וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחלה של הסוף? לורנצו שימיץ' והבכורות הקשות של זרים בישראל

קומדיית הטעויות של הקרואטי החזירה אותנו לתקדימי העבר של שחקנים שהותירו רושם ראשוני גרוע. מאנסטיס, דרך פלאניץ' ועד אובארוב - האם יכולה להיות תקומה לבלם מכבי חיפה אחרי ערב הבלהות?

תקציר ניצחונה הדרמטי של מכבי פתח תקוה 2:3 על מכבי חיפה/ספורט1

את מופע האימים של לורנצו שימיץ' אמש (ראשון) בהפסד 3:2 של מכבי חיפה למכבי פתח תקוה, מיהרו להכתיר בתור "הופעת הבכורה הגרועה אי פעם של שחקן זר בישראל". האמנם? הבלם הקרואטי היה אחראי ישיר ללפחות שניים משלושת השערים שהירוקים ספגו, והחזיר את חובבי הכדורגל הישראלי לתקדימי עבר של שחקנים שהגיעו ארצה והותירו רושם ראשוני גרוע.

על המקרה הבולט ביותר בשנים האחרונות חתום יאניס אנסטיס. השוער היווני שהגיע להפועל באר שבע ביולי 2018 עם רזומה לא רע בפאניוניוס וא.א.ק אתונה, סיפק הופעת בכורה עלובה שיכולה להתחרות בזו של שימיץ'. במשחקו הראשון בין הקורות של באר שבע הוא ביצע שרשרת טעויות, נראה מבולבל והמום, ובעזרת מופע בלהות שלו בשער עזר לדינמו זאגרב להביס 0:5 את הקבוצה של ברק בכר ולחסל לה את חלום ליגת האלופות. מהמשחק ההוא אנסטיס לא באמת התאושש. הוא רשם עוד הופעה אחת במדי באר שבע באירופה, אבל במשחקי הליגה כבר איבד את מקומו בהרכב ועזב את הקבוצה אחרי פחות מחודשיים, עם תווית של פלופ.

שחקן הפועל באר שבע יאניס אנסטיס. ברני ארדוב
הוא לא התאושש, ומה עם שימיץ'? יאניס אנסטיס/ברני ארדוב

אבל לא כל קדנציה שהחלה כסיוט גם הסתיימה ככזו. כשחוזרים עוד אחורה, נזכרים בתקדים יוצא הדופן של שורה אובארוב. השוער שהפך לאגדת במכבי תל אביב, נראה רחוק שנות אור משם אחרי הופעת הבכורה שלו במדים הצהובים. במשחק פתיחת עונת 1991/92 אירחה מכבי תל אביב את בית"ר תל אביב לדרבי קטן, ואובארוב ספג שלושה שערים ב-10 דקות אחרי שורה של טעויות שהובילו להפסד 3:2. בתווך הורחק אלכסנדר פולוקארוב, והשניים ספגו ביקורות קשות למחרת בעיתונים. אבל בעזרת הביטחון שקיבלו מאברהם גרנט, השניים הפכו לשחקני מפתח בהמשך העונה. פולוקארוב ייצב את ההגנה והפך לאחד הזרים האהובים במכבי תל אביב בשנות ה-90, אובארוב המשיך לשלוש אליפויות ושני גביעים עם הקבוצה, ומיצב את עצמו אולי כגדול הזרים בתולדות המועדון.

האופטימיים מבין אוהדי מכבי חיפה יכולים להיתלות באילנות גבוהים ולהיזכר אפילו בבכורה המסויטת של ליאו מסי בנבחרת ארגנטינה. ב-2005 מסי בן ה-18 לבש לראשונה את מדי הנבחרת הבוגרת במשחק ידידות נגד הונגריה, לאחר שנכנס כמחליף בדקה ה-64. כעבור 47 שניות (!) הוא ראה כרטיס אדום אחרי פגיעה ללא כדור בשחקן יריב. השאר, ובכן, היסטוריה.

עוד בוואלה!

תחושות קשות ודאגה משימיץ': "ההופעה הכי גרועה מזה שנים"

לכתבה המלאה
אלכסנדר אובארוב, מאמן השוערים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מבדיחה לאגדה. אובארוב/ברני ארדוב

גם בחלקת האלוהים הקטנה שלהם, אוהדי מכבי חיפה יכולים להיזכר בדוגמאות לשחקנים שהתחילו מנקודה נמוכה ושיפרו את הרושם בהמשך. הדוגמאות האחרונות הן שחקני הגנה כמו שימיץ'. במועדון זוכרים היטב את הביקורות שספג בוגדן פלאניץ' אחרי ההופעה החלשה שלו מול טוטנהאם, שהסתיימה ב-2:7 מוחץ לתרנגולים. גם עבדולאי סק נראה מפוזר וגמלוני בשלב ראשון, ובמועדון לא שוכחים את ימים בהם דילן בטובינסיקה נחשב לבכיר מבין שניהם. במקרים של פלאניץ' וסק, הסבלנות השתלמה.

בקצה השני של הסקאלה, אפשר למצוא דוגמאות לזרים שהציתו את הדמיון במשחקם הראשון, והפכו להערת שוליים בהמשך. די להיזכר בברנדלי קובאס שלהטט בהופעת הבכורה שלו במדי מכבי תל אביב מול אותה מכבי חיפה, כדי להיווכח בכך שלא תמיד הרושם הראשוני הוא שקובע.

ברנדלי קובאס, שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
גם בצד השני של הסקאלה: רושם ראשוני לא קובע. ברנדלי קובאס/מאור אלקסלסי

קשה שלא להגיע למסקנות חותכות (תרתי משמע) אחרי מופע אימים כמו ששימיץ' סיפק אתמול. אפילו שחקני מכבי חיפה כבר מתחילים להיות פסימיים, ואחד מהם אמר הבוקר: "קשה מאוד לקום ממשחק כזה. ברור שכולנו ניתן לו גב, אבל לא הרבה שחקנים יכולים להתאושש מנטלית מהופעה כזו, בטח לא בהופעת בכורה בהרכב".

השאלה היא עד כמה ערב הבלהות של שימיץ' ייצרב אצלו ואצל האוהדים כטראומה, וכמה מהר הוא יוכל להשכיח אותה - אם בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully