וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת הדרבי נדחתה בחצי שעה, אולטראס הפועל הודיע על החרמה

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 23:28

120 אוהדי הפועל תל אביב נעצרו לאחר שנתפסו במחסן עם מוטות וברזל ואלות, מאות אוהדים מהארגון עזבו את האצטדיון כאות הזדהות. תורי ענק בכניסות לבלומפילד הובילו לדחייה

מכות בין משטרת ישראל לאוהדי הפועל תל אביב לפני הדרבי/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בלגן גדול מחוץ לאצטדיון בלומפילד בשעות שלפני הדרבי התל אביבי (שלישי). שריקת הפתיחה של המשחק בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב נדחתה בחצי שעה ל-21:00 בעקבות עומסי ענק בכניסה לאצטדיון בלומפילד, בתורים של שני מחנות האוהדים. הדרבי הערב ייערך לעיני קהל אדום וצהוב, ואין זה מובן מאליו, לאחר שמכירת הכרטיסים לאוהדי מכבי תל אביב נערכה רק בבוקר. כזכור, בית הדין של ההתאחדות הורה על סגירת יציעים 4-5 לאולטראס הפועל תל אביב, ובצהוב חששו כי הושבתם בסמוך לאוהדי מכבי תל אביב תוביל למהומות. בעקבות אותו החשש תחילה לא משכו בקריית שלום את הכרטיסים, ורק אמש בצאת יום הכיפורים הודיעו כי יעשו זאת.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב להתרחשויות: "האירועים הערב הם עוד הוכחה לכך שאלימות אינה משתלמת. המשטרה ביצעה עבודה מאומצת טרם המשחק שמנעה מראות קשים במשחק הדרבי. התחייבנו לציבור שתתבצע עבודה יסודית ואינטנסיבית למיגור תופעת האלימות בספורט ובע"ה זה מה שיהיה. המודיעין הממוקד שהופעל על ידי המשטרה סייע לתפוס עשרות כלי פירוטכניקה וכלי תקיפה חדים ומסוכנים אשר היו יכולים לפגוע באוהדים הרבים והטובים שהגיעו להנות מהמשחק. צר לנו על כך שעדיין ישנם אנשים המגיעים למשחקים רק במטרה להרוס אותם ולא כדי ליהנות מהם.

"בעניין הדלקת האבוקות מצד אוהדי מכבי תל אביב, על אף שמדובר במעשה אסור, יש לציין שחלה התקדמות בכך שהאבוקות לא נזרקו לתוך כר הדשא ולכן המשרד ימשיך בשיח מול המשטרה וכיבוי אש כדי לאפשר זאת בעתיד באופן מוסדר ובטיחותי. השר מתכוון להיפגש מחר עם מפכ"ל המשטרה כדי להבין האם היה שימוש מופרז בכוח על ידי המשטרה קודם המשחק תוך שימת דגש על האירועים הקודמים שהיו לפני המשחק שהביאו ל 120 מעצרים. ברור לכולנו שתפקידנו הוא למנוע חיכוך מיותר בין המשטרה והאוהדים ולהתמקד בעיקר באוהדים אלימים שמחוללים את המהומות. נמשיך במאמצנו למיגור התופעה יחד עם כלל האוהדים ולא נגדם".

21:30

משטרת ישראל הודיעה: סך הכל נעצרו 120 אוהדים מתחילת פעולות המשטרה לפני הדרבי, שני שוטרים נפצעו.

20:30

אוהדי מכבי תל אביב פרצו את אחד משערי 11 ומאות נוהרים פנימה ליציע. בנפרד משם, מאבטח אחד נפצע קל ומטופל בידי מד"א.

צפו בעימות בין המשטרה לאוהדי הפועל תל אביב

מהומה מחוץ לאצטדיון בלומפילד לפני הדרבי התל-אביבי/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

צפו במהומות מחוץ לאצטדיון בלומפילד

מהומה לפני הדרבי בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

20:25

נציגי האולטראס מנסים לשכנע אוהדי הפועל תל אביב בתוך בלומפילד ובתורים לנטוש את האצטדיון ולהזדהות עם חבריהם.

20:20

פתיחת המשחק נדחתה באופן רשמי לשעה 21:00, זאת לבקשת מפקד מחוז תל אביב של המשטרה ובהסכמת שני המועדונים וכדי להפחית עומסים בכניסה למגרש. מאות אוהדים מאולטראס הפועל כבר עזבו את בלומפילד כאות הזדהות עם חבריהם העצורים.


19:35

עמוד האוהדים לאה קטמין, שגם הוא מזוהה עם אולטראס הפועל, הביע הזדהות: "דרושה פעולה, לא נכנסים למשחק. קבות השתלחות חסרת רסן של משטרת ישראל ומעצר המוני ולא חוקי של עשרות אוהדים, נחנו קוראים לכל אוהדי הפועל תל אביב לא להכנס למשחק. אוהדים שנכנסו - צאו החוצה עכשיו. מביעים סולידריות עם העצורים - אותם אנשים שעובדים יום ולילה על התפאורות ביציע, שנותנים את חיים והעתיד שלהם למען הקבוצה".

19:30

ארגון האולטראס של אוהדי הפועל תל אביב בהודעה: "אולטראס הפועל הודיעו על החרמת הדרבי בעקבות המעצרים וקוראים לקהל שלא להיכנס לאצטדיון". עיכובים גדולים גם בכניסות ליציעים של אוהדי מכבי תל אביב.

תורי ענק מחוץ ליציע אוהדי מכבי תל אביב

תורי ענק של אוהדי מכבי תל אביב בכניסה לדרבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

19:15

שעה ורבע לשריקת הפתיחה, תורי האוהדים מחוץ לאצטדיון בלומפילד עמוסים וארוכים. כוחות המשטרה מחוץ לכל השערים, כשמחוץ ליציעי הפועל תל אביב, פרשים עם סוסים עוברים בין התורים.

18:40

דוברות משטרת איילן הודיעה כי לקראת היערכות המשטרה וכוחות האבטחה, שוטרים איתרו ותפסו מגוון רחב של אמצעי פירוטכניקה מסוכנים ועצרו עשרות חשודים. שני חשודים, תושבי תל אביב, נעצרו כשברשותם נתפסו 30 רימוני עשן, שני אקדחי אוויר ו-11 זיקוקים. השניים הועברו לחקירה.

עוד בהמשך הפעילות שנערכה היום על ידי המשטרה, אותר מחסן של חוג אוהדי האולטראס של הפועל תל אביב. עם כניסת השוטרים למקום, בוצע מעצר של 70 חשודים אשר ברשותם כלי תקיפה רבים, כגון מוטות ברזל ואלות. בנוסף לאמצעים אלו, נתפסו גם אקדחי זיקוקים, זיקוקים ובקבוקי תבערה, כשכל החשודים הועברו לחקירה.

מוטות ברזל במחסן של אוהדי הפועל תל אביב. דוברות משטרת ישראל
מוטות ברזל במחסנים/דוברות משטרת ישראל
בקבוקי תבערה במחסן של אוהדי הפועל תל אביב. דוברות משטרת ישראל
בקבוקי תבערה במחסנים/דוברות משטרת ישראל
רימוני עשן, אקדחי איירסופט, זיקוקים שנתפסו לפני הדרבי. דוברות משטרת ישראל
פשיטה על מחסני האולטראס של האדומים/דוברות משטרת ישראל

16:58

אוהדי מכבי תל אביב שהצליחו לשים את ידם על כרטיס למשחק הערב קיבלו הודעת SMS מהמועדון, בו התבקשו לשמור על הסדר במפגש הטעון: "סופרים את הדקות לדרבי? לידיעתכם: השערים לאצטדיון ייפתחו כבר בשעה 17:30. הקדימו הגעתכם שלא תיכנסו באיחור למשחק. את הדרבי הזה מנצחים ביחד רק על כר הדשא. אנא אל תגררו למעשי אלימות, שימוש באמצעי פירוטכניקה אסורים, זריקת חפצים וקריאות גזעניות. הימנעו מעונשים כבדים שיעלו לכולנו ביוקר.

אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
הדרבי יעבור חלק? אוהדי מכבי תל אביב/אריאל שלום

כפי שפורסם כאן כבר אמש, שתי גדרות הוקמו בשערים 10 ו-8 עם בדי יוטה עליהן כדי לייצר הפרדה נוספת ובין השערים תימתח הרשת המפורסמת שאמורה למנוע זריקת אבוקות לכר הדשא והיא גם תנסה למנוע זריקת אבוקות בין השערים.

עניין האבוקות מאוד מטריד את הנהלת בלומפילד מאחר שאוהדי הפועל תל אביב משערים 4-5 יישבו הפעם בשער 8 ומשם אין רשת שיכולה למנוע זריקת אבוקות לכר הדשא. החשש הגדול ביותר הוא שייזרקו אבוקות משער 8 בחלק העליון לעבר הדשא והן עלולות לצנוח על האוהדים שיישבו בשער 8 התחתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully