וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ענק באליפות העולם: מדליית כסף למארו טפרי במרתון

27.8.2023 / 10:08

שנה אחרי שזכה במדליה באותו הצבע באליפות אירופה, כעת הישראלי הוכתר לסגן אלוף העולם עם ריצה אדירה בבודפשט כשעצר את השעון על 2:09.12. חברו למשלחת איימרו עלמיה הגיע למקום ה-20

מארו טפרי מדבר אחרי הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם/באדיבות איגוד האתלטיקה

הישג יוצא דופן למשלחת הישראלית באליפות העולם באתלטיקה, שנערכת בימים אלה בבודפשט. הבוקר (ראשון) זכה מארו טפרי במדליית כסף במרתון לגברים, כשעצר את השעון על 2:09.12 שעות. נציג נוסף של ישראל, איימרו עלמיה, הגיע למקום ה-20 עם 2:12.32.

אל המקום הראשון במרתון הגיע ויקטור קיפלאנגאט, שסיים לרוץ את 42 הקילומטרים אחרי 2:08.53 שעות. האלוף הטרי הקדים את טפרי ב-19 שניות, כאשר מי שהשלים את הפודיום היה לאול גברסילאסי האתיופי שחצה את קו הסיום שבע שניות אחרי טפרי. למעשה טפרי עקף את גברסילאסי ממש ביישורת האחרונה של המרתון, ובכך סגר את החצי השני של הריצה שהיה טוב הרבה יותר מבחינתו.

מדובר בהישג השיא בקריירה של האצן בן ה-31. בשנה שעברה הוא זכה במדליית הכסף במרתון באליפות אירופה שנערכה במינכן, וכעת כאמור הצליח לשחזר את ההישג גם בתחרות העולמית, פחות משנה לפני אולימפיאדת פרריז 2024.

מארו טפרי, סגן אלוף העולם בריצת מרתון. Stephen Pond/Getty Images, GettyImages
ריצה לפנתיאון. טפרי בסיום/GettyImages, Stephen Pond/Getty Images
סגן אלוף העולם בריצת מרתון, מארו טפרי הישראלי, עם איימרו עלמיה. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
גאווה ישראלית. טפרי ועלמיה/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה
מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי עם סגן אלוף העולם בריצת מרתון מארו טפרי. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
טפרי עם גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה

המדלייה של טפרי היא החמישית בהיסטוריה של הספורט הישראלי באליפויות העולם באתלטיקה. הקופץ במוט לשעבר אלכס אברברוך זכה בארד ב-1999 ובכסף כעבור שנתיים. חנה קנייזבה מיננקו זכתה במדליית הכסף ב-2015 בקפיצה משולשת ובשנה שעברה במרתון לנשים הייתה זו לונה צ'מטאי - סלפטר שזכתה במדליית הכסף. היום בבודפשט הגיע תורו של טפרי להיכנס לרשימה היוקרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully