וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הנבחרת: "שקט כאן באופן מדכא. מה התירוץ לשתיקה שלכם?"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 23:27

ההתאחדות פרסמה כרזה של חולצת נבחרת ישראל מגואלת בדם בבלומפילד, לצד מסר נוקב וכל זאת דקות לפני שאמור היה להיפתח המשחק נגד שוויץ. וגם: הציוץ שטום בריידי חסם לתגובות, דקת הדומיה ב-NFL, מליקסון השיב להודעה המבישה של הפרמיירליג

מצעד שערי השבוע, 11.10/ספורט1

גם בפתחו של היום השישי למלחמה זורמות חדשות, תגובות ומחוות בעולם הספורט. במהלך היום נעביר עדכונים שוטפים.

הציוץ של טום בריידי

23:25: ה-NFL הכריזה על דקת דומיה לזכר הנרצחים בישראל. המשחק בין קנזס סיטי לדנבר ייפתח הלילה בדקת דומיה וכמוהו כל המשחקים בתחילת השבוע.

22:00: טום בריידי יצא בציוץ שנראה תחילה כמפגן תמיכה בישראל. "אסור שיהיה תחום אפור לגבי גינוי פעולות הטרור של חמאס. אף אדם אינו ראוי לכך", כתב, אלא שבהמשך הוסיף "הלב נשבר מהחיים של חפים מפשע שנגדעו בישראל ובעזה. מחריד לראות כיצד האלימות ממשיכה בלי סימנים לכך שתיפסק". הוא חסם את הציוץ לתגובות.

המסר הנוקב של ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
המסר הנוקב של ההתאחדות לכדורגל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

21:44: ההתאחדות לכדורגל במסר נוקב. בשעה זו אמור היה להיפתח משחק מוקדמות יורו 2024 נגד שוויץ באצטדיון בלומפילד, ועל כן הוציאה ההתאחדות חולצה של נבחרת ישראל, על אחד המושבים באצטדיון בלומפילד כשהיא מגואלת בדם. "המשחק בין ישראל לשוויץ נדחה בעקבות הרצח של מעל 1,200 אזרחים ישראלים חפים מפשע על ידי חמאס. האצטדיון שלנו שקט באופן מדכא הערב. מה התירוץ לשתיקה שלכם?", נכתב במחאה על השתיקה הרועמת של עולם הכדורגל. מרבית שחקני הנבחרת שיתפו את הפוסט בחשבונות האינסטגרם שלהם.

21:00: שחקני מכבי תל אביב יצאו בהודעה רשמית משותפת בעקבות המלחמה: "מאז יום שבת, כולנו היינו עדים בהלם מוחלט במתקפת הטרור נגד גברים, נשים וילדים חפים מפשע בישראל. לא משנה מה נקודת המבט הפוליטית, כבני אדם וספורטאים, לעולם אסור לקבל שחיטה של ילדים ומשפחות שלמות בבתים שלהם. אנחנו מתאבלים וכואבים את המוות והסבל של כל המשפחות ועומדים יחד עם מדינת ישראל. אנחנו שולחים את התנחומים לכל מי שנפגע בפעולות הטרור האלה - שחקני מכבי תל אביב".

20:40: שחקני הקבוצות הבוגרים והבוגרות של הפועל תל אביב יחד עם מאמני מחלקת הנוער ונציגי ההנהלה הגיעו היום לחדרה, שם ביקרו את תושבי קיבוץ יד מרדכי מעוטף עזה. אנשי המועדון שוחחו עם הילדים וההורים ושיחקו איתם כדורגל.

ג'יסלה, תושבת קיבוץ יד מרדכי אמרה: "אין לנו מילים איך להודות לכם. הצלחתם לעלות חיוך לכל ילד וילדה, נתתם לנו שעה של נחת ושפיות באי שפיות. אוהבים אתכם, רק הפועל!".

תמונת הפרופיל של ניקולה וויצ'יץ'. טוויטר, צילום מסך
תמונת הפרופיל החדשה של ניקולה וויצ'יץ'/צילום מסך, טוויטר

20:18: ניקולה וויצי'יץ', כוכב מכבי תל אביב בעברו והמנהל המקצועי של הצהובים עד העונה שעברה, שינה את תמונת הפרופיל שלו ברשתות החברתיות למגן דוד בצבעי קרואטיה.

19:49: כדורגלן העבר דייויד בקהאם, לו שורשים יהודים ומי שסיפר בעבר כי הוא רואה את עצמו כיהודי, "אובדן החיים בישראל ובפלסטין הוא נורא. זה בלתי אפשרי לרובנו לדמיין את חייהם של מיליוני אנשים שמושפעים ואני מצטרף לכל אלו מסביב לעולם שמתפללים למען השלום ולסיום האלימות והשנאה", כתב בין השאר.

19:28: כוכבי עבר של נבחרת ישראל, הגיעו היום לבתי מלון בים המלח לבקר את מפוני עוטף עזה, בהם ניצולי בארי ובהמשך תושבי מגן, נתיבות, אופקים ושדרות. טל בורשטיין, יניב גרין, עידו קוז'יקרו, אפיק נסים, רביב לימונד, פפי תורג'מן ומתן נאור, השתתפו בבר המצווה המרגשת של אורי מקיבוץ בארי שעלה היום לתורה. בהמשך הותקנו סלים שהובאו על ידי השחקנים, הם שיחקו עם הילדים, שמעו את סיפוריהם וחילקו מתנות וכדורים מתנת איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה. במקביל קבוצה נוספת של שחקני עבר הגיעו לבית המלון בשפיים. הקבוצה הזו כללה את מאיר טפירו עם בנו אור, שמעון ולוטן אמסלם, אבי בן שימול וניצן חנוכי.

כוכבי נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר יחד עם ילדי עוטף עזה. איגוד הכדורסל
כוכבי נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר יחד עם ילדי עוטף עזה/איגוד הכדורסל

19:22: משלחת של ספורטאים אולימפים של הוועד האולימפי בישראל הגיעו לבית החולים מאיר לבקר פצועים מעוטף עזה ולחזק את רוחם. חברי המשלחת עברו מיטה מיטה והקשיבו לסיפורי הגבורה והכאב של הפצועים ובני משפחותיהם. המדליסט האולימפי פיטר פלצ'יק במרכז רפואי מאיר לפצועים: "אתם הגיבורים האמיתיים שלנו".

18:17: מחאה פרו-ישראלית נגד אופ"א החלה, וגם דקל קינן הצטרף לקריאה שארגון הכדורגל האירופי יקיים דקת דומייה לזכר הנרצחים הישראלים על ידי החמאס.

תגובת מאור מליקסון להודעת הפרמיירליג

גם מינסוטה טימברוולבס הצטרפה לתמיכה בישראל

17:10: אחרי הודעת הפרמיירליג על כך שהיא "מזועזעת ועצובה מהאסון בישראל ובעזה", מאור מליקסון החליט להגיב לציוץ של הליגה האנגלית עם המסר הבא: "המטרה היחידה שלי בחיים מעכשיו היא לחרבן בכל אצטדיון באנגליה".

15:25: חנה ומיכה כהן בני ה-78 ננעלו בממ"ד כשהתחיל הטבח הנורא בקיבוץ ניר עוז. שבועיים לפני תחילת המתקפה, המליצה לתושבי היישוב לרכוש שרשרת לנעילת החדרים הממוגנים שבדיעבד, הצילה אותם ועוד מספר משפחות, כשמחבלים ניסו לחדור לביתם. אחרי שחולצו מהתופת, חנה ומיכה הגיעו לבית משפחתם בבית קמה. נכדם יוגב והחתן איתי, חוגגים היום יום הולדת - ובמשפחה חשבו שלא יצליחו לחגוג להם כמו שצריך. יוגב שחוגג היום 12, אמר בשעות הבוקר שזה "היום הולדת הכי גרוע".

מיכה כהן אוהד הפועל כל חייו, גם איתי וגם בנו יוגב, אשר פוקדים דרך קבע את אצטדיון בלומפילד. בצהריים, הגיעו לפתח ביתם בהפתעה סלים טועמה ודן איינבינדר, העניקו להם חולצות וגם גלידה ליוגב וחבריו שהגיעו לחגוג עמו. בהמשך, הקשיבו לסיפורי התופת מניר עוז וסיפורם יוצא הדופן של חנה ומיכה.

דן איינבינדר סלים טועמה הפועל תל אביב. האתר הרשמי של הפועל תל אביב, אתר רשמי
אנשי הפועל תל אביב עם משפחת כהן/אתר רשמי, האתר הרשמי של הפועל תל אביב

14:45: אונס ג'אבור, הטניסאית הטוניסאית, העלתה פוסט ברשת ובו היא תמכה ב"מאבק הפלסטיני". בפוסט היא כתבה: "מה שהפלסטינים עברו במשך 75 שנים האחרונות הוא בלתי ניתן לתיאור. מה שאזרחים חפים מפשע עוברים הוא בלתי ניתן לתיאור, לא משנה מה הדת או מה המוצא שלהם. אלימות לעולם לא תוכל להביא שלום. אני לא יכולה לעמוד לצד אלימות אבל אני לא יכולה לקבל אנשים שאדמתם נלקחה. חשוב להבין את הקונטקסט, להסתכל על מה שקרה היום ולהתעלם מההיסטוריה זהו חוסר אחריות וזה לא יביא שלום. ושלום הוא כל מה שמשנה עבורנו, שלום הוא כל מה שאנחנו רוצים וצריכים. הפסיקו את האלימות ותשוחרר פלסטין".

14:25: הותר לפרסום שתומר ליבוביץ, שחקן ק.ק. תל אביב בכדורעף, נהרג בהיתקלות עם מחבלים בבוקר שבת באזור עוטף עזה. ליבוביץ ז"ל גדל במועדון מכיתה ד', שימש כקפטן נבחרת הנוער ושחקן ליגת העל לבוגרים בטרם גיוסו לצה"ל. "מנערותו בחר תמיד להתנדב ראשון ונרתם מיד, מחויב ב-100% למשימות השונות ותמיד בחיוך רחב. תומר החליט לוותר על 'חלום הספורטאי' על מנת לתרום למדינה ולשרת אותה באופן הכי משמעותי שאפשר", ספדו באגף הספורט של עיריית תל אביב.

14:15: לפני שעזבו את הארץ, צמד הזרים של מ.ס. אשדוד דויד קופרמן ולוקאס סלינאס ארגנו תרומה ללוחמים בחזית ולכוחות הביטחון. לידיעה המלאה

12:24: סבסטיאן הרננדס, ששייך להפועל תל אביב ומושאל להפועל כפר שלם, התגייס לבסיס חימוש בדרום: "מחובתי להיות עם אחיי לנשק". לידיעה המלאה

13:05: משפחתו של ליאור אסולין ז"ל קיבלה את הגופה. הלוויה תיערך היום ב-16:00 בבית העלמין כפר נחמן שברעננה.

11:48: ערן זהבי ממשיך במאמצי ההסברה באינסטגרם. הפעם, מזועזע מכך שחמאס השאיר את דגל דאע"ש בקיבוץ סופה, חלוץ מכבי תל אביב כתב בסטורי: "חיות! החמאס השאיר דגל של דאע"ש במתקפה שלו נגד אזרחינו החפים מפשע. העולם חייב לראות את הפרצוף האמיתי של ארגון הטרור הזה!".

11:25: קבוצת הכדורעף של מכבי תל אביב מגיבה לתמיכת אוהדי סלטיק בחמאס: "אל תתמכו בטרוריסטים רוצחי הילדים מרחוק. בואו לישראל והילחמו לצד הטרוריסטים הפלסטיניים נגדנו. אנחנו מחכים לכם!!"

10:56: אחרי הביקורות הרבות שספג בשל התעלמותו מפעולות הטרור של חמאס נגד כוחות הביטחון והאזרחים במדינת ישראל, נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין שבר שתיקה של חמישה ימים והביע הזדהות עם הקורבנות. לידיעה המלאה

09:30: קבוצה הפועל ירושלים בכדורסל ספדה לסרן במיל' אמיר נעים ז"ל, לוחם כיתת הכוננות של קיבוץ ארז ש"הציל חיי אדם לפני שמסר את נפשו". אמיר, בן 27 במותו, הותיר אחריו אישה, הורים ושני אחים. יהי זכרו ברוך.

7:35: הצהרת תמיכה משותפת של שיקגו בולס ושיקגו וייט סוקס בישראל. "אנחנו מגנים את מתקפת טרור נגד ישראל, ומבכים את המוות הטרגי של חפים מפשע. מקווים לשלום אזורי בהקדם", כתבו הקבוצות.

7:30: ברוקלין נטס הציעה למכבי רעננה לדחות את משחק הראווה שתוכנן בין הקבוצות בלילה שבין חמישי לשישי, לאור המצב הבטחוני בישראל. רעננה סירבה לבקשה והמשחק יתקיים כמתוכנן. מאמן הקבוצה ז'אק וון אמר: "אני מתפלל לשלום בישראל ובכל מקום ברחבי עולם".

7:20: התמיכה הגורפת בספורט האמריקאי נמשכת. קבוצת הבייסבול פילדלפיה פיליז ערכה לפני המשחק נגד אטלנטה ברייבס טקס קצר לזכר הקורבנות הישראלים, כולל דקת דומיה במהלכה הוצג דגל ישראל על המסכים באצטדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully