וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות רביעית ברציפות או עצירת ההגמוניה? התחזיות לעונת 2023/24

26.8.2023 / 9:10

מכבי חיפה הוכיחה שהיא יכולה לשמור על התואר, מכבי תל אביב תאיים ומה לגבי הפועל באר שבע ונתניה? ויש גם ערפל בגזרת היורדות ומפתח חשוב בקרבות ההישרדות: עונה חדשה, תחזיות חדשות

תקציר חצי גמר גביע הטוטו: מכבי פתח תקוה - מכבי חיפה 2:0/ספורט1

כהרגלנו בשנים האחרונות, אנחנו שמים נפשנו בכפנו ומנסים לחזות איך תיראה עונת 2023/24 ואיך פחות או יותר יסתדרו הקבוצות בסיום העונה.

חשוב לומר: אין תזוזות טקטוניות. לא חל שינוי בזהות המועדונים המובילים, אין הרבה תזוזה לגבי מועדונים גדולים אחרים. בגזרת היורדות אולי תהיה בעיה לחזות, כי לליגה חזרו מכבי פ"ת - מועדון ליגיטימי בליגת העל - והפועל פ"ת, שיש מאחריה צבא של אוהדים, וזה משמעותי בקרבות הישרדות.

מכבי חיפה תמונה קבוצתית. מאור אלקסלסי
נראים בשלים לעוד תואר. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

מכבי חיפה

לכאורה, האלופה אמורה להיתקל בקושי לשחזר את העונות הקודמות. ראשית, בגלל החלפת המאמן - ברק בכר במסאי דגו - ועזיבת מספר כוכבים, החל מעומר אצילי, מוחמד אבו פאני והשוער ג'וש כהן. שנית, כי 60 שנה לא זכתה פה קבוצה בארבע אליפויות רצופות ובעידן המקצועני, זה קשה פי כמה.

אלא שאז באו משחקי מוקדמות ליגת האלופות וגם שני המפגשים בגביע הטוטו - מול קבוצות בינוניות - והבהירו, שגם בהרכב משני מכבי חיפה גדולה על הליגה, בוודאי עם תשעה זרים ומתאזרחים. הפעם גם יעזרו לה כוכבי הנבחרות הצעירות המוצלחים של הקיץ. ההערכה היא שמה שהיה, סביר שהוא גם מה שיהיה, אלא אם כן יקרה משהו לא צפוי (הפחתת נקודות למשל...)

התחזית: מקומות 1-2

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הפועל באר שבע

יש יותר מדי משתנים בקיץ הזה שלא רק שמרסקים את התקווה של הפועל באר שבע לקפוץ עוד מקום מכפי שסיימה בשנתיים האחרונות, אלא גם מסכנים את הסיכוי שלה להתמודד בכלל על תואר האליפות ואפילו את המקום הקבוע שלה בין שלוש הראשונות.

זו לא רק ההדחה המוקדמת מאירופה - הפועל באר שבע לא אמורה לעוף מול לבסקי סופיה - אלא גם שתי התבוסות מול קבוצות ישראליות בגביע הטוטו (10 שערי חובה בשני משחקים), התקרית עם רמזי ספורי ומכירתו, העזיבה המפתיעה של מאור מליקסון שמערערת את השקט התעשייתי, אפילו הפציעה של רותם חטואל. כל כך הרבה סימנים מדאיגים לפיאסקו, שאם באר שבע איכשהו תצא מזה, יגיע לה שאפו ענק.

התחזית: 3-5

מכבי תל אביב

לכאורה, מכבי תל אביב אמורה הייתה להיחלש. עזיבה של חלוץ מספק קבלות ושוער מעל הליגה, בתוספת לכך שאין לה זרים יוצאי דופן, וההגנה מתבססת על שחקנים שזה לא תחום ההתמחות העיקרי שלהם, שלא לדבר על מאמן חסר נסיון כמאמן - אבל שחקן ענק - כל אלה הם מתכון לכישלון.

ובכל זאת, מכבי תל אביב נראתה בהכנה מצוין. לא רק 11 השערים בשני משחקי גביע הטוטו, אלא גם העליה לפלייאוף הקונפרנס ליג, עם שלושה ניצחונות ותיקו אחד, וטביעת יד ברורה של מאמן (השגת כדור בכל מחיר, משחק בנגיעה, ערן זהבי בזון). נאמר זאת כך, היו חלקים במשחקים של מכבי ת"א, שהיא נראתה טוב ממכבי חיפה, ובכל זאת, מי שיחליף את דניאל פרץ יקבע אם העונה של מכבי ת"א תימשך כמו ההכנה שלה, או שתסתיים בסגנות מתסכלת.

התחזית: 1-2

שחקן הפועל באר שבע, שי אליאס, מול שחקן מכבי תל אביב, דן ביטון. ברני ארדוב
איפה הם ואיפה הם. שי אליאס מבאר שבע מול דן ביטון ממכבי תל אביב ב-1:6 המפורסם/ברני ארדוב

הפועל ירושלים

מועדון התענוג הזה ממשיך בדרכו המקסימה אל מקומות שאפילו הפועל ירושלים ההיסטורית בקושי נגעה בהם. ההחתמה של זיו אריה לעונה חמישית ברציפות במועדון היא לא רק מצוינת לקבוצה אלא איתות לכדורגל הישראלי איך מנהלים מועדון על פי הספר, ואפילו לא באמצעים גדולים.

הפועל ירושלים איבדה את גיא בדש, ואת שחקן הבית הראל שלום, ורוי רביבו חזר למכבי תל אביב ואפילו ראונו סאפינן גמר את העונה לפני שהתחיל אותה, ובכל זאת, רוח המועדון קולטת שחקנים ומשדרגת אותם (מתן חוזז, בן אז'ובל, עידן דהן) וזה יכול להספיק לעוד עונה שבה היא באמת כבר תרצה כרטיס לאירופה.

התחזית: 3-5

מכבי נתניה

אייל סגל מכר בקיץ הזה את רז שלמה, פטריק טוומאסי ועומרי גנדלמן, נפרד מאיתמר ניצן ומהמר על תומר צרפתי בן ה-19 כשוער ראשון, וגם הרכש שלו הוא לא כזה מרשים, שלא לדבר על עזיבה אפשרית של איגור זלאטנוביץ' לפני שנספיק למצמץ. זה, והמסורת של נתניה לפתוח נורא ולהחליף מאמן - לם במקום אטפלד, קוז'וך במקום לם - וזו מתכונת לאסון. רק שנתניה לא נראתה רע בהכנה, והיא יודעת להתאושש ממצבים כאלה כי מדובר במועדון גדול.

התחזית: 3-5

מ.ס אשדוד

אלי לוי צמח במשך שנים כעוזרו של יובל נעים ואחר כך כמאמן קבוצת הנוער המוצלחת של מ.ס אשדוד. הקיץ הוא נכנס לנעליו של רן בן שמעון וחווה עזיבה של שחקנים, עוד לפני שמתחילים לדבר על הפציעה הקשה של חמודי כנעאן ופציעות של שחקני רכש. זו נקודת פתיחה לא טובה, שהמועדון החזק הזה עלול לשלם עליו. ועדיין, מ.ס אשדוד היא מבכירת הקבוצות הבינוניות, ולכן אסור להספיד אותה בטרם עת.

התחזית: 6-8

בר כהן מכבי נתניה חוגג עם אחמד סלמן. ברני ארדוב
נראתה מצוין בהכנה. מכבי נתניה/ברני ארדוב

הפועל חיפה

מערכת היחסים המעורערת בין רוני לוי לבין יואב כץ, הרכש הצולע, הסגל הלא מלא, התוצאות בגביע הטוטו. כל אלה מנבאים עוד עונה בלי כלום להפועל חיפה, שלהזכירכם, הצליחה להגיע פעמיים בלבד לפלייאוף עליון מאז הפך יואב כץ לבעלים שלה לפני כמעט 20 שנה. העזיבה או הפרישה של מספר שחקני מפתח, והגעה של מחליפים שחובת ההוכחה עליהם, מערערת במידה רבה את מצבם של האדומים.

התחזית: 9-11

בית"ר ירושלים

הקבוצה מתחילה שוב בצליעה ענקית. ההדחה מאירופה הייתה קלה מדי, הסגל מתמלא רק בימים האחרונים ועדין חסרים המון אלמנטים, וגם פתיחת עונה עם מינוס 4 נקודות ומי יודע מה עוד צפוי בגזרה הזו. בקיצור, אם בית"ר ירושלים חשבה שאפשר לקפוץ עם יוסי אבוקסיס לפלייאוף עליון ולהיאבק על כרטיס מאירופה גם דרך הליגה - שתדאג לא למצוא את עצמה במאבקי הירידה. אבוקסיס מאמן ענק אבל הוא לא קוסם. גם הוא ירד ליגה בקריירה שלו. בלי אספרייה, ניקולאסקו ואבישי כהן, יהיה לה קשה מאוד.

התחזית: 9-11

בני סכנין

בני סכנין רשמה עוד קיץ בסטארט-אפ על שמה: בוא נעביר את הקבוצה בבקרה ונשחק בגביע הטוטו עם מה שמותר על פי התקנון. זה הביא אותה לחצי הגמר, שם חטפה בראש, כי הפער בינה לבין הצמרת נותר ענק והפער בינה לבין סדר וארגון רק הולך ומעמיק. סכנין תסבול לנצח מהקייצים שלה, עם או בלי סלובודאן דראפיץ'. היא תהיה מעניינת כי בירם כיאל אצלה והוא עוגן וגם עם החוד של חוגי וחורי (באסיל חורי, מועמד לתגלית העונה). יש לי הרגשה שפה ניפול בגדול עם התחזית.

התחזית: 9-11

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. דני מרון
גם בפתיחת העונה הזאת יהיה לו כאב ראש. יוסי אבוקסיס/דני מרון

הפועל תל אביב

אומרים שרוח חדשה נושבת בהפועל ת"א, למרות גלי החום הקיצוניים והלחות הנוראית באזור בית החולים וולפסון. הבריזה הזו לא באמת הוכיחה את עצמה בהכנה וגם הסגל רחוק מלהיות נוצץ בשנת ה-100 של המועדון, אחרי החלפת הבעלים, ובוודאי לאור מעמדה של הפועל ת"א בכדורגל הישראלי. גם המכירה של סתיו למקין וההעזבה של אדי גוטליב מערערים את ההגנה. ובכל זאת, עומרי אלטמן חזר, חוסה רודריגס הגיע, מאוויס צ'יבוטה בא. זו תהיה התקדמות איטית, ספק אם נסיגה.

התחזית: 6-8

בני ריינה

גד עמוס, דור אלו, מרואן כבהא, מוחמד אוסמן, קייס גאנם. עבור הפתעת העונה שעברה, זה שדרוג. מדובר פה כבר על שחקנים שחלקם עוזבים את בני סכנין ומגיעים לקבוצה הקטנה והמפתיעה. אבל סעיד בסול רוצה להתקדם, ו"תסמונת העונה השנייה" תפגין חזק מול הרצונות האלה. ריינה יכולה בקלות להיות בטופ הפלייאוף העליון ובאותה קלות להתרסק לליגה הלאומית. קשה להמר נגד זה.

התחזית: 12-14

הפועל חדרה

כבר חמש עונות שאנחנו מהמרים נגד חדרה והיא לועגת לנו. לא רק שהיא לא יורדת חזרה, היא אפילו לא מתמודדת נגד ירידה. בסוף העונה שעברה היו כבר סימנים מדאיגים ועדיין חדרה נמלטה ממאבק עיקש נגד הירידה, וטרם גלשה לגמרי במורד. העזיבה של אורן גולן, החלפת הבעלות ואולי גם המרוץ המתיש לשמור על המעמד, עלולים הפעם לשנות את המגמה. חדרה תקום ותיפול על הזרים שלה וכרגע זו חידה.

התחזית: 12-14

שחקני הפועל תל אביב. קובי אליהו
פלייאוף עליון הפעם? שחקני הפועל תל אביב/קובי אליהו

מכבי פתח תקווה

נכון, מכבי פתח תקווה ירדה ליגה 3 פעמים בעשור האחרון אחרי 20 שנה יציבות וחלקן אפילו מוצלחות, אבל עדין מדובר בסטיית תקן. זה מועדון שמייצר שחקנים, שגם עכשיו יש לה כוכב צעיר בהתהוות - עידן טוקלומטי - וגם שחקני קלאץ' בוגרים יחסים, אבל עם עבר מפואר (בן חיים ושהר). מכבי פ"ת תיפול או תקום על איכות הזרים שלה, וכרגע זה נראה בסדר.

התחזית: 6-8

הפועל פתח תקווה

יש קושי תקציבי, הסגל לא מאוזן - שחקנים מבוגרים לצד שחקני ליגה לאומית - וגם מצבת הזרים לא מלאה כשהזר המרכזי, ריצ'ארד בואטנג מושבת לכמה חודשים. על פניו אפשר לסגור כאן ולכתוב מקום 14, אבל אחרי 8 שנים בליגה השנייה, חוזר מועדון הפאר הזה לליגה הבכירה עם צבא לא קטן של אוהדים (השביעי בגודלו בארץ) ועל זה תיפול או תקום ההישרדות של הפועל פתח תקווה.

התחזית: 12-14

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully