וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'פרין: "היינו רוצים לראות התנהגות טובה יותר של האוהדים בישראל"

27.9.2023 / 11:15

נשיא אופ"א הגיע ארצה לביקור: "לא תומכים בענישה קולקטיבית, הפושעים שהורסים הם אחוז אחד אבל אנו זקוקים לעזרה מהממשלות". זוארץ: "המראות שהיו בבלומפילד לא מתקבלים על הדעת"

אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל אביב בדרבי/חד פעמי

יממה אחרי הכרזתה של ישראל כמארחת היורו עד גיל 19 ב-2027, נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין נחת בארץ הבוקר (רביעי) וקיים מסיבת עיתונאים לצדו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, בה התייחסו השניים בין השאר לנושא התפרעויות אוהדים ומנגוני הענישה כלפי עבירות מסוג זה.

זוארץ בירך על הגעתו של צ'פרין: "אני רוצה להודות לך על הגעתך לישראל ועל ההזדמנות לארח את היורו עד גיל 19 ב-2027. זו הוכחה נוספת לעבודה הקשה שלנו, נעשה הכל כדי שהטורניר יהיה בלתי נשכח. זה ביקור קצר שלך, אבל מרגיש חשוב. אני בטוח שיהיה לך ביקור מוצלח. אני מחשיב אותך כחבר יקר של הכדורגל הישראלי, אתה עוזר לנו לקדם את הכדורגל הישראלי. אתה תמיד מבורך פה".

"מי שמדבר ראשון תמיד זוכה לפריבילגיה להגיד את מה שהשני רוצה לומר. אני חייב לאשר שיש לנו מערכת יחסים טובה, הן ברמה האישית והן בין ההתאחדות ואופ"א", אמר צ'פרין. "אנחנו בוטחים בכם והראנו את זה אתמול עם הבאת אירוח היורו עד גיל 17".

נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ. ניב אהרונסון
צ'פרין וזוארץ/ניב אהרונסון

נשיא אופ"א התייחס להצלחת הנבחרות הצעירות בישראל: "זה מרשים למדינה קטנה שלא עשתה יותר מדי לפני, זה מראה על עבודה נכונה של המועדונים וההתאחדות. היינו רוצים לראות גם התנהגות טובה יותר של האוהדים לפעמים, אבל לצערנו הבעיה הזו קיימת ברחבי אירופה כולה".

האיש החזק בכדורגל האירופי נשאל בנוגע להפסקת העונשים של סגירת יציעים ואצטדיונים בישראל: "אנחנו לא תומכים בזה, אבל יש לנו 55 מדינות, ממשלות והתאחדויות תחת אופ"א. 55 מערכות חוק שונות. אני מבין למה מחליטים כך, לא קל למצוא את האנשים שיוצרים בעיות. אנחנו צריכים עזרה מהממשלות, אנחנו לא יכולים להכניס אנשים לכלא, אבל אם לא יעזרו לנו לאתר את המתפרעים, נוכל להעניש רק את ההתאחדויות והמועדונים".

עוד בוואלה!

פחד מוות: האסון במגרשי הכדורגל הישראלי נמצא מעבר לפינה

לכתבה המלאה
אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
אבוקות בדרבי התל אביבי/אריאל שלום

ההצהרות של צ'פרין מגיעות בוקר אחרי המראות המזוויעים שסיפק פעם נוספת הדרבי התל אביבי: "אני לא מכיר את הפרטים", אמר נשיא אופ"א לגבי זה. "אנחנו צריכים ליישר קו בין כל ההתאחדויות, 99% מאוהדי הכדורגל הם אנשים נורמליים. הפושעים שהורסים הכל הם אחוז אחד, בלי עזרה מהממשלות יהיה לנו קשה. מהשיחות שערכתי זיהיתי רצון לעזור".

זוארץ אמר בנושא: "אנחנו עומלים קשות כדי לשנות את הענישה. אני נגד הענישה הקולקטיבית אבל יחד עם זאת מגרש כדורגל חייב להיות מקום סטרילי שאנשים באים ליהנות בו ולא להרגיש מאוימים. כולנו חייבים לחשוב אחרת ולהבין מה לא בסדר בהתנהגות של כולנו. אנחנו כהתאחדות נטפל בכל מה שצריך כדי לשנות את החקיקה אצלנו, אבל להגיע לאצטדיון ולראות מחזות כמו שראינו אתמול, זה לא מתקבל על הדעת. כולנו רוצים ליהנות מהמשחק ולקבל חוויה טובה. בנוסף, אני לא יכול לקבל ולראות את האמלח"ים שאלוהים יודע מה היה קורה אם היו נכנסים".

על האפשרות לקיים משחקים ללא קהל חוץ הוסיף יו"ר ההתאחדות: "אנחנו צריכים לשנות את החשיבה איך אנחנו רוצים לראות את המגרש. אנחנו לא ניקח החלטה גורפת שקהל חוץ לא יגיע למשחקים, אולי ניקח במשחקים מסוימים יהיו התראות ממשטרה או מודיעיניות".

נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין. ניב אהרונסון
שלח מסר לאוהדים בארץ. נשיא אופ"א/ניב אהרונסון

זוארץ וצ'פרין קיימו היום ארוחת צהריים עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראשי קבוצות הכדורגל במלון התיאטרון בירושלים. הרצוג הודה לנשיא אופ"א על הענקת אירוח היורו עד גיל 19 לישראל בשנת 2027 ובירך על ההכרה של נשיא אופ"א בהתקדמות הכדורגל הישראלי ובהישגים ההיסטוריים אליהם הגיע. עוד דנו השניים בצורך ובמאמצים לאכיפת האלימות במגרשי הספורט.

נשיא אופ"א צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני שיעזוב עוד היום את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully