וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביונטק שוב נכנעה לכבשה השחורה: "פתאום הרגשתי שאין לי שליטה"

אוסטפנקו הפכה לראשונה שמנצחת את הפולנייה ארבע פעמים ונותרה מושלמת מולה, כשהיא מורידה אותה מפסגת הדירוג העולמי בדרך להופעת בכורה ברבע הגמר בארה"ב: "ידעתי שכל הלחץ יהיה עליה כי היא מדורגת 1". הפסד בכורה לשביונטק ב-2023 כשהיא מובילה 0:1 במערכות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 3.9/ספורט1

שנה וחצי צעדה איגה שביונטק בפסגת דירוג ה-WTA, אבל ממרץ 2022 ועד הלילה (בין ראשון לשני) היא לא פגשה את הכבשה השחורה שלה. ילנה אוסטפנקו הורידה את הפולנייה מהמקום הראשון בעולם כשניצחה אותה 6:3, 3:6, 1:6 בדרך להופעת בכורה בקריירה ברבע גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, וגברה על שביונטק בפעם הרביעית בארבעת המפגשים שהתקיימו ביניהן עד היום - יותר מכל טניסאית אחרת.

שביונטק, שתיפרד מהתואר בו זכתה אשתקד, הגיעה לשמינית הגמר מבלי לאבד מערכה ואף עלתה ליתרון 0:1 על אוסטפנקו, אלא שהלטבית (20 בעולם) הפכה לשחקנית הראשונה ב-2023 שמנצחת אותה אחרי שהפסידה במערכה הראשונה. 50 ניצחונות רצופים כאלה היו השנה לאלופת ארצות הברית היוצאת, ו-33 רצופים בטורנירי גרנד סלאם.

"אני פשוט מופתעת שהרמה שלי השתנתה בצורה דרסטית כל כך, כי בדרך כלל כשאני משחקת רע, אני מתחילה רע ובהמשך סוג של משלימה את הפער. הפעם זה היה הפוך לגמרי", אמרה שביונטק שביצעה 18 טעויות לא מחויבות במשחק. "אני לא באמת יודעת מה קרה למשחק שלי, פתאום הרגשתי שאין לי שליטה. לא באמת יודעת למה התחלתי לעשות כל כך הרבה טעויות".

איגה שביונטק, טניסאית פולנייה. Sarah Stier, GettyImages
הכבשה השחורה הורידה אותה מפסגת הדירוג. שביונטק/GettyImages, Sarah Stier

זו מעין שנת קאמבק לאוסטפנקו, אלופת רולאן גארוס ב-2017, שהגיעה השנה לרבע הגמר גם באוסטרליה אחרי שלא הצליחה להשתלב בין שמונה האחרונות בטורנירי גרנד סלאם מאז 2018. היא בסך הכל השחקנית הרביעית מאז 1975 שמכניעה את המדורגת 1 בעולם במסגרת אליפות ארצות הברית אחרי שנוצחה במערכה הראשונה.

"ידעתי שהיא שחקנית גדולה ומאוד עקבית, במיוחד בשנים האחרונות, אבל גם ידעתי שכל הלחץ יהיה עליה, מן הסתם כי היא המדורגת 1", אמרה אוסטפנקו שתפגוש ברבע הגמר את קוקו גוף, אותה ניצחה במפגש היחיד בין השתיים עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully