וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי והולאנד פייבוריטים, רונאלדו בחוץ: רשימת המועמדים לכדור הזהב

הפורטוגלי לא נמצא ברשימה המורחבת של 30 המועמדים לראשונה אחרי 20 שנה, מועמדות ראשונה לאלברס, אודגור וסאקה. וגם: המועמדים לשחקן הצעיר של השנה ושוער השנה בפנים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.9/ספורט1

טקס פרסי "כדור הזהב" יערך רק בסוף חודש אוקטובר, אבל היום (רביעי), נחשפה רשימת המועמדים לפרס כדורגלן השנה היוקרתי, כששני שמות נמצאים מעל כולם וצפויים להיות גם המועמדים העיקריים לזכייה - ליאונל מסי וארלינג הולאנד. בסך הכול ישנם 30 מועמדים לתואר היוקרתי, כאשר השמות המפתיעים יותר ברשימה הם של יושקו גברדיול וג'מאל מוסיאלה, שמועמד גם לשחקן הצעיר של השנה כמו גם ג'וד בלינגהאם שמככב בשתי הקטגוריות.

עוד שחקנים שלהם זו מועמדות ראשונה לתואר היוקרתי הם יאסין בונו שוער נבחרת מרוקו, חוליאן אלברס חלוץ נבחרת ארגנטינה ומנצ'סטר סיטי וכוכבי ארסנל בעונה החולפת - מרטין אודגור ובוקאיו סאקה. מי שנותר מחוץ לרשימת המועמדים, לראשונה אחרי 30 שנה, הוא כריסטיאנו רונאלדו, הכוכב הפורטוגלי הדועך שזכה חמש פעמים בתואר בעבר, אך כוכבו דעך מאוד מאז העזיבה שלו לליגה הסעודית. עוד שחקן גדול שנותר בחוץ הוא ניימאר, שלא ברשימת המועמדים שנה שנייה ברציפות.

עוד בכדורגל עולמי

ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם הגביע, גמר ליגת האלופות 2023. רויטרס
"יתנחם" בפרס "גרד מולר"? הולאנד/רויטרס

לפי אתרי הספורט השונים באירופה, הפרעוש הוא המועמד הבכיר יותר לזכייה עם זכייתו במונדיאל עם נבחרת ארגנטינה במונדיאל 2022 שנערך בקטאר. קפטן האלביסלסטה הוליך את נבחרתו לזכייה ראשונה באליפות העולם לראשונה מאז 1986, ובכלל בעונה החולפת כבש 42 שערים ובישל 26, כשהוא גם זכה באליפות צרפת עם פריז סן ז'רמן ובסופר קאפ הצרפתי. זאת תוכל להיות הזכייה השמינית של מסי בפרס, והגדלת השיא עבורו שעומד כיום על 7.

מי שיתחרה איתו, וככל הנראה יתנחם בפרס "גרד מולר" המוענק לכובש המצטיין של השנה האחרונה, הוא ארלינג הולאנד. החלוץ של מנצ'סטר סיטי זכה בטרבל ההיסטורי של התכולים כשבדרך לכך כבש 56 שערים ובישל 9 באחת מעונות הבכורה הטובות ביותר אי פעם עבור שחקן במועדון אירופי. על אף ההישגים הרבים, ויש כאלה שיגידו שמרשימים יותר מהשנה האחרונה של מסי, הנורבגי צפוי להישאר על הכיסא בעת הכרזת הזוכה עם הסיכויים לטובתו של הפרעוש.

חוליאן אלברס שחקן מנצ'סטר סיטי עם מדליית הזהב מהמונדיאל. רויטרס
המעוטר ביותר השנה. אלברס/רויטרס

רשימת המועמדים המלאה

המועמדים לכדור הזהב: יושקו גברדיול, ג'מאל מוסיאלה, אנדרה אונאנה, קארים בנזמה, מוחמד סלאח, בוקאיו סאקה, קווין דה בראונה, ג'וד בלינגהאם, רנדל קולו מואני, ברנרדו סילבה, חביצ'ה קברצחליה, אמיליאנו מרטינס, ארלינג הולאנד, ניקולו בארלה, רובן דיאס, מרטין אודגור, אילקאי גונדואן, יאסין בונו, חוליאן אלברס, ויניסיוס, ליאונל מסי, אנטואן גריזמן, לאוטרו מרטינס, רוברט לבנדובסקי, קים מין ג'ה, קיליאן אמבפה, לוקה מודריץ', הארי קיין, ויקטור אוסימן ורודרי.

המועמדים לשוער השנה: יאסין בונו, טיבו קורטואה, מייק מניאן, אמיליאנו מרטינס, אנדרה אונאנה, מארק אנדרה טר סטגן, אדרסון, ארון רמסדייל, ברייס סמבה, דומיניק ליבאקוביץ'.

המועמדים לשחקן הצעיר של השנה (מתחת לגיל 21): ג'וד בלינגהאם, גאבי, פדרי, ג'מאל מוסיאלה, אדוארדו קמאבינגה, צ'אבי סימונס, אלחנדרו באלדה, אנטוניו סילבה, ראסמוס הוילונד, אליה וואהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully