וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקראס דהר לרבע הגמר בארצות הברית, זינר וג'אבור הודחו

האלוף המכהן ניצח 3:6, 3:6, 4:6 את ארנלדי ויפגוש את זברב, שהדיח את האיטלקי (6). המדורגת 5 נכנעה לז'נג, מדבדב ורובלב עלו

מחוץ לקווים, 3.9/צילום: מערכת וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

שלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה נמשך אמש (שני) עם ארבעה משחקים בסבב הגברים, כולל של האלוף המכהן קרלוס אלקראס שהמשיך במסע ההגנה על התואר, ועוד ארבעה אצל הנשים, ביניהם אתגר לארינה סבאלנקה שכבר יודעת שתעלה למקום הראשון בדירוג העולמי. מדיסון קיז ניצחה בדרבי את ג'סיקה פגולה ותפגוש בשלב הבא את מרקטה וונדרושובה.

משחקי רבע גמר הגברים:

פרנסס טיאפו - בן שלטון
טיילור פריץ - נובאק דג'וקוביץ'
קרלוס אלקראס - סשה זברב
דניל מדבדב - אנדריי רובלב

משחקי רבע גמר הנשים:

ילנה אוסטפנקו - קוקו גוף
סורנה קירסטאה - קרולינה מוחובה
מרקטה וונדרושובה - מדיסון קיז
קינוון ז'נג - ארינה סבאלנקה

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי. רויטרס
נהנה מכל רגע. קרלוס אלקראס/רויטרס

גברים

קרלוס אלקראס (1 בעולם) איבד מערכה ראשונה בטורניר מול הבריטי דניאל אוואנס, אבל ידע לעבור שלב גם ביום לא גדול ובשמינית הגמר כבר הציג יכולת מרשימה בדרך ל-3:6, 3:6, 4:6 על מתאו ארנלדי (61). האיטלקי הפתיע עם ניצחון חלק על קמרון נורי בסיבוב הקודם ורשם הישג שיא בקריירה, אבל האלוף המכהן התחיל עם טניס יעיל ושבירה במשחקון השישי במערכה הראשונה, שבר שוב בפתיחת השנייה, הלהיב את הקהל והותיר לארנלדי ליהנות מנקודה אדירה בסיום ראלי מלהיב במערכה השלישית ומשבירה אחת לפני שנפרד מהטורניר. הספרדי בן ה-20 הפך לטניסאי הצעיר ביותר שמגיע שלוש פעמים ברציפות לרבע הגמר באליפות ארה"ב.

ברבע הגמר יפגוש אלקראס את סשה זברב (12), שניצח את יאניק זינר (6) 4:6, 6:3, 2:6, 6:4, 3:6 בשחזור שמינית הגמר מלפני שנתיים - גם אם היתה ידו של הגרמני על העליונה. זינר, שמעולם לא עבר את שלב רבע הגמר בארצות הברית, ינסה שוב בשנה הבאה.

עוד בוואלה!

שביונטק שוב נכנעה לכבשה השחורה: "פתאום הרגשתי שאין לי שליטה"

לכתבה המלאה
אנדריי רובלב, טניסאי רוסי. Sarah Stier, GettyImages
דרבי רוסי ברבע הגמר. רובלב/GettyImages, Sarah Stier

דניל מדבדב (3), אלוף ארה"ב מ-2021, הגיע לפחות לחצי הגמר בשלושת הטורנירים הקודמים ומצפה לפחות לחזור למעמד הזה. בשמינית הגמר הוא התגבר על אתגר לא פשוט בדמות אלכס דה מינור (13) שגבר עליו בשני המפגשים האחרונים, והפעם הצליח לנקום עם 6:2, 4:6, 1:6, 2:6.

בשלב הבא, אם כך, ייערך דרבי רוסי, לאחר שבן ארצו אנדריי רובלב (8) ניצח את הבריטי הצעיר ג'ק דרייפר (123) 6:3, 3:6, 3:6, 4:6. הרוסי שלט במשחק הזה ונזקק לקצת פחות משלוש שעות כדי להעפיל לרבע גמר סלאם תשיעי בקריירה (מעולם לא עבר לחצי) ורביעי בארה"ב. דרייפר, שכבר ניצח בעבר טניסאים מהטופ 10, הצליח לחזור למשחק בסט השני אבל איבד ריכוז וביצע 36 טעויות בלתי מחוייבות, לעומת 25 בלבד של יריבו. רובלב השיג 17 נקודות שבירה במשחק הזה וניצל רק ארבע מתוכן, אבל העליונות שלו לה הוטלה בספק.

הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה באליפות ארצות הברית הפתוחה. Sarah Stier, GettyImages
עדיין לא שמטה מערכה בטורניר. ארינה סבאלנקה/GettyImages, Sarah Stier

נשים

ארינה סבאלנקה (2 בעולם) רוצה להשלים הגעה לחצי הגמר בכל טורנירי המייג'ורס של 2023 ואולי גם לזכות בגרנד סלאם שני, אחרי שעשתה את זה בתחילת השנה באוסטרליה. עד כה היא לא שמטה מערכה ונחשבת לאחת המועמדות הבכירות לזכייה, מה שהמשיך הלילה עם 1:6, 3:6 משכנע מאוד על דריה קסטקינה (14), שמעולם לא העפילה לרבע הגמר בניו יורק.

בשלב הבא תפגוש סבאלנקה את קינוון ז'נג (23) הסינית, שהפתיעה את אונס ג'אבור (5) עם 2:6, 4:6, ובכך הפיינליסטית של 2022 הולכת הביתה.

מרקטה וונדרושובה טניסאית צ'כית. Mike Stobe, GettyImages
המומנטום נמשך. מרקטה וונדרושובה/GettyImages, Mike Stobe

ג'סיקה פגולה כבר בת 29 ומדיסון קיז צעירה ממנה בשנה. שתיהן ותיקות בסבב, אבל זו הייתה בסך הכול הפעם השנייה אי פעם שהן מתמודדות זו מול זו במשחק רשמי. פגולה (3) ברבע גמר טורניר סן דייגו בשנה שעברה וקיוותה להשיג רבע גמר סלאם שביעי בקריירה, אבל קיז (17) שכבר חוותה גמר ביתי לפני שש שנים, נקמה הפעם עם ניצחון מוחץ 1:6, 3:6 תוך שעה ושלוש דקות. קיז שלטה למן הפתיחה, שברה בהזדמנות הראשונה וסיפקה 21 ווינרים בדרך לניצחון קליל, כאשר פגולה לא הייתה מרוכזת והשיגה רק אפשרות שבירה אחת שגם אותה לא ניצלה.

ברבע הגמר לא יהיה עוד דרבי, שכן פייטון סטירנס בת ה-21 הציקה אמנם לאלופת ווימבלדון מרקטה וונדרושובה, אבל הצ'כית (9) חזרה מאובדן המערכה הראשונה שלה בטורניר וניצחה 7:6 (3), 3:6, 2:6. גם בדרך לזכייה בלונדון עברה וונדרושובה את האמריקאית (59) וכעת יש לה רבע גמר ראשון בקריירה בארה"ב. סטירנס חבטה 15 ווינרים בדרך לניצחון בשובר-שוויון במערכה הראשונה, אבל וונדרושובה העבירה הילוך עם שבירות מהירות בפתיחת המערכות הבאות מול שלל טעויות בלתי מחויבות של יריבתה וסיימה את המשחק עם שמונה אייסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully