וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מגלזר ופרץ: בעיית השוערים של נבחרת רומניה

מחסור בהיררכיה, מחסור ביציבות, מחסור בביטחון. רומניה תארח את ישראל ביום שבת עם הרבה סימני שאלה בין הקורות

דריבל, 5.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

אחת השאלות המרכזיות שעולות ברומניה לקראת המשחק החשוב נגד ישראל ביום שבת (21:45) היא מי יעמוד בין הקורות. למאמן אדי יורדנסקו יש כמה התלבטויות ובעיות, אבל כאב הראש הגדול מגיע מהעמדה בין הקורות.

רומניה תגיע להתמודדות עם ישראל אחרי 14 משחקים תחת יורדנסקו ובאותם 14 משחקים, המאמן עשה שימוש בלא פחות מ-4 שוערים. פלורין ניצה שיחק ב-6 מהם ויונוץ ראדו ב-4. נגד ישראל שניהם אפילו לא בסגל.

את מוקדמות יורו 2024 יורדנסקו התחיל עם ראדו, ששיחק נגד אנדורה ובלארוס בשני מחזורי הפתיחה. ביוני, המאמן כבר ביצע שינוי ושלח למגרש את הוראציו מולדובן מראפיד בוקרשט. התחושה לאחר מכן הייתה שיורדנסקו סוף סוף מצא היררכיה בין הקורות ושהוא ימשיך עם מולדובן בקמפיין הנוכחי, אבל היום כבר שומעים חריקות.

שוער ראפיד בוקרשט, הוראציו מולדובן. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
התחיל את העונה עם כמה ספיגות קומיות. מולדובן/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

מולדובן הוזכר כמועמד לקבוצות מהליגה השנייה באיטליה, ביניהן פאלרמו וספציה, אבל בפועל הוא עדיין בראפיד בוקרשט. אם ימשיך את היכולת שלו מפתיחת העונה הנוכחית, הוא לא יגיע לאיטליה בקרוב.

מולדובן ספג 10 שערים ב-8 המחזורים הראשונים של העונה, חלקם באשמתו הישירה. הופעה איומה שלו נגד וולונטאר בתחילת אוגוסט סימנה את הדרך להפסד 2:1 וחוסר תיאום עם ההגנה הוביל לכמה ספיגות קומיות.

כרגע נראה שמולדובן יפתח נגד ישראל, אבל הוא רחוק מלהיות באנקר או קונצנזוס. לשוער בן ה-25 יש 88 הופעות בליגה הבכירה ברומניה, אבל מעט מאוד ניסיון ברמות הגבוהות. עד קיץ 2021 הוא שיחק רק בליגת המשנה במולדתו ובטור ההופעות שלו במפעלים אירופים מופיעה הספרה 0. כשמצרפים לכך את פתיחת העונה הלא מזהירה שלו, מקבלים הרבה אנשים סקפטיים.

אז מה האלטרנטיבות? ברומניה יש מי שקורא לזרוק למים את שטפן טרנובאנו, שערך בכורה במשחק ידידות נגד מולדובה. השוער בן ה-23 הצטיין במדי הנבחרת הצעירה ומגלה יכולת גבוהה במדי סטיאווה בוקרשט בליגה, אבל יורדנסקו עדיין לא בטוח לגביו.

עוד בוואלה!

בזהירות עם הפטרוזיליה: נבחרת ישראל מתכוננת ל"ילד הרע" של רומניה

לכתבה המלאה
שטפן טרנובאנו, שוער סטיאווה בוקרשט. BSR Agency, GettyImages
השוער המצטיין בליגה כרגע, אבל חסר ניסיון. טרנובאנו/GettyImages, BSR Agency

חוסר הביטחון בשער של נבחרת רומניה הוא לא דבר חדש. המאמן הקודם מירל ראדוי עמד על הקווים ב-19 משחקים ובעצמו התקשה ליצור היררכיה ברורה. פלורין ניצה שיחק ב-11, צ'יפריאן טטרושאנו ב-6 ואנדריי ולאד ודויד לזר הופיעו בשני משחקי ידידות.

מאז שטטרושאנו סיים את שירותו הלאומי בשלהי שנת 2020, עם 74 הופעות בינלאומיות, בנבחרת רומניה מחפשים יציבות בשער ולא מוצאים. האפודה מספר 1 עוברת מיד ליד, המאמנים מתלבטים והביטחון יורד. נבחרת ישראל תוכל לנצל זאת ביום שבת.

משחקי החלון הבא במוקדמות היורו

9 בספטמבר:

רומניה - ישראל
קוסובו - שוויץ
אנדורה - בלארוס

12 בספטמבר:

ישראל - בלארוס
שוויץ - אנדורה
רומניה - קוסובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully