וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה באופוריה: "זה לא נס, זו סרביה. אתם המלכים שלנו"

בסרביה יצאו מגדרם בעקבות העלייה לגמר אליפות העולם בכדורסל. אברמוביץ' פרץ בבכי וסחט מחמאות: "שמר על גילג'ס אלכסנדר כמו פיטבול, צפה בקלטות שלו יומיים". פשיץ': "יוקיץ'? זה הזמן לדבר על השחקנים שכאן"

מחוץ לקווים, 7.9/צילום: מערכת וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

נבחרת קנדה התייצבה היום (שישי) לחצי גמר אליפות העולם בפעם הראשונה בתולדותיה. בעיני רבים היא נחשבה לפייבוריטית, אך נבחרת סרביה לימדה אותה שיעור במסורת והעפילה לגמר עם 86:95 ראוי ומוצדק. סרביה הייתה הנבחרת העדיפה לכל אורך חצי הגמר, והיא בגמר השני שלה בשלוש האליפויות האחרונות כשהיא חולמת על זהב ראשון מאז פירוק יוגוסלביה.

סרביה כידוע הגיעה ללא אלוף ה-NBA הטרי ניקולה יוקיץ' וללא ואסילייה מיציץ', מהשחקנים הטובים ביורוליג בשנים האחרונות. נבחרות אחרות סומנו כמועמדות ללכת עד הסוף, ולאור זאת התקשורת הסרבית באופן טבעי נכנסה לאופוריה. "זה לא נס, זו סרביה", נכתב ב"מונדו", "שברנו גם את קנדה, הנבחרת של סבטיסלב פשיץ' שוב הביא אושר לעם. בואו נלך על הגביע".

"כדורסל חלומי של סרביה, אתם המלכים שלנו", הוסיפו להחמיא ב"קוריר", "קנדה הגיעה כפייבוריטית, אבל סרביה נתנה מחצית ראשונה כמעט מושלמת".

שחקני נבחרת סרביה ניקולה מילוטינוב, בוגדן בוגדנוביץ'. רויטרס
אופוריה בסרביה. מילוטינוב ובוגדנוביץ'/רויטרס
שחקני נבחרת סרביה ניקולה מילוטינוב, אלכסה אברמוביץ'. רויטרס
הגיבור שעצר את גילג'ס אלכסנדר. אברמוביץ'/רויטרס

בוגדן בוגדנוביץ' נצץ מעל כולם עם 23 נקודות, ניקולה מילוטינוב נכנס לנעליו של ניקולה יוקיץ' עם דאבל דאבל, אך בסרביה עסקו דווקא בשחקן אחר - אלכסה אברמוביץ'. על הגארד מפרטיזן בלגרד הוטלה המשימה הכמעט בלתי אפשרית לשמור על שיי גילג'ס אלכסנדר, והוא עמד בכך בגבורה כשהקנדי שהסתבך בבעיית עבירות נעצר על 15 נקודות.

הרגע שסימל יותר מכל את העליונות של הסרבים על הקנדים הגיע במהלך הראשון של הרבע הרביעי. קנדה חלמה לשחזר את הקאמבק מפיגור דו ספרתי ברבע האחרון שביצעה מול ספרד בדרך לרבע הגמר, אך סרביה הבהירה מהר מאוד שניסים לא קורים פעמיים. כבר בפתיחת הרבע אברמוביץ' הקטן חטף במרכז המגרש את הכדור לגילג'ס אלכסנדר וסיים בצד השני, שלשה של מרקו גודוריץ' במהלך הבא קבע יתרון שיא של 17 נקודות ובכך מעשית נסגר הסיפור.

"אברמוביץ' שמר על גילג'ס אלכסנדר כמו פיטבול סרבי, השתיק אותו לגמרי", נכתב במדינה על הגארד, שלא היה יכול לעצור את הדמעות בסיום המשחק. כוכב הנבחרת בוגדנוביץ' התייחס גם הוא לחברו לנבחרת, וסיפר על ההכנה של אברמוביץ' למצ'אפ מול הכוכב מה-NBA: "אלכסה צפה יומיים בקלטות של גילג'ס אלכסנדר. הוא אמר לי לסמוך עליו ושהוא יחטוף ממנו כדור. אני חושב שהוא חטף שניים, כל הכבוד לו ולכל השחקנים, זה ניצחון אדיר".

ואיך אפשר בלי לדבר על מי שלא הגיע לאליפות הזו ופספס אפשרות, אולי, לפגוש את ארה"ב בגמר. אחרי שהוליך את דנבר לאליפות מרהיבה ב-NBA, יוקיץ' ניצל את הפגרה למנוחה ופשיץ' התייחס לחסרונו כשאמר: "יוקיץ' תמיד יהיה חלק גדול מהנבחרת הזו. הוא השחקן הכי טוב בעולם. אישיות נהדרת, אבל זה לא הזמן לדבר יותר מדי על יוקיץ'. זה הזמן לדבר על השחקנים שנמצאים כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully