וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מההעברה השלישית היקרה בהיסטוריה לאלופת קטאר: מה קרה לקוטיניו?

הקוסם הברזילאי הצטרף לברצלונה בינואר 2018 כאחד הכישרונות הגדולים בעולם תמורת 135 מיליון יורו מליברפול. משם הכל הדרדר, וכעת הוא חתם באל דוחיאל. מהנבואה של קלופ ו"קללת אנפילד" עד מפגש מול רונאלדו וחברו לשעבר באדום

תיקתקנו, 8.9/ספורט1

בינואר 2018 נראה היה שפליפה קוטיניו, שכבר אז היה אחד השחקנים הטובים באירופה, בדרך להיות אחד הכוכבים הגדולים בעולם עם עונות נהדרות במדי ליברפול, במיוחד תחת יורגן קלופ. בחצי העונה האחרונה שלו באדום, הקוסם הברזילאי הפך לקפטן השלישי של המועדון והיה חלק מחוליה התקפית חלומית הכוללת אותו יחד עם מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו וסאדיו מאנה. הארבעה הספיקו לשחק יחד רק עד ינואר, אז עבר קוטיניו לברצלונה אחרי שפתח ב"שביתה איטלקית" והכניס לליברפול 135 מיליון יורו, אותם הוציאו היטב על וירג'יל ואן דייק ואליסון, בדרך לזכיות בכל התארים האפשריים בשנים הבאות.

משם, הקריירה של הברזילאי הקטן לא התרוממה כשהיה"פלופ" בברצלונה, הושאל לבאיירן מינכן, שם אמנם זכה בליגת האלופות, אך לא התיר את חותמו. עם חזרתו לברצלונה, לא הצליח לקבל מקום קבע בהרכב ובהמשך הושאל לאסטון וילה, שם הצליח להתרומם מעט, אך אחרי שחתם רשמית, שוב היכולת ירדה וקוטיניו החליט אתמול (שישי) להצטרף בהשאלה לאלופת הליגה הקטארית - אל דוחיאל.

עוד בכדורגל עולמי

פיליפה קוטיניו שחקן ברצלונה. GettyImages
המעבר ששינה את הקריירה של הקוסם הברזילאי. קוטיניו בברצלונה/GettyImages

אז כיצד משחקן עם שווי שוק בשיאו של 150 מיליון יורו ואחת ההעברות היקרות בהיסטוריה, קוטיניו הפך לשם לעג ופוטנציאל שהספיק להתממש רק לתקופה קצרה בליברפול? באנגליה יש הקוראים לעזיבה שלו מלכתחילה את ליברפול כ"קללת אנפילד". שחקנים רבים שעזבו את המועדון תחת יורגן קלופ - ובראשם קוטיניו, מאנה וג'ורג'יניו ווינאלדום - חוו ירידה חדה בהמשך הקריירה, כשנראה שהיו מתאימים במיוחד למערך ההתקפי של המאמן הגרמני.

אחרי שעזב את האדומים, קלופ סיפר כי בשיחה בה ביקש ממנו לעזוב, הגרמני אמר לקוטיניו: "אם תישאר כאן - האוהדים יבנו לך פסל בסוף הקריירה. אם תעזוב - אתה תהיה עוד אחד", ובהחלט, נראה שהנבואה של קלופ הגשימה את עצמה.

פיליפה קוטיניו שחקן ליברפול עם סיידו מאנה. GettyImages
שוב הוא באדום, הפעם מול חברו לשעבר בליברפול. קוטיניו ומאנה/GettyImages

כעת ישחק הכישרון, לשעבר, במדי האלופה הקטארית שתשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות של אסיה עם אל נאסר, מה שיפגיש אותו מול כריסטיאנו רונאלדו וחברו להתקפת ליברפול בעבר, סאדיו מאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully