וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קין: "זו הסיבה שכולנו משחקים כדורגל". ולקאניס מתכנן הרכב התקפי

25.9.2023 / 20:55

ההכנות לדרבי התל אביבי בעיצומן, כשמאמן הפועל תל אביב צפוי לעלות עם אלטמן, צ'יבוטה, לאיוס ואוז'בולט ב-11: "נוכל להשיג תוצאה טובה". האירי של מכבי תל אביב יערוך שינוי אחד כשיונתן כהן יחליף את דוידה: "מתרגש ומחכה לכך"

תקציר: מכבי תל אביב - בריידאבליק 2:3/ספורט1

הפועל תל אביב

הפועל תל אביב מגיעה למשחק אחרי יותר מ-9 שנים ללא ניצחון בדרבי, אבל לפחות על פי ההרכב נראה שמייקל ולקאניס לא מתכוון להיות זהיר. מאוויס צ'יבוטה, אור ישראלוב ודן איינבינדר שסבלו מכאבים בימים האחרונים, חזרו לאימונים מלאים ונראה ששלושתם יפתחו בהרכב, כאשר אל ים קנצפולסקי שהורחק נגד הפועל באר שבע, לא יעמוד לרשות המאמן. המשמעות היא שהאדומים יעלו לכר הדשא עם ארבעה שחקנים בעלי אופי התקפי מובהק: עומרי אלטמן, מאוויס צ'יבוטה, הישאם לאיוס ואלן אוז'בולט.

ולקאניס אמר במסיבת העיתונאים שנערכה עוד לפני יום כיפור: "יש משקל גדול למנטליות, לפוקוס, כי אני בטוח שיהיו הפרעות ושיהיה מאוד קשה. אנחנו צריכים להגיע מאוד מפוקסים למשחק ולחיות כל שנייה במשחק. זו המנטליות שעלינו להגיע בה ואני בטוח שאם כולנו ניתן את מאת האחוזים, נוכל להשיג תוצאה טובה".

מאמן הפועל תל אביב מייקל ולקאניס. מאור אלקסלסי
"נוכל להשיג תוצאה טובה". ולקאניס/מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב

לאחר שהודיעו כי ימכרו כרטיסים לדרבי התל אביבי, הצהובים המשיכו בהכנות לקראת המשחק החשוב נגד הפועל, כשהמטרה היא לשמור על הרצף המוצלח במשחקי הדרבי ב-9 השנים האחרונות. המאמן רובי קין התייחס לדרבי הראשון שלו כמאמן מכבי תל אביב והדגיש: "זו הסיבה שכולנו משחקים כדורגל. אני מקווה לעוד הרבה דרבים. מאוד מתרגש לקראת המשחק. זה מסוג המשחקים שהשחקנים רוצים להיות חלק מזה בדיוק כמו האוהדים, ככה שאני מאוד מחכה לזה".

"נגיע למשחק הזה כמו לכל משחק במטרה לנצח", הוסיף המאמן האירי. "אני בטוח שהשחקנים שמגיעים עם הרבה ניסיון למשחק הזה יודעים איך הם צריכים להגיע למשחק ביום שלישי, לא יהיה קשה מידי להכין אותם. השחקנים מכירים את עצמם ומגיעים הכי מקצוענים שאפשר ותפקידי כמאמן להמשיך לדאוג שנהיה מרוצים".

קין צפוי לערוך שינוי אחד מה-11 שפתחו בניצחון על בריידאבליק בקונפרנס ליג, כשאושר דוידה יירד לספסל וימתין למפגש עם האקסית, בעוד יונתן כהן יקבל את המקום בהרכב. דריק לוקאסן ימשיך לפתוח במרכז ההגנה לצדו של אנריק סבוריט, בעוד מילסון ודן ביטון יחפשו לספק לערן זהבי את הכדורים.

הקפטן, שרן ייני, הצטרף לקין ובתור אחד ששיחק בלא מעט משחקי דרבי, יודע מה מונח על הכף: "דרבי זה המשחק שהכי קל להיערך אליו ברמת המוטיבציה. יש עבודה טקטית להתכונן. הפועל תל אביב פתחה את העונה טוב. היא קבוצה ומאורגנת שעשתה תוצאות טובות ואנחנו צריכים לעשות את ההכנות הנכונות, להגיע מוכנים טקטית לבוא מרוכזים ולנסות לשלוט במשחק ולעשות את שלנו. זה מאתגר לשתי הקבוצות שהמשחק נערך אחרי יום כיפור, אבל מאמין שזה לא ישפיע. איך אמרו לנו מאמנים בעבר, 'במשחקים כאלה צריכים להיות חמים בלב אבל קרים בראש'. אם נצטרך ללכת אול אאוט עם כל האמוציות והרגשות כי זה מה שבסוף יכול לנצח את המשחק, אבל מצד שני צריך להיות חכמים מתי הרגע הנכון, אם אנחנו שולטים, אם אנחנו במומנטום ופה נכנס הניסיון שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שרן ייני, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
זקוקים לניסיון. ייני/אריאל שלום

טריוויה

* מאזן הדרבים בליגה: 60 ניצחונות למכבי תל אביב, 46 להפועל תל אביב ועוד 59 תוצאות תיקו.

* סך הכול, הפועל תל אביב לא ניצחה את יריבתה העירונית ב-25 המפגשים האחרונים בכל המסגרות, מאז ה-1:3 בליגה ב-26 באפריל 2014. ערן זהבי צימק אז אחרי צמד של עומר דמארי ופנדל של גילי ורמוט. דן איינבינדר פתח בהרכב מכבי תל אביב.

* בארבעת המפגשים האחרונים, האדומים אפילו לא מצאו את הרשת (0:0 ולפני כן שלושה הפסדים בהפרש מצטבר של 10:0). את השער האחרון לזכות הפועל תל אביב כבש אושר דוידה בהפסד 3:2 בפברואר 2022. לדרבי הקרוב הוא יגיע לראשונה כשחקן מכבי תל אביב.

* גם לפני שנתיים הייתה הפועל תל אביב בלתי מנוצחת אחרי שלושה משחקים, ואז הפסידה בבית במחזור הרביעי (2:0 להפועל חיפה). הפעם האחרונה שפתחה עונה בליגת העל עם ארבעה משחקים ללא הפסד הייתה ב-2011/12.

* הדרבי האחרון במחזור הרביעי היה ב-1988/89. גם אז הפועל תל אביב אירחה בבלומפילד ושתי הקבוצות היו בלתי מנוצחות, והן נותרו כאלה אחרי 1:1, אבל האדומים שהתחילו כאלופים עברו עונת בלהות וירדו בסיומה. דוד הרשליקוביץ כבש לזכותם, חיים גולדברג השווה.

* ערן זהבי יכול להפוך למלך שערי הדרבי בכל הזמנים, אחרי שהשתווה לשייע גלזר האגדי בזכות השער ב-0:3 הביתי בעונה שעברה. לגלזר היו 11 (כולם במכבי תל אביב) ולזהבי יש כעת תשעה במדי מכבי (כולל שלושער ב-2:3 הדרמטי במרץ 2014) ולפני כן שניים במדי הפועל.

הרכבי הקבוצות

שופט: גל לייבוביץ'
אצטדיון: בלומפילד
קהל: 17105

תוצאות משחקי השבת:

הפועל פתח תקוה - הפועל באר שבע
הפועל חדרה - הפועל חיפה
מ.ס. אשדוד - מכבי פתח תקוה
הפועל ירושלים - מכבי נתניה
מכבי בני ריינה - בית"ר ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully