וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף על הקווים: המאמנים המשתכרים הבכירים בעולם

מאנצ'יני התפתה למשכורת המנופחת בערב הסעודית והצטרף לחלק העליון של רשימה המנג'רים העשירים. ג'רארד מייצג את הליגה מהמפרץ, קלופ וגווארדיולה גבוהים מהפרמיירליג ומי נמצא בפסגה?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.8/ספורט1

התפטרותו של רוברטו מאנצ'יני ממשרת מאמן נבחרת איטליה, אחרי הצלחה אדירה על הקווים של האזורי ביורו 2021 עם זכייה ולאחר מכן אכזבה גדולה עם אי-העפלה למונדיאל 2022, הגיעה בהפתעה לאור האמון שקיבל מההתאחדות האיטלקית. הכסף הגדול של ערב הסעודית הקיץ עשה את שלו, והמאמן האיטלקי עשה את דרכו לנבחרת הלאומית של מדינת המפרץ בדרך להפוך למאמן השני עם המשכורת הגבוהה ביותר בעולם הכדורגל - מי הראשון בדירוג, אילו מאמנים מגיעים מהליגה הסעודית והאם הכסף של הפרמיירליג ממשיך לשלוט?

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שחר טיבי
קטי ספיצ'קוב
אנסטסיה גורבנקו
לונה צ'מטאי
43449 משתתפים

מי הוא ספורטאי השנה?

בלסינג אפריפה
שגיא מוקי
ארטיום דולגופיאט
אופיר חיים
דניאל פרץ
מארו טפרי
58710 משתתפים
ז'וזה מוריניו מאמן רומא. רויטרס
ממשיך להתרגש. מוריניו/רויטרס

10. ז'וזה מוריניו (רומא, 9 מיליון יורו בשנה)

הפורטוגלי כבר זכה כמעט בכל תואר בקריירה, אבל אחרי העזיבה בפעם השנייה בצ'לסי ב-2015, הקריירה של "המיוחד" לא הצליחה להמריא. קדנציות לא מוצלחות במיוחד במנצ'סטר יונייטד (על אף זכייה בליגה האירופית) וטוטנהאם, הביאו את מוריניו בחזרה לאיטליה, שם נחל הצלחה חלקית עד כה בבירת ארץ המגף עם זכייה בקונפרנס ליג.

מאמן אינטר סימונה אינזאגי עם הגביע האיטלקי. Jonathan Moscrop, GettyImages
היה כבר בדרך החוצה. אינזאגי/GettyImages, Jonathan Moscrop

9. סימונה אינזאגי (אינטר, 10 מיליון יורו לשנה)

האיטלקי שהיה מזוהה בקריירה יותר עם לאציו, וגם משם הגיע לעמוד על הקווים בסן סירו, הגיע אחרי הזכייה של הנראזורי באליפות, ועם נעליים גדולות מאוד למלא, הצליח לזכות גביע ולהגיע עד גמר ליגת האלופות. בהתחשב בקבוצה שפגש שם בדמותה של מנצ'סטר סיטי, המשכורת אותה מקבל סגן אלוף אירופה, בהחלט תואמת את מעמדו במקום התשיעי.

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. רויטרס
מלא בביטחון, עד הקיץ במדריד. אנצ'לוטי/רויטרס

8. קרלו אנצ'לוטי (ריאל מדריד, 11 מיליון יורו לשנה)

4 פעמים זכה בליגת האלופות, אליפות בספרד, גרמניה, אנגליה ועוד גביעים רבים. דון קרלו הוא ללא ספק אחד המאמנים הבכירים והגדולים בהיסטוריה, וכיאה למי ששב לקדנציה שנייה בריאל מדריד לפני שנתיים, הוא יסיים עם חוזה מכובד מאוד בקיץ הקרוב לפני מעבר צפוי לנבחרת ברזיל.

תומאס טוכל מאמן באיירן מינכן. רויטרס
ניצל, ועכשיו נהנה. טוכל/רויטרס

7. תומאס טוכל (באיירן מינכן, 12 מיליון יורו לשנה)

טוכל הגיע אחרי פיטורים מפתיעים מצ'לסי בקול תרועה רמה. האיש שהוביל את הבלוז לזכייה עוד יותר מפתיעה בליגת האלופות ב-2021, ירש את יוליאן נאגלסמן שנכשל באופן חלקי אצל הבווארים, ורגע לפני שהוא איבד את האליפות לבורוסיה דורטמונד, הצהובים-שחורים בעטו בדלי ומנעו את פיטוריו, שלפי חוזהו, היה מקבל את פיצויים מרשימים לפי חוזהו הגבוה בקבוצת הפאר הגרמני.

מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס. רויטרס
על אף המעמד המעורער, ממשיך ביובנטוס. אלגרי/רויטרס

6. מסימיליאנו אלגרי (יובנטוס, 12.8 מיליון יורו לשנה)

חוץ מליגת האלופות, אלגרי השיג הכל ביובנטוס. במשך 6 שנים האיטלקי הוביל את הגברת הזקנה לאליפויות רצופות, גביעים ומעמדי גמר בליגת האלופות, אך זה התואר היחיד שהיה לו חסר. מאז החזרה שלו לפני שנתיים, יובנטוס בירידה חדה - הן כלכלית והן ביכולת עם ענישות של הפחתת נקודות ופרשות שלא מחמיאות למועדון הפאר האיטלקי. הכיסא של אלגרי כבר הרבה מאוד זמן מתנדנד, אך עד אז, הוא זוכה להיות המאמן האיטלקי השני הכי בכיר ברשימת המשתכרים.

מאמן אסטון וילה סטיבן ג'רארד. Ryan Pierse, GettyImages
המעבר הפרובוקטיבי משתלם לפחות כלכלית. ג'רארד/GettyImages, Ryan Pierse

5. סטיבן ג'רארד (אל איתיפאק, 17.6 מיליון יורו לשנה)

הקפטן הנצחי של ליברפול פרש והתחיל לעבוד באקדמיה של המועדון, ומשם המשיך לקדנציה נהדרת בריינג'רס שהחזירה את המועדון הסקוטי לקדמת הבמה בבריטניה ובאירופה עם זכייה באליפות מרשימה אחרי דומיננטיות של שנים מצדה של סלטיק. המעבר לאסטון וילה גרר ביקורות רבות, ואחרי התחלה לא רעה, סטיבי ג'י נכשל בגדול בפרמיירליג ופוטר בתחילת העונה שעברה. הכסף הגדול מהליגה הסעודית שכנע את "קפטן פנטסטיק" להצטרף לשורות אל איתיפאק, ועל הדרך לצרף את קפטן ליברפול לשעבר - ג'ורדן הנדרסון - כשהשניים זוכים למשכורת נאה במיוחד בליגה עם הכסף הגדול.

יורגן קלופ, מנג'ר ליברפול. רויטרס
ישיג עוד תארים עד סוף חוזהו בליברפול? קלופ/רויטרס

4. יורגן קלופ (ליברפול, 18 מיליון יורו לשנה)

ומאחד המזוהה עם ליברפול למאמנה הנוכחי - הגרמני שהחזיר את אוהדי ליברפול להיות "מספקנים למאמינים", השיב את האליפות לאנפילד אחרי 30 שנים, כשעל הדרך זכה גם בליגת האלופות ובכל גביע אפשרי. על אף הירידה של השנה האחרונה, במועדון האדום "חייבים" לקלופ המון, וכך הוא גם קיבל הארכת חוזה עם תוספת עד 2026, כשהוא ביקש: "אני לא רוצה העלאה בשכר, רק תחלקו אותו בין שאר אנשים הצוות שלי במקום להביא לי אותו".

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
ממשיך לזלול תארים. גווארדיולה/רויטרס

3. פפ גווארדיולה (מנצ'סטר סיטי, 22 מיליון יורו לשנה)

הספרדי כבר מזמן הפך את הקדנציה שלו בסיטי לארוכה ביותר שלו על הקווים בקבוצה אחת, וקל להבין מדוע. ההצלחה, השחקנים, הכסף ועכשיו זה תורגם גם סוף סוף לליגת האלופות בסוף העונה שעברה. הטרבליסט עשה זאת שוב עם עוד עונה עצומה וטרבל ראשון של סיטי אי פעם, ואחרי שהאריך חוזה עד 2025, קשה לדעת האם אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה יעצור שם או ימשיך לעוד כמה שנים טובות שיכניסו לו כסף לכיס ועוד כמה תארים לחשבון "מי המאמן הגדול בהיסטוריה"?

מאמן נבחרת איטליה רוברטו מאנצ'יני. Chris Brunskill/Fantasista, GettyImages
אי אפשר לסרב לכך. מאנצ'יני/GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

2. רוברטו מאנצ'יני (נבחרת ערב הסעודית, 29.9 מיליון יורו לשנה)

קשה להאשים את רוברטו מאנצ'יני על המעבר לערב הסעודית, הרי כל כך הרבה שחקנים ומאמנים עברו לשם בשנה האחרונה והתפתו לכסף הגדול של המדינה מהמפרץ. האיטלקי השיג עם נבחרתו את היורו, ואמנם נכשל בניסיון להעפיל למונדיאל האחרון, אך הרוח של ה"אזורי" השתנתה והראתה כיוון חיובי (שמאז הספיק להשתנות) בנבחרת האיטלקית. עם חוזה עד 2027 ומשכורת עתק (הגבוהה ביותר אי פעם למאמן נבחרת כדורגל), מאנצ'יני יעבוד לקראת המונדיאל הבא ב-2026 בארצות הברית, קנדה ומקסיקו.

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. רויטרס
מעל כולם. סימאונה/רויטרס

1. דייגו סימאונה (אתלטיקו מדריד, 34 מיליון יורו לשנה)

"צ'ולו" הוא שם שתמיד מעמיד את אוהד הכדורגל הניטרלי בשני צדדים - או שאתה אוהב אותו או שאתה שונא אותו. לא רבים מתחברים לסגנון הכדורגל של סימאונה - אגרסיבי, אלים והעיקר להוציא נקודות וניצחון מהמשחק. בסופו של דבר, בספורט הישגי כמו כדורגל, הארגנטינאי עשה את שלו בליגה קשה מול יריבות עצומות כמו ברצלונה וריאל מדריד כשהצליחו במשך יותר מעשור להשיג 2 אליפויות ופעמיים להגיע לגמר ליגת האלופות. הזכיות בגביע הספרדי, הליגה האירופית והסופרקאפ האירופי, העניקו ימי חסד למאמן הקולצ'ונרוס שבעבר קושר הרבה פעמים עם מעבר לאינטר, אך משכורת העתק בבירת ספרד השאירה אותו עם ניסיון לבנות פעם אחר פעם קבוצה חדשה. בתום העונה הוא יסיים את חוזהו, כשהשמועות אומרות שהפעם זה סופי והוא יעזוב, האמנם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully