וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול קהל חוץ? מנהלת הליגות ומשטרת ישראל אינן תומכות

27.9.2023 / 10:35

למרות אירועי הדרבי והחשש לקראת המשחק הנפיץ בין בית"ר להפועל תל אביב, הגורמים הרלוונטיים לא דוחפים בשלב זה לשינוי התקנות. ריבוי מקרי אלימות בתקופה הקרובה עלול לשנות את התמונה

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי/ספורט1

על שולחנה של מנהלת הליגות בכדורגל, לא יושב כעת תיק או בקשה לשינוי התקנות כך שקהלי חוץ לא יגיעו למשחקים רגישים. הנחת העבודה במנהלת הליגות היא שכל עוד המשטרה לא אומרת שהיא לא יכולה לאבטח קהל חוץ ושהיא ממליצה לקיים משחקים ללא קהל חוץ, אין להתערב בכך.

זו הנחת העבודה בשלב זה, למחרת משחק נפיץ שלווה באלימות, ולקראת משחק נוסף שעלול ליצור אירועים קשים במחזור הבא בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב. כאמור, כל עוד המשטרה לא דוחפת לכך שקהלי החוץ לא יגיעו, ספק אם בדירקטוריון המנהלת ילכו לכיוון כזה, אם כי ריבוי אירועים כמו אמש יכולים להוביל להחלטה של הקבוצות עצמן, והן אלה שיכולות לקבל כזו החלטה בדירקטוריון המנהלת.

מה שעומד לנגד עיני המנהלת בכל הקשור למניעת אוהדי חוץ, הוא גם הפן החווייתי של מניעת משחק בין שתי קבוצות עם שני קהלים, דבר שקורה במקומות מסוימים בעולם אבל לא נהוג בדרך כלל. כמו כן, ישנו הפן הכלכלי. קבוצות קטנות עלולות להיפגע אם לא יהיה קהל אורח במשחקים נגד קבוצות גדולות, גם אם מדובר במשחקים נפיצים.

אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
כרגע, קהל החוץ כאן כדי להישאר. אוהדי מכבי תל אביב בדרבי אתמול/אריאל שלום

נושא שלישי שמדברים עליו בישיבות המנהלת, הוא שבמשחקים מסוימים כמו הדרבי אמש, גם אם לא היה קהל חוץ שמורשה להיכנס, עדיין היו מגיעים מאות אוהדים של מכבי תל אביב לסביבת האצטדיון ולשערים עצמם ומנסים או להיכנס פנימה או להתעמת עם אוהדי היריבה.

לכן בשלב זה לא דוחפים במנהלת לביטול קהלי חוץ. הקבוצות עצמן לא תומכות בכך, אבל אפילו אם המשטרה לא תלך להחלטה כזאת ועדיין יהיו מקרים רבים כמו אתמול, ייתכן שהנושא יעלה לדיון מחודש על שולחן הדירקטוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully