וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצת חייו: המסע הפתלתל של מארו טפרי לסגנות אליפות העולם

27.8.2023 / 13:00

הוא עלה לישראל והשאיר מאחור בני משפחה, יצר יחד עם אשתו הספורטאית את הזוג המלכותי של האתלטיקה הישראלית, והשתמש באכזבה מריו בתור דלק לקפיצה מטורפת. סגן אלוף העולם הטרי מעולם לא סומן ככזה, אבל ההישג המדהים ביסס אותו כאחד מגדולי הענף

"מחוץ לקווים" על הזכייה של מארו טפרי במדליית כסף במרתון אליפות העולם/עריכת וידאו: זיו שטיינר

בדיוק 10 ימים אחרי שחגג יום הולדת 31, מארו טפרי העניק לעצמו ולספורט הישראלי מתנה. הזכייה שלו במדליית הכסף הבוקר (ראשון) באליפות העולם בבודפשט אחרי שעצר את השעון על 2:09.12 שעות, היא אחד ההישגים הגדולים של האתלטיקה הישראלית מאז ומעולם, ושל הספורט הישראלי בכלל.

טפרי, יליד אתיופיה שעלה לארץ בגיל 14, לא סומן מלכתחילה כמי שהולך לנפץ כמעט כל שיא בריצות ארוכות בארץ, ובראשן המרתון. באולימפיאדת ריו כשהיה בן 24, הוא ייצג את ישראל וסיים במקום ה-74 (עם תוצאה של 2:21.06 שעות), אבל מכאן החלה הנסיקה. את השיאים בריצות הארוכות שהן לא מרתון, הוא שבר בקלות וביסס את עצמו כאתלט מספר 1 בישראל למרחקים ארוכים.

הקפיצה הגדולה בריצה הארוכה מכולן, הגיעה באולימפיאדת טוקיו לפני שנתיים, אז סיים טפרי במקום ה-13 (2:13.02 שעות) ושבר את השיא הישראלי של היילה סטאין שסיים במקום ה-20 במשחקים האולימפיים באתונה.

מארו טפרי, סגן אלוף העולם בריצת מרתון. Stephen Pond/Getty Images, GettyImages
אף אחד לא פילל לזה. טפרי חוגג, הבוקר/GettyImages, Stephen Pond/Getty Images

משנה לשנה הוא השביח את עצמו, ואשתקד סיים כסגן אלוף אירופה באליפות שנערכה במינכן, אז גם זכה בזהב הקבוצתי עם רצי המרתון האחרים של ישראל. מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי, אמר הבוקר בתום הריצה של טפרי ש"ישראל כבר הופכת למעצמה". ואכן, זה כבר מזמן לא השטח של לונה צ'מטאי סלפטר בלבד. יש לישראל מה להציע, ולקראת אולימפיאדת פריז 2024 יש לה גם את צ'מטאי וגם את טפרי כמועמדים אמיתיים למדליות.

ההתקדמות של טפרי מרשימה מאוד. הוא עלה לארץ ב-2006 עם משפחתו, שישה אחים הצטרפו אליו ואל ההורים בהמשך ושלושה נשארו באתיופיה. המשפחה התמקמה בקרית ים וטפרי הנער החל להתאהב בריצות הארוכות. בשלב מסוים עבר לחיות בכפר הנוער בן שמן, ואז הכיר גם את דן סלפטר, מאמנה ובעלה של לונה צ'מטאי, אשר הזניק אותו קדימה.

באחד ממחנות האימונים שלו באדיס אבבה, הכיר טפרי את מי שתהפוך לאשתו, סלאמוויט באיולין. היא לא הייתה יהודיה, אבל הזוג נישא וטפרי קיבל עבור רעייתו את האזרחות המיוחלת, ולפני שנתיים בטוקיו היא רצה 5,000 מטר וסיימה במקום העשירי באצטדיון האולימפי בבירת יפן, והוא כאמור סיים במקום ה-13 בעיר ספורו שם נערך המרתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מארו טפרי רץ ישראלי עם אשתו סלאמוויט באיולין-טפרי. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
הזוג המלכותי של האתלטיקה הישראלית. מארו טפרי וסלאמוויט באיולין/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה

הזוג טפרי נחשב באיגוד האתלטיקה לזוג מלכותי של ממש. עבור האיגוד, מארו וסלאמוויט הם שני אנשים שתרמו הרבה לריצות הארוכות של ישראל בשנים האחרונות. הם מתגוררים בקרית אתא, אבל מתאמנים חלק גדול מהשנה בחו"ל. למרתון הזה התאמן טפרי באיטליה יחד עם רצי המרתון האחרים. לישראל יש היום נבחרת מרשימה של מרתוניסטים ואחד מושך את השני למעלה.

עכשיו העיניים לפריז. מארו טפרי ילך לנוח אחרי ההישג, והציפיות ממנו כעת בשמיים. בדרך שלו הוא עבר לא מעט מהמורות, אבל ידע להתגבר על כולן ולקבע את עצמו כאחד האתלטים הגדולים ביותר שצמחו בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מארו טפרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully