וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה בתולדותיה: קנדה עלתה לחצי גמר אליפות העולם

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 17:27

גילג'ס אלכסנדר (31 נק' ו-10 ריב') ובארט (24 נק' ו-9 ריב') הובילו את הקנדים ל-4 האחרונות אחרי 89:100 על סלובניה. דונצ'יץ' (26 נק' ו-5 אס') בלט מנגד, אך התקשה מול ההגנה הקשוחה והורחק יחד עם ברוקס

תיקתקנו, 6.9/ספורט1

אחד המשחקים הטובים של אליפות העולם בכדורסל נערך היום (רביעי) כאשר קנדה רשמה העפלה היסטורית לשלב חצי הגמר עם 89:100 על סלובניה. המשחק עוד היה צמוד עד המחצית עם שוויון 50:50, אך משם הדברים הלכו נהדר עבור הקנדים שפתחו בריצה שהסתיימה עם יתרון דו ספרתי לאורך רוב החצי השני ועם הכרטיס למשחק מול סרביה.

הקנדים הגיעו לקרב על חצי הגמר במאזן 4:0 מול הסלובנים, וכבר מהפתיחה ניתן היה לראות שהפעם הסיפור שונה מול כל ההפסדים הקודמים. שיי גילג'ס אלכסנדר (31 נק' ו-10 ריב') היה הבולט מבין השחקנים בלבן והוריד את נבחרתו ביתרון 24:26 אחרי הרבע הראשון. לוקה דונצ'יץ' (26 נק' ו-5 אס') ספג עבירה טכנית במהלך הרבע השני, אך חזר נהדר ועם חמש נקודות רצופות, הנבחרות ירדו בשוויון 50:50 להפסקה.

החצי השני אמנם נפתח עם סל של סלובניה, אבל מאז קנדה יצאה לריצת 3:19 אדירה כשדילון ברוקס הצליח לבטל את דונצ'יץ' ולתסכל את ההתקפה הסלובנית שנותרה חסרת אונים. לקראת סיום הרבע, אחרי שיתרון השיא עמד על 16, הסופרסטאר של דאלאס התעורר וצלף כדי להחזיר את נבחרתו ולהוריד את ההפרש עם 71:80 לקנדה לקראת הרבע האחרון. אר ג'יי בארט (24 נק' ו-9 ריב') עם משחק יוצא מן הכלל הגדיל מחדש יחד עם הגארד של אוקלהומה את ההפרש, ולקראת אמצע הרבע, הדם החם בין ברוקס לדונצ'יץ' הביא לעבירות טכניות והרחקות של השניים. זה לא שינה דבר וקנדה רשמה העפלה היסטורית לשלב חצי הגמר, שם תפגוש את סרביה לקרב אירופי מלהיב. סלובניה תמשיך למשחקי הדירוג.

שחקן נבחרת סלובניה, לוקה דונצ'יץ', מול שחקן נבחרת קנדה, דווייט פאוול. Yong Teck Lim, GettyImages
קנדה הצליחה להתיש אותו. דונצ'יץ'/GettyImages, Yong Teck Lim
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מהלך המשחק

רבע 1: שיי גילג'ס אלכסנדר פתח עם שתי קליעות בצבע, סלובניה פתחה עם שתי שלשות. דילון ברוקס ספג עבירה בלתי ספורטיבית מהירה, אך בהמשך סחט עבירת תוקף מלוקה דונצ'יץ'. גילג'ס אלכסנדר המשיך לקלוע, ו-4 מ-4 מוקדם שלו מהשדה הציב את קנדה ביתרון 15:16. אר ג'יי בארט התעופף לדאנק בדקה האחרונה של הרבע, בו סלובניה נעזרה בשלשות כדי לפגר רק 26:24.

רבע 2: פרפליץ' הנהדר צלף שתי שלשות והקטין את היתרון הקנדי ל-31:30. אלכסיי ניקוליץ' הוסיף שלשה משלו, דונצ'יץ' ספג עבירה טכנית והקנדים הפכו ל-40:44 עם ריצת 0:8. דונצ'יץ' חזר חם מפסק הזמן הסלובני, והשיב לנבחרתו את היתרון עם חמש נקודות רצופות. אל ההפסקה ירדו הנבחרות ב-50:50.

שיי גילג'ס אלסנדר, שחקן נבחרת קנדה. רויטרס
הבולט מבין הקנדים. גילג'ס אלכסנדר/רויטרס

רבע 3: ברוקס הצליח לבטלח את דונצ'יץ' בפתיחת החצי השני, בארט ניצל את זה כדי להחזיר את היתרון לקנדה. גילג'ס אלכסנדר המשיך את היכולת הנהדרת שלו והגדיל את היתרון לדו ספרתי. ריצת 3:19 המשיכה להגדיל את ההפרש הקנדי, כשגם שתי שלשות של דונצ'יץ' לא הספיקו מול צליפות של גילג'ס אלכסנדר. דקות קצת יותר טובות באדיבות הסופרסטאר של דאלאס עם שלשה בלתי נתפסת, הורידו את ההפרש ל-9 לקראת רבע אחרון מרתק עם 71:80 לקנדה.

רבע 4: 10 הדקות האחרונות נפתחו בצורה דומה לפתיחת החצי השני עם שליטה קנדית. ברוקס צלף מהשלוש והגדיל בחזרה את היתרון ל-16 עם המשך המשחק הנהדר של הקנדים מחוץ לקשת. שחקנה של ממפיס המשיך לתסכל את דונצ'יץ' והשניים הורחקו לקראת אמצע הרבע כשההפרש נותר זהה. גרגור הרובט לקח פיקוד ללא הרכז והצליח לצמק לחד ספרתי. פאוול ואלכסנדר הוסיפו בעצמם והיתרון שוב גדל לדו ספרתי עד 89:100 לקנדה וכרטיס לחצי הגמר בפעם הראשונה שלה אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully