וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לו צ'אנס: אלון חזן ראוי לקרדיט על היכולת של נבחרת ישראל

התפקוד של בניון כמנהל מקצועי והפוקוס על סיפור זהבי טשטשו את העבודה המרשימה של המאמן, שאחראי במידה רבה לאחד המשחקים הטובים של הנבחרת. גולדברג ייבדק, אבל גם אם לא יהיה כשיר לבלארוס, לא יוזמן בלם במקומו. וגם: רוי רביבו בדרכו של אבא

חגיגה אירופית, משחקי שבת במוקדמות היורו/ספורט1

בנבחרת ישראל הרגישו לחץ גדול לפני המשחק ברומניה אתמול (שבת). אי אפשר לומר שבנבחרת לא האמינו שאפשר לנצח, אבל מצד שני גם לא הפסיקו לדבר על המשמעות של הפסד ופער של 4 נקודות מהרומנים. ה-1:1 בסיום, לפחות ענה על דרישת הסף ששחקנים הגדירו לעצמם לפני המשחק: "לא משנה מה, לא יוצאים מכאן עם הפסד".

אז ישראל לא הפסידה, היא יצאה עם תיקו, אבל גם עם תחושה שהייתה ראויה ליותר מזה. גם הרומנים הודו בסיום שלישראל הגיע לנצח ושהיא הייתה בעליונות ברורה במשחק, בעיקר בחצי השני, בו חזרה מפיגור לשיוויון והחמיצה עוד מספר מצבים קורצים למהפך.

כבר תקופה שכולם מתעסקים במערכה של יוסי בניון מול ערן זהבי, אבל הגיע הזמן לדבר קצת על אלון חזן. נראה שבכל פעם שבניון כמנהל מקצועי מעורב בהחלטות, כולם "קופצים" כדי להקטין את המאמן הלאומי. נבחרת שמשחקת כמו שהנבחרת שיחקה אתמול, עם ריצה בלתי פוסקת ועליונות בלתי ניתנת לערעור מול 45 אלף צופים במשחק חוץ מאתגר - זאת עבודה של מאמן שאי אפשר לקחת מחזן.

מאמן נבחרת ישראל, אלון חזן. DANIEL MIHAILESCU, GettyImages
איש נוח, ומאמן שראוי ליותר מחמאות ממה שהוא מקבל. חזן אתמול/GettyImages, DANIEL MIHAILESCU

חזן פטריוט. הוא מתרגש מכל ניצחון, מגיע למסיבות עיתונאים, ומקבל מחיאות כפיים. רוצה חיבור טוב עם כולם ואווירה מלוכדת סביב הנבחרת. ובתוך כל זה, הוא עדיין חלק מהתהליך העדין של שילוב "ילדי המהפכה" בנבחרת הבוגרת. חזן נשאל בסיום על דור תורג'מן והסביר שהוא מאמין בו וימשיך לתת לו צ'אנסים בעתיד; הוא פתח עם רוי רביבו וזה התברר כבינגו; השאיר את אוסקר על המגרש במחצית השנייה על אף חצי ראשון רע מאוד; ובכלל, מעמיד תלכיד ונבחרת חזקה כשברקע יש כל כך הרבה גורמים שמחכים לנפילה של בניון. זאת התמודדות לא פשוטה בכלל והוא ראוי לקרדיט על כל דבר טוב שראינו מהנבחרת אתמול.

וכמו שדור תורג'מן לא מצא את עצמו, רוי רביבו היה הטוב בנבחרת. בקיץ 1990, האבא חיים הגיע מהנוער של גדנ"ע לבני יהודה ובמשחק הראשון בליגת העל (הלאומית דאז) כבש בוולה וביצע את חגיגת את הסלטה המפורסמת. נראה שהבן שלו נולד עם אותו DNA. בקפיצה מנבחרת הנוער לנבחרת הצעירה בקיץ, תהינו איך הוא ישתלב. גם במכבי תל אביב וגם במעבר מהצעירה לבוגרת היו תהיות, אבל רביבו נותן תחושה שהוא פשוט הולך ומשתפר ככל שהמכשול גבוה יותר. מה שבולט אצלו זה הביטחון. מדובר בשחקן נבחרת נוער שמשחק כמו וטרן - שום לחץ, שום חשש. "כשאני עולה למגרש, אני לא שומע כלום. אני מתנתק ומכיר רק את המגרש", הוא הסביר בסיום המשחק אתמול. רביבו היה ראשון לכל כדור, אגרסיבי, טכני, סגר עם ביטחון, הצטרף עם ביטחון. שחקן נבחרת נוער שבקיץ אחד הפך להיות שדרוג לנבחרת הבוגרת. מגיע לו על זה שאפו.

אפשר לגעת באוסקר עם שתי מחציות שונות ברמה קיצונית, בדור פרץ שרץ מרחבה לרחבה, בנטע לביא, דסה, שגיב יחזקאל. גם בדקות פחות טובות ובמהלכים פחות מדוייקים, כולם נתנו הכל ורצו כמו מטורפים. זה היה המאפיין הכי גדול של הנבחרת אתמול, מאפיין שגרם לרומנים לוותר בשלב מאוד מוקדם של המחצית השנייה ולהסתפק בנקודה.

עוד בוואלה!

נקודת אור: ישראל המצוינת נפרדה ב-1:1 מרומניה בבוקרשט

לכתבה המלאה

עוד על נבחרת ישראל

שחקן נבחרת רומניה אולימפיו מורוצאן, מול שחקן נבחרת ישראל, רוי רביבו. DANIEL MIHAILESCU, GettyImages
בדופק אפס. רוי רביבו אתמול/GettyImages, DANIEL MIHAILESCU

שון גולדברג ייבדק היום אך גם אם הוא לא יהיה כשיר לשלישי, לא יוזמן בלם במקומו. הצוות המקצועי עדיין לא החליט אם לזמן שחקן נוסף לסגל ותתבצע הערכת מצב היום. לא בטוח שגם גדי קינדה יעמוד לרשות הנבחרת, כאשר ליאל עבדה ייעדר בשבועות הקרובים בשל הקרע בשריר. בלומפילד צפוי להיות מלא בשלישי, בדיוק כפי שהיה נגד אלבניה וקוסובו. בתוך כל הרעש, הקהל מאוד מחובר ואוהב את הנבחרת. כנראה שזה המדד האמיתי.

המשך הקמפיין של נבחרת ישראל

  • ישראל - בלארוס, 12 בספטמבר
  • ישראל - שוויץ, 12 באוקטובר
  • קוסובו - ישראל, 15 באוקטובר
  • ישראל - רומניה, 18 בנובמבר
  • אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully