וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון חזן: "אני מאמין תמיד, עד השנייה האחרונה. גם השחקנים שלי"

מאמן נבחרת ישראל התרגש לאחר ה-0:1 הדרמטי על בלארוס: "שימחנו הרבה אנשים לפני ראש השנה". קניקובסקי: "שמח שהייתי חלק מהרגע גדול". סולומון: "כולנו רצינו שגבי יהיה מי שיכבוש. הפציעה? זה רק כיווץ, הכל טוב". גלזר: "לפעמים גם טיפת מזל לא מזיקה"

דריבל עם אריאל הרוש/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

כדי להשיג את הכרטיס ליורו צריך רק מזל, ואת זה יש לנבחרת ישראל לא מעט בקמפיין המוקדמות הנוכחי. לפני כשלושה חודשים היה זה אוסקר גלוך שניצח את בלארוס בתוספת הזמן והערב (שלישי) עשה את זה גבי קניקובסקי, שקבע 0:1 דרמטי בדקה ה-93 מול אותה יריבה והקפיץ את 29 אלף הצופים בבלומפילד.

הנבחרת קיוותה לסיוע גם מקוסובו, שהחזיקה מעמד ב-10 שחקנים בבוקרשט ושוערה גם הציל פנדל, אבל בסופו של דבר רומניה ניצחה 0:2 ושמרה על המקום השני בבית ט' שכאמור מעניק כרטיס אוטומטי ליורו 2024.

מאמן הנבחרת אלון חזן סיכם את הניצחון הדרמטי: "אמרתי שזה לא יהיה קל. הנבחרת הבלארוסית הסתגרה יותר ויותר, וכמה מתפרצות שלהם יכלו להסתיים בשער. השחקנים עשו את הדברים עד השנייה האחרונה ושמח שזה נפל לצד שלנו. החילופים ההתקפיים? הוצאתי את נטע שהיה עייף, גם פרץ היה גמור. חיפשתי שחקנים יותר טריים, שיהיו עוד שחקני מטרה לכדורים. הכי שמח בעולם שזה הצליח. לקראת ראש השנה עשינו הרבה שמחה להרבה אנשים בבית. אני מאמין תמיד, עד השנייה האחרונה. השחקנים שלי מאוד מאמינים ומוכיחים את זה".

יוסי בניון באקסטזה ברגע השער

שחקני נבחרת ישראל חוגגים. דני מרון
שש נקודות מול בלארוס בתוספת. שחקני נבחרת ישראל חוגגים/דני מרון

חזן התייחס גם לשמירה על שער נקי אחרי 20 משחקים בהם זה לא קרה: "הנה, הצלחנו לעצור את הרצף הזה. העיקר שעשינו את זה, גם אם בתוספת הזמן".

לקראת המשך הקמפיין: "זה צעד משמעותי. הכי חשוב שיכול להיות, בטח בדרך שזה הושג. יש לנו הרבה דברים לתקן והרבה דברים לשמור למשחקים הבאים".

גבי קניקובסקי, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
גיבור הערב. גבי קניקובסקי/ברני ארדוב

גבי קניקובסקי, כובש שער הניצחון: "לא יודע אם אני זה שנתן את הניצחון, זאת כל המדינה. התבאסתי שבוע שעבר שלא הצלחתי, ואולי זאת הסיבה שהפעם הצלחתי. זה עוד לא נגמר, אבל זה ניצחון ענק. השער? חיכיתי לכדור ולרגע הנכון, שמח שזה פגע במישהו והכדור נכנס. זה רגע גדול. אני חושב שבשביל להגיע לטורניר גדול צריך לסבול קצת, ואנחנו סובלים. אנחנו רוצים להשיג את המטרה ואנחנו בדרך לשם".

על האופי של הנבחרת: "אני מתחילת הקמפיין פה, עברנו משהו מיוחד. אין אגו, כולם למטרה אחת בשביל המדינה. אני חושב שנעשה דברים גדולים. רוצים להיות ביורו, שחקנים ברמה הזאת צריכים להתמודד עם זה. האם חלמתי על גול כזה? היה לי רק חשוב שננצח, גם אם לא הייתי מבקיע".

מנור סולמון: "חבל שגם במשחק הקודם זה לא היה בסוף השער הזה של גבי. כל אחד היה אומר את השם שלו אם היו שואלים אותנו 'מי היית רוצה שיכבוש שער ניצחון?'. עשינו ניצחון מאוד מאוד חשוב, זה הלך קשה. הם עמדו בצורה מדהימה, כל הזמן שמרו אותי, אבל שמח שבסופו של דבר שניצחנו".

על הקהל והשער הנקי: "הקהל היה מדהים, לא מובן מאליו שממלאים את האצטדיון. אם לא היו פה היום, לא בטוח שהיינו מנצחים את המשחק. הלוואי היינו עושים להם את החיים קלים יותר. הפציעה? זה רק כיווץ, קורה והכל טוב".

עומרי גלזר שוער נבחרת ישראל מול בלארוס. ברני ארדוב
"לא לקחתי קשה הטעות, כי אני יודע מה אני שווה". גלזר/ברני ארדוב

השוער עומרי גלזר, ששגה בתיקו ברומניה בשבת, שוב התייצב מול המיקרופונים ואמר לסיכום: "אני שמח שעזרתי לנבחרת ברגעים הפחות טובים. לא יכולתי לבקש יותר משער נקי ומניצחון. אין שוער בעולם שלא יטעה, זה חלק מהמשחק. גם חלק מהתפקיד של התקשורת זה לבקר ואני מקבל את זה באהבה, אני יודע מה עליי לעשות כדי לתקן ולא לקחתי את זה קשה כי אני יודע מה אני שווה. גם אם אתם מבקרים מהר מדי, אחרי טעות אחת, זה בסדר - אני לא לוקח את זה באופן אישי, אלא זה נותן לי רצון להוכיח. אני מקווה ששימחנו כל בית במדינת ישראל עם הניצחון והשער הנקי אחרי תקופה ארוכה".

על סיכויי ההעפלה ליורו הוסיף: "חד משמעית שאנחנו יכולים לעשות את זה. יש לנו צוות חזק שמכין אותנו מצוין ושחקנים בליגות הכי טובות בעולם, המעמד של השחקן הישראלי מתקדם משנה לשנה. אולי לא הצגנו משחק גדול היום, אבל הגענו להמון מצבים ואין יותר מתוק מניצחון בדקה האחרונה. האמנתי לכל אורך המשחק שאנחנו יכולים לנצח ושאם נעשה את הדברים כמו שצריך אז נשיג את הגול בסוף. הם התעייפו לקראת הסיום ובלב שלם האמנתי שננצח. לפעמים לא מזיקה גם טיפת מזל ואין מאושר ממני. יש לנו עוד ארבעה משחקים, אבל אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה".

המשך הקמפיין של הנבחרת

12 באוקטובר: ישראל - שוויץ
15 באוקטובר: קוסובו - ישראל
18 בנובמבר: ישראל - רומניה
21 בנובמבר: אנדורה - ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully