וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תנו לישראלים הזדמנות לצפות בספורט בחו"ל - והם יילכו על זה

סקר חדש קובע: כ-2 מכל 10 ישראלים טסו בשנתיים האחרונות לחו"ל על מנת לצפות בהופעה או במשחק כדורגל. ואיזו קבוצה מועדפת עליהם וכמה הם מוכנים לשלם לכרטיס? מנכ"ל לייבטיקטס יוסי אלפסי: "המספרים גבוהים ממה שצפינו"

ארלינג הולאנד חוגג יחד עם שחקני מנצ'סטר סיטי. GettyImages
כשכריסמס מגיע הישראלים מסתערים/GettyImages

סקר ייחודי מסוגו, שנערך בקרב מדגם מייצג של הציבור היהודי בישראל, בדק את היקף התופעה של הישראלים שטסים לחו"ל לחופשה הכוללת צפייה בהופעת מוזיקה או משחקי ספורט. במסגרת נתוני הסקר עולה כי מאז סיום תקופת הקורונה 16% מהישראלים טסו לחו"ל לצפות בהופעות מוזיקה \ משחקי ספורט. על פי הסקר, יותר מ-1 מכל 10 ישראלים טסו להופעות מוסיקה בחו"ל (11%), ו-7% מהישראלים טסו לחו"ל על מנת לצפות במשחק כדורגל.

בסקר נשאלו 505 גברים ונשים יהודים דוברי עברית בני 18 ומעלה ונעשה על ידי חברת "שילוב" באמצעות הפאנל האינטרנטי ipanel. נתון בולט נוסף שעולה מהסקר הוא ש-40% מהישראלים מתכוונים לטוס במהלך השנתיים הקרובות לחו"ל ולצפות בהופעות מוזיקה או אירוע ספורט בחו"ל ( 24% להופעות ו-16% לאירועי ספורט).

בסקר נשאלו הישראלים מי הלהקה או הזמר\ת שיגרמו להם לטוס להופעה בחו"ל. הלהקה הבריטית Coldplay שסחפה אחריה רבבות ישראלים לסיבוב ההופעות האירופאי שלה, הגיעה למקום הראשון בפער מובהק מהבאים, עם 47% מהנשאלים שהצהירו כי יש בכוונתם לטוס במהלך השנתיים הקרובות. אחריהם נמצאות הזמרת האמריקאית, ביונסה והזמרת הבריטית, אדל, עם 24% כל אחת. הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט שתקיים סיבוב הופעות גדול באירופה בקיץ 2024 קיבלה 14%, הזמר הארי סטיילס ולהקת 2U, שחזרה לאחרונה להופיע בארה"ב, עם 12% לכל אחד, הזמרת ריהאנה עם 11%, יוצא להקת הביטלס פול מקרטני עם 9%. בתחתית הרשימה נמצאים הראפר אמינם עם 8% והלהקה הבריטית אואזיס, שצפויה להתאחד בשנה הבאה למספר הופעות מצומצם, עם 7%. 33% מהנשאלים מתכוונים לטוס להופעה של אמנים אחרים. בתשובה לשאלה זו ניתנה למשיבים אפשרות לבחור בחירה מרובה.

רוברט לבנדובסקי, חלוץ ברצלונה. GettyImages
גם בלי מסי, ברצלונה היא עדיין הקבוצה שהישראלים טסים לראות/GettyImages

צמד הקבוצות הספרדיות, ברצלונה וריאל מדריד, הן המבוקשות ביותר בקרב הישראלים שמתכננים לטוס ולצפות בכדורגל בחו"ל במהלך השנתיים הקרובות. ברצלונה הקטאלונית, המחזיקה בתואר אלופת ספרד, קיבלה בסקר 48% וריאל מדריד עם 40%. בקרב הקבוצות הבריטיות שמסקרנות את הקהל הישראלי מובילה אלופת אירופה מנצ'סטר סיטי עם 29%, ולאחריה מנצ'סטר יונייטד עם 26%, ליברפול עם 25%, צ'לסי עם 14%, ארסנל עם 11% וטוטנהאם שבה משחק הישראלי מנור סולומון עם 8% בלבד. באיירן מינכן, שבה משחק השוער הישראלי דניאל פרץ, קיבלה 16% ובקרב הקבוצות מאיטליה מובילה האלופה נאפולי עם מ9% כשהיא מקדימה את אינטר (8%) ומילאן (6%). 9% מהנשאים העדיפו לצפות בקבוצה אחרת במסגרת טיסתם לחו"ל. בתשובה לשאלה זו ניתן למשיבים אפשרות לבחור בחירה מרובה.

מנתוני הסקר עולה כי 88% מהישראלים שמתכוונים לטוס במהלך השנתיים הקרובות על מנת לצפות בהופעה או אירוע ספורט מוכנים להוציא סכום של עד ל-400 אירו עבור הכרטיס. 49% מוכנים לשלם עד ל-200 אירו ו-39% מוכנים לשלם עד 400 אירו לכרטיס אחד. 10% מהישראלים שמתכוונים לטוס מוכנים להוציא אפילו עד 600 אירו לכרטיס ו-3% אפילו מעל 600 אירו.

עוד עולה מהסקר כי 40% בקרב הציבור הישראל שהיו בהופעות ואירועי ספורט במהלך השנתיים האחרונות בחו"ל שילמו סכום של 200-400 אירו לכרטיס, 37% שילמו סכום של עד 200 אירו, 16% שילמו סכום של 400-600 אירו ו-7% שילמו מעל 600 אירו לכרטיס בודד.

יוסי אלפסי, מנכ"ל לייבטיקטס מסביר: "אחרי הקורונה, הרגשנו שהישראלים מסתערים על אירועי ספורט והופעות מוזיקה בחו"ל. יצאנו לסקר וגילינו שהמספרים אפילו גבוהים ממה שתיארנו לעצמנו והם מצביעים על כך שכ-2 מכל 10 ישראלים טסו בשנתיים האחרונות לחו"ל על מנת לצפות בהופעה או במשחק כדורגל. עוד גילינו שהמגמה התהפכה ומאז הקורונה הישראלים צופים ביותר הופעות מוזיקה מאשר אירועי ספורט בחו"ל. ראינו שהישראלים מעדיפים לרכוש את הכרטיס בעצמם ולא כחלק מחבילת נופש מה שמוביל להוזלת מחירים משמעותית, הישראלים כבר לא מחפשים רק חופשה בחו"ל, אלא רוצים ריגוש וחוויה ולכן הישראלים טסים במיוחד ליעדים בהם מתקיימים משחקים או הופעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully