זה אומר שיהודים לא נחשבים"

מבצע חרבות ברזל: קיבוץ ניר עוז בעוטף עזה, לאחר מתקפת חמאס/הודיה חברוני

באנגליה שקלו בימים האחרונים אם להאיר את הקשת באצטדיון וומבלי בצבעי כחול-לבן כאות הזדהות עם מדינת ישראל בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון חמאס, אבל זה כבר לא יקרה. שישה ימים מתחילת המלחמה, ואחרי שלא נשמע כלל קולם של ההתאחדות האנגלית, ראשי הפרמיירליג והמועדונים שלא טרחו אפילו לגנות את רצח מאות אזרחים חפים מפשע, אתמול (חמישי) פרסמה ההתאחדות האנגלית הודעה לקונית לקראת משחק הידידות היום בלונדון נגד אוסטרליה.

יש לציין שהאקט הזה כבר בוצע בעבר בוומבלי, כאשר האנגלים הביעו סולידריות עם הצרפתים, הבלגים, הטורקים וגם האוקראינים בעיצומה של המלחמה. באנגליה מעריכים שהסיבה להתעלמות היחסית ממתקפת הטרור האלימה של החמאס היא הלחץ שמפעילים הגורמים הקטארים והסעודים, שמשקיעים הון בכדורגל האנגלי ושולטים בחלק מהקבוצות כמו מנצ'סטר סיטי האלופה וניוקאסל.

אוליבר הולט מה"דיילי מייל" ביקר את החלטת ההתאחדות האנגלים היום וכתב: "אף אחד לא מצפה מההתאחדות למצוא פיתרון לסוגייה הפלסטינאית, לבחור צד או להתעלם מהסבל הפלסטינאי בעזה. אבל הם מתעלמים מהעובדה שהסיטואציה בישראל דורשת מחווה פשוטה של אנושיות למען האזרחים הישראלים שעברו טבח".

"מה שקרה בפסטיבל המוזיקה בקיבוץ בארי ייזכר לעוד דורות כציון דרך בחוסר אנושיות, כזוועה, כסיוט ומקום שחור מאוד על כדור הארץ ובהיסטוריה של האנושות".

אצטדיון וומבלי. GettyImages
לא תואר הפעם. הקשת באצטדיון וומבלי/GettyImages

התאחדויות אנגליה ואוסטרליה הסכימו כי דקת דומיה תיערך לפני המשחק ושחקני שתי הנבחרות יעלו למשחק עם סרטים שחורים. עוד נכתב כי תיאסר הכנסת דגלי ישראל ופלסטין לאצטדיון, אלא הנפת דגלי המדינות המשתתפות במשחק בלבד.

במקביל, קבוצות יהודיות מובילות, מזכירת התרבות והיועץ העצמאי של הממשלה לענייני אנטישמיות תקפו את תגובת הכדורגל האנגלי להתקפות חמאס בישראל וביקרו את סירובה של ההתאחדות לכדורגל להדליק את קשת וומבלי.

ג'ון מאן, האחראי על המאבק באנטישמיות מטעם הממשלה, אמר שההתאחדות האנגלית הרחיקה את הקהילה היהודית בבריטניה. מאן ערך השבוע שיחות עם ההתאחדות על הדלקת הקשת בצבעי הכחול-לבן והודה שדקת דומיה תהיה קשה לניהול. עם זאת הוא קרא למארק בולינגהם, מנכ"ל הההתאחדות, ולדבי יואיט, היו"ר, להתפטר אם השתיקה תופרע על ידי תומכים פרו-פלסטינים או אוהדים שמציגים דגלי פלסטין בתוך וומבלי.

"זה לא מספיק טוב," אמר לורד מאן. "יעצתי להם מוקדם יותר השבוע שדקת דומיה היא לא רעיון טוב. לא יהיו שם יהודים מכיוון שזה בשבת. השבוע כולם יהיו בבית עם משפחותיהם. לקיים דקת דומייה ללא יהודים שם כאשר מדובר באנשים יהודים שנרצחו... לא עובד.

"אמרתי להם להדליק את הקשת כפי שעשו בעבר. אמרתי: 'אתה יכול לעשות את זה עם דגל ישראל אבל מה שיותר מתאים מכיוון שאתה לא רוצה להיות פוליטי זה לעשות את זה בכחול-לבן' - הצבעים הדתיים היהודיים כי זה ממש סולידריות עם הקהילה היהודית בבריטניה. בהתחלה אמרתי לעשות את זה ביום שישי אבל אז אמרתי שיום חמישי עדיף. … הם דחו את זה.

"זה אומר שיהודים לא נחשבים. אם דקת הדומיה תתקלקל או אם יש דגלי פלסטין מונפים ברחבי וומבלי אז היו"ר והמנכ"ל יצטרכו להתפטר. זה מאוד פשוט... באמירה שהוא רוצה להימנע מפוליטיקה הכדורגל נקלע למשחקי פוליטיקה. ההתאחדות נראית אבודה".

דובר הקמפיין נגד אנטישמיות באנגליה אמר: "ההתאחדות יושבת על הגדר. 'האירועים ההרסניים' האלה לא קרו סתם במקרה, כמו איזשהו אסון טבע. הם הובאו על ידי ארגון טרור רצחני שטבח באופן ברברי ביהודים, הכי הרבה ביום אחד מאז השואה. זה מביש לחלוטין שתעשיית הכדורגל לא תכיר בכך.

"ההחלטה לא להדליק את וומבלי היא לא מובנת. כשהאצטדיון עשה זאת בעבר על אירועים אחרים, וזה אומר הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully