וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

0:2 דרמטי לרומניה על קוסובו במשחק סוער, 0:3 לשוויץ על אנדורה

סטנצ'ו (83) כבש וכיפר על החמצת פנדל, מיחאילה (90+3) קבע את תוצאת הסיום בבוקרשט בערב שהחל עם סירובם של האורחים להישאר על הדשא כל עוד לא יוסרו מהיציעים שלטי "קוסובו היא סרביה". מוליכת "הבית הישראלי" התקשתה, אך כצפוי ניצחה

תקציר: רומניה - קוסובו 0:2/ספורט1

בזמן שנבחרת ישראל אירחה וניצחה 0:1 דרמטי את בלארוס, בבית ט' נערכו שני משחקים נוספים שעוד ישפיעו רבות גם על הנבחרת של חזן בקרב על יורו 2024. מוליכת הבית שוויץ ניצחה 0:3 את אנדורה, אבל המשחק החשוב עבור ישראל נערך בבוקרשט ושם ניצחה רומניה 0:2 דרמטי את קוסובו, במשחק שנעצר לכ-50 דקות בעקבות שירי נאצה ושלטים פוליטיים שהניפו האוהדים הרומנים נגד קוסובו.

הקהל הרומני שר ומניף שלטים בגנות קוסובו

רומניה - קוסובו 0:2

נבחרת ישראל עשתה את המוטל עליה מול בלארוס עם ניצחון בתוספת הזמן בבלומפילד, אבל גם בבוקרשט נרשם ניצחון דרמטי בערב סוער למדי. שלושה ימים אחרי ה-1:1 מול שחקניו של אלון חזן, הצליחה רומניה להכניע עשרה שחקנים של קוסובו, לקחת שלוש נקודות קריטיות ולשמור על המקום השני בבית.

הדרמה החלה כבר אחרי 18 דקות של התמודדות, כאשר שחקני נבחרת קוסובו דרשו מהשופט לעצור את ההתמודדות ולהוריד את הנבחרות לחדרי ההלבשה - מה שהוא אכן עשה. הסיבה? האולטראס הרומני הניף שלטים שעליהם נכתב "קוסובו היא סרביה" ושר שירים דומים, ומכיוון שמדובר בקריאות פוליטיות נענה השופט לדרישות הקוסוברים. רק לאחר כ-50 דקות של ניסיונות לשכנע את האולטראס הרומני להסיר את השלטים ולחדול משירי "קוסובו היא סרביה" - ניסיונות שכללו תחנונים מהקפטן ניקולאה סטנצ'ו ועימותים עם כוחות המשטרה במקום - המשחק חודש.

לאחר שהמשחק חודש, קוסובו הסתבכה כהוגן כאשר הכוכב הגדול שלה ודאט מוריצ'י בדקה ה-42 ספג כרטיס צהוב שני ואדום והותיר אותה בעשרה שחקנים. בדקה ה-61 קוסובו כבר חגגה לאחר שהשוער אריאנט מוריץ' הדף פנדל של סטנצ'ו, אבל המילה האחרונה הייתה של הקפטן המקומי שבעט לקורה ופנימה וקבע 0:1. בדקה ה-90+3 המחליף ולנטין מיחאילה הכפיל את היתרון וחתם את תוצאת המשחק, בזכותה רומניה שמרה על המקום השני בבית לקראת ארבעת מחזורי הסיום בבית.

הקהל הרומני מניף שלטים בגנות קוסובו. DANIEL MIHAILESCU, GettyImages
הקהל הרומני מניף שלטים נגד קוסובו, ומסרב להורידם/GettyImages, DANIEL MIHAILESCU
ניקולאה סטנצ'ו קפטן נבחרת רומניה מנסה לדבר עם האוהדים שהניפו שלט נגד קוסובו. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
הקפטן הרומני מנסה לדבר עם חברי האולטראס כדי שהמשחק יחודש/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

מהלך המשחק

דקה 18: דרמה גדולה בבוקרשט. הקהל המקומי שר "קוסובו היא סרביה" והניף שלטים בגנות קוסובו, שחקניה סירבו להמשיך לשחק ולחצו על השופט הצרפתי לעצור את ההתמודדות. הוא הסכים והוריד את הנבחרות לחדרי ההלבשה. כרגע שחקני נבחרת קוסובו מסרבים לשוב לכר הדשא כל עוד האוהדים הרומנים מאחורי השער לא יורידו את השלטים נגדם - במשך דקות ארוכות הם מסרבים לעשות זאת וגם תחנוני הקפטן הרומני סטנצ'ו וחבריו לא הועילה בשלב זה. גם במפגש הקודם בין הנבחרות הוציאו את הקהל הרומני מהאצטדיון במהלך המשחק בעקבות אותה שירת "קוסובו היא סרביה".

המשחק חודש: לאחר כ-50 דקות שבהן ניסו לשכנע את חברי האולטראס הרומנים מאחורי השער להוריד את השלטים ועימות עם כוחות האבטחה באצטדיון בבוקרשט, השחקנים שבו לכר הדשא והמשחק נמשך החל מהדקה בה נעצר, ללא השלטים כמובן. הרומנים הוזהרו כי אירוע דומה בהמשך הערב יוביל לסיום המשחק.

דקה 29: רומניה ניצלה מספיגה. מסירה אחורנית לשוער הציבה את מוריצ'י מול שער ריק, הכוכב האורח גלגל כדור חלש מדי שכבר הכניע את השוער, אבל לא את דראגושין שגלש בשנייה האחרונה ומקו השער הרחיק לקרן.

דקה 42: קוסובו נותרה ב-10 שחקנים. מוריצ'י שלח אגרוף לפניו של שחקן רומני בניסיון לשמור על הכדור וספג על כך כרטיס צהוב שני. מכה לא פשוטה לקוסובו שאיבדה את הכוכב הגדול שלה.

דקה 61: רומניה החמיצה פנדל! חאג'י בכדור עומק נפלא מצא את קומאן שנתפס ברחבה בבירור. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, אבל סטנצ'ו לא הצליח להכניע את מוריץ' שזינק לפינה הנכונה והדף לקרן.

דקה 83: גול! רומניה השיגה את היתרון שלה. סטנצ'ו כיפר על הפנדל המוחמץ עם כדור חד לקורה ופנימה. הר הגעש בבוקרשט התפרץ.

דקה 90+3: גול! מיחאילה המחליף הפגיז כדור למשקוף ופנימה, אף אחד כבר לא ייקח לרומניה את שלוש הנקודות ואת המקום השני בתום המחזור השישי.

אריאנט מוריץ' שוער נבחרת קוסובו עוצר פנדל של ניקולאה סטנצ'ו שחקן נבחרת רומניה. רויטרס
מוריץ' לוקח את הפנדל של סטנצ'ו ומשמח את עם ישראל/רויטרס
חלוץ קוסובו ודאט מוריצ'י מורחק ברומניה. GettyImages
משחק סוער בבוקרשט, שכלל גם הרחקה מוקדמת של מוריצ'י/GettyImages

שוויץ - אנדורה 0:3

שוויץ פתחה, כצפוי, בסערה את הבית הזה עם 0:5 על בלארוס ולאחר מכן 0:3 על ישראל, אלא שמאז הנבחרת הזו מתקשה באופן מפתיע ביותר. היא ניצחה רק 1:2 באנדורה, שמטה יתרון כפול בביתה מול רומניה וסיימה מולה ב-2:2 בלבד ולאחר מכן גם בקוסובו ספגה עמוק בתוספת הזמן וסיימה ב-2:2. היום הציפייה הייתה שהיא תביס את אנדורה, אבל זה הסתיים ב-0:3 "בלבד" אחרי 45 דקות ראשונות מאופסות. סדריק איטן, חלוץ יאנג בויז, היה הראשון למצוא את הרשת בדקה ה-49, גרניט ג'אקה סגר את הסיפור עם בעיטה מחוץ לרחבה בדקה ה-84 וג'רדאן שאקירי קבע את תוצאת הסיום בדקה ה-90+3.

מהלך המשחק

דקה 49: גול! אחרי מחצית ראשונה בה שלטה ללא הרף ולא הצליחה לסכן את השער האנדורי, הסכר נפרץ. סדריק איטן, חלוץ יאנג בויז, קיבל כדור ברחבה, הסתובב על השומר ובעט בין הרגליים של השוער. הכדור נעצר רק ברשת.

דקה 84: גול! 0:2 לשוויץ. ג'אקה בבעיטה חדה מכ-18 מטר הכפיל את יתרונה של מוליכת הבית וסגר את הסיפור במשחק בסיון.

דקה 90+3: גול! עכשיו באמת נגמר הסיפור. אנדוי המחליף הוכשל ברחבה, שאקירי ניצל זאת כדי לקבוע את תוצאת הסיום מ-11 מטר.

שחקני נבחרת שוויץ חוגגים. GettyImages
השוויצרים התקשו זמן רב, אבל מצאו את הרשת בסופו של דבר/GettyImages

משחקי יום שלישי בבית ט':

ישראל - בלארוס
שוויץ - אנדורה
רומניה - קוסובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully