וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין החמסה של דרור קשטן לקרטיב של יצחק בן יצחק: לקראת המחזור ה-18

המאמן האחרון של הפועל פתח תקוה שהצליח לנצח את מכבי תל אביב בבית, המקרה המשעשע מהפעם האחרונה שהפועל תל אביב ספגה שתי רביעיות ברצף, מה מזכיר להפועל חיפה את האליפות ההיסטורית ואיך הסתיימה הבכורה הקודמת של סילבס מול מ.ס. אשדוד? הנתונים והמספרים

מחוץ לקווים, 18.1/עריכת וידאו: זיו שטיינר

שבת, 15:00: הפועל חדרה - מ.ס. אשדוד

* כל 14 המפגשים בין הקבוצות בכל המסגרות הניבו שערים, ובדרך כלל משני הצדדים. שלוש הפעמים היחידות שאחת לא כבשה היו בליגה: בדצמבר 2019 הפסידה מ.ס. אשדוד 2:0 בבית, בינואר 2023 הפועל חדרה היא זו שהפסידה 2:0 כמארחת ובסיבוב הקודם שוב אשדוד הפסידה 1:0 בבית.

* הפועל חדרה היא קבוצת הבית הגרועה בליגה עם שש נקודות בלבד והיחידה ללא תיקו כמארחת (שני ניצחונות לעומת שבעה הפסדים).

* חדרה ברצף של ארבעה הפסדי בית. מאז העלייה מהלאומית, לא היה לה רצף ארוך יותר. בשלושת המקרים הקודמים שהפסידה ארבע פעמים כמארחת, היא ניצחה או עשתה תיקו במשחק החמישי.

* הפועל חדרה השיגה נקודה אחת מ-15 האחרונות (ה-1:1 מול מכבי תל אביב) והפסידה שש פעמים בשמונת המחזורים האחרונים.

* הפועל חדרה עם ההתקפה הגרועה בליגה נכון לעכשיו - 11 שערים בלבד ב-17 מחזורים, כאשר אלעד מדמון לבדו כבש שמונה מהם.

* חיים סילבס, שידריך לראשונה את הפועל חדרה, לא הצליח לנצח בארבעת המשחקים האחרונים בהם אימן מול מ.ס. אשדוד. היה לו 2:2 עם הפועל חיפה, הפסד ותיקו כמאמן בני סכנין ולפני כשנה הפסד עם הפועל תל אביב. בכל המקרים, הקבוצה שלו הייתה המארחת, כשעם סכנין ההפסד 1:0 בינואר 2022 היה במשחק הבכורה (יעקב בריהון הכריע בתוספת הזמן).

חיים סילבס מאמן הפועל חדרה. שלומי גבאי
בפעם הקודמת שערך בכורה מול מ.ס. אשדוד, זה נגמר בהפסד דרמטי. חיים סילבס/שלומי גבאי

שבת, 17:30: מכבי בני ריינה - הפועל חיפה (ספורט3)

* הפועל חיפה ברצף של ארבעה ניצחונות, לראשונה מאז אוקטובר 2017. רצף ארוך יותר לא היה לה מאז עונת האליפות ההיסטורית ב-1998/99, אז ניצחה תשעה משחקים (עם שני שערי חובה בלבד).

* הפועל חיפה גם לא ספגה בשלושת המחזורים האחרונים - הרצף הכי טוב שלה מאז פברואר 2020. ארבעה משחקי ליגה עם שער נקי? זה קרה באותו רצף ניצחונות באוקטובר 2017.

* מכבי בני ריינה החלה את העונה עם ארבעה משחקי בית ללא הפסד וכעת סופרת חמישה משחקי בית ללא ניצחון, שבכולם גם ספגה.

* הפועל חיפה היא עדיין הקבוצה היחידה בליגה שלא מצאה את הרשת ברבע השעה הראשונה. ב-0:3 על מכבי פתח תקוה היא התקרבה עם השער הכי מהיר שלה העונה, כשינון אליהו כבש בדקה ה-17. סך הכול יש לה שמונה שערים במחציות הראשונות לעומת 16 לאחר ההפסקה.

* הפועל חיפה ביצעה הכי הרבה מהפכים העונה (שלושה) והשיגה הכי הרבה נקודות ממצבי פיגור (10). בני ריינה עם שני מהפכים, כולל ה-1:2 על הפועל חיפה בסיבוב הראשון.

עוד בוואלה!

חלון ינואר: כל השינויים של קבוצות ליגת העל

לכתבה המלאה
שחקני הפועל חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
הפועל חיפה בעקבות רצף היסטורי/מאור אלקסלסי

שבת, 19:30: הפועל ירושלים - הפועל באר שבע (ספורט4)

* הניצחון האחרון של הפועל ירושלים על הפועל באר שבע במסגרת הליגה הבכירה היה ב-2 במאי 1998, אז אריק ששון קבע 0:1 ביתי. שבוע וחצי לפני כן ניצחו הירושלמים 1:2 בחצי הגמר את מי שהייתה אז מחזיקת הגביע. שבוע לאחר מכן הפועל באר שבע ירדה לליגה הארצית.

* מאז שובה של הפועל ירושלים לליגת העל, היא הפסידה לבאר שבע בשישה מקרים ופעם אחת חילצה 0:0 (בפברואר 2023 בטרנר).

* הפועל ירושלים בלתי מנוצחת בארבעת משחקי הבית האחרונים שלה. מאז חזרה לליגה הבכירה, לא היה לה רצף ארוך יותר.

* הפועל באר שבע ניצחה בששת המחזורים האחרונים. באוקטובר-דצמבר 2022 היה לה רצף של שבעה ניצחונות ליגה.

* הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה בליגה שלא כבשה בדקות 45-60. להפועל באר שבע יש שמונה שערים בפרק הזמן הזה וסך הכול 24 שערים במחצית השנייה (כמו מכבי תל אביב ויותר מכל שאר הקבוצות).

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. דני מרון
הפועל באר שבע עם רצף הניצחונות הפעיל הטוב בליגה/דני מרון

ראשון, 19:00: בני סכנין - מכבי פתח תקוה

* מכבי פתח תקוה הביסה 1:5 את בני סכנין בסיבוב הראשון ותנסה להשלים דאבל עונתי ראשון עליה מאז 2017/18.

* בשלושת הביקורים האחרונים אצל סכנין, מכבי פתח תקוה הפסידה. הניצחון האחרון שלה היה בינואר 2019 עם 0:1 של תאי בריבו בדוחא. השריד היחיד מאז: מארון גנטוס שפתח בהרכב סכנין.

* בני סכנין ללא ניצחון בארבעת המחזורים האחרונים וללא שער בשלושת האחרונים. לפני שלוש שנים הייתה לה בצורת שנמשכה שישה מחזורים.

* מכבי פתח תקוה הפסידה בתשעה מ-10 המחזורים האחרונים, פרט לדרבי בו ניצחה 0:2. היא מציגה את ההגנה הגרועה בליגה עם 37 שערי חובה.

* מכבי פתח תקוה ברצף של חמישה הפסדים. בעונת הירידה לפני שנתיים היו לה שישה הפסדים רצופים, כולל 1:0 לסכנין במשחק שנערך בקרית שמונה.

* כל שלושת המפגשים הקודמים בין סלובודן דראפיץ' לרן קוז'וך לא הוכרעו. דראפיץ' הגיע בכל פעם כמאמן קבוצה אחרת ופגש את מכבי נתניה, וכעת לראשונה קוז'וך הוא זה שהחליף קבוצה.

תאי בריבו שחקן מכבי פתח תקוה. שלומי גבאי
הפעם האחרונה שמכבי פתח תקוה ניצחה בדוחא. תאי בריבו חוגג בינואר 2019/שלומי גבאי

ראשון, 20:00: הפועל פתח תקוה - מכבי תל אביב (ספורט4)

* 139 מפגשי ליגה היו בין השתיים, כשמכבי תל אביב מובילה 40:69 בניצחונות ועוד 30 משחקים הסתיימו בתיקו.

* מכבי תל אביב ניצחה את הפועל פתח תקוה ב-10 מפגשי הליגה האחרונים, מאז ההפסד הביתי 2:1 בפברואר 2009. אבי ריקן פתח אז בהרכב המנצחת, לזכותה הכריע אורי אוזן בפנדל בדקה ה-90. שרן ייני ששותף כמחליף הוא השריד הצהוב היחיד מאותו משחק.

* כדי למצוא את הניצחון הביתי האחרון של הפועל פתח תקוה על מכבי תל אביב, צריך לחזור עוד כמה שנים לאחור, עד לינואר 2005. גם אז המפגש היה במחזור ה-18 ושלומי ארבייטמן קבע 0:1 והעניק ניצחון חמישי רצוף לקבוצה ורביעי בארבעה משחקים למאמן האגדי דרור קשטן שהגיע עם החמסה המפורסמת וחילץ אז את הקבוצה מהתחתית. השבוע הלך קשטן לעולמו בגיל 79.

* רצף ניצחונות החוץ של מכבי תל אביב אמנם נעצר בגרין עם ה-2:2 מול מכבי בני ריינה, אבל המוליכה היא עדיין קבוצת החוץ הטובה בליגה עם 25 נקודות מתוך 27 אפשריות.

* הפועל פתח תקוה היא הקבוצה היחידה פרט למכבי בני ריינה שעדיין לא נפסק לזכותה פנדל העונה.

מאמן הפועל תל אביב דרור קשטן. ברני ארדוב
ניצח את מכבי תל אביב עם החמסה שמבצבצת מהכיס. דרור קשטן/ברני ארדוב

ראשון, 20:30: מכבי חיפה - מכבי נתניה

* 139 מפגשים היו בין הקבוצות בליגה הבכירה, כשמכבי חיפה מובילה 39:70 בניצחונות ועוד 30 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי נתניה אמנם הדיחה את מכבי חיפה מהגביע בעונה שעברה, אבל בליגה הצליחה לנצח אותה רק פעם אחת ב-16 המפגשים האחרונים (0:3 ביתי באפריל 2022).

* מכבי חיפה ברצף של ארבעה ניצחונות ו-15 משחקי ליגה ללא הפסד. בשלושת המחזורים האחרונים לא ספגה, כשארבעה עם שער נקי לא היו לה מאז נובמבר-דצמבר 2020.

* כל 11 משחקיה האחרונים של מכבי נתניה הגיעו להכרעה: שישה ניצחונות לעומת חמישה הפסדים.

* מאז מונה למאמן מכבי נתניה, גיא צרפתי רשם חמישה ניצחונות והפסד. כעת יאמן לראשונה מול מכבי חיפה, בה שימש כעוזר של ברק בכר בשלוש האליפויות הרצופות. כשחקן כבש מול הירוקים שלושה שערים (פעמיים במדי מכבי נתניה) ורשם 10 ניצחונות ב-33 משחקים.

גיא צרפתי, עוזר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
פוגש לראשונה את הקבוצה איתה חגג שלוש אליפויות. גיא צרפתי/מאור אלקסלסי

שני, 20:00: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים (ספורט4)

* המאזן ב-127 מפגשי הליגה בין היריבות הוותיקות עד כה: 38:54 להפועל תל אביב בניצחונות, ועוד 35 תוצאות תיקו.

* הפועל תל אביב ניצחה בחמישה מששת העימות האחרונים בין השתיים בליגה ולא הפסידה לבית"ר ירושלים בבית מאז דצמבר 2019, אז אנז' פרדי פלומן קבע 0:1. הקפטן האדום דן איינבינדר היה אז בהרכב בית"ר, הקפטן הצהוב אוראל דגני לבש אז את מדי הפועל, אצלה גם עומרי אלטמן פתח.

* הפועל תל אביב ללא ניצחון בששת המחזורים האחרונים, כשהיא ברצף של שלושה הפסדים ובשני האחרונים ספגה רביעיות. בספטמבר-אוקטובר 2022 היה לה רצף של ארבעה הפסדים (והאחרון שבהם היה 3:0 בדרבי).

* אגב, זו הפעם הראשונה שהפועל תל אביב סופגת שתי רביעיות רצופות בליגה מאז 1993/94. אז הובסה 4:0 על ידי בני יהודה בשכונת התקווה (שלושער של ניקולאי קודריצקי) ולאחר מכן באותה תוצאה על ידי בית"ר בבלומפילד. רונן חרזי (צמד), ולדימיר גרשנייב ואלי אוחנה כבשו אז, במשחק ממנו זכור בעיקר הרגע בו השופט יצחק בן יצחק נגס בקרטיב שנזרק מהיציע אל הדשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully