וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל פינת הפרזנטציה: כשהכדורגל חדר למגדלי ההייטק

25.8.2023 / 16:05

אחד פנאט צהוב שעובד במטא, אחרת, ירוקה מאוגורי, הבינה שהיא לא אוהדת מכבי חיפה היחידה בחברה ועוד אדום שעובד לפי שעון ארה"ב, אבל כשיש דרבי לא תראו אותו מנהל שיחות עם אמריקאים. למקרה שתהיתם, גם עולם ההייטק נדרך לשובה של ליגת העל

תקציר חצי גמר גביע הטוטו: מכבי פתח תקוה - מכבי חיפה 2:0/ספורט1

אחרי עונת מלפפונים ארוכה, בסוף השבוע הכדורגל הישראלי חוזר רשמית. לא גביע הטוטו וקישוטים אחרים, אלא הדבר האמיתי. סוף אוגוסט מסמל גם את סיומו של החופש הגדול ואיתו חזרת המשק לפעילות מלאה. לרגל תחילת העונה, כינסנו גורמים שונים מתעשיית ההייטק לשיחה, שלכולם דבר אחד משותף: כדורגל ישראלי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. כן, גם הייטקיסטים אוהבים כדורגל.

"כדורגל זו השפה הבינלאומית הכי גדולה בעולם", אומר יונתן נמרודי (36), שמוביל את תחום הצמיחה (Growth) ב-Meta ישראל. "אני משתמש באהבה לכדורגל בכל הזדמנות כדי לשבור מחסומים, גם בעבודה כמובן, זה מסייע לייצר מערכות יחסים. זה קורה בעיקר באירופה, שם חלק משמעותי מהאנשים שפגשתי אוהבים את המשחק. אני מתייחס לכדורגל לא כאל 'נשק' אלא יותר כ'שפה'. ככל שאנחנו יודעים יותר שפות פופולריות, כך התקשורת משתפרת".

יונתן נמרודי וחברי צוות "ציון 3". באדיבות המצולם,
יונתן נמרודי (מימין) וחברי צוות הפודקאסט "ציון 3"/באדיבות המצולם

נמרודי, המעיד על עצמו כאוהד מכבי תל אביב מזה 28 שנה, מוכר לאוהדי הכדורגל בישראל. יחד עם ראם שרמן, השניים מובילים את הפודקאסט 'ציון 3' העוסק כולו בכדורגל. נמרודי, דמות פעילה גם בפיד כדורגל בטוויטר, הוא מהדמויות הוותיקות במטא ישראל, כשהשבוע הוא מציין 7 שנים של עבודה בחברה, בתפקידי שיווק וצמיחה שונים. למעשה, הוא היה אחד הגיוסים הראשונים של מטא בישראל בתחום העסקי. מסתבר שיש בעולם הטכנולוגיה גם משוגעים של כדורגל. "כשהייתי בן תשע, ההורים שלי חגגו לי יום הולדת במסיבת הפתעה והביאו את כל ההרכב של מכבי תל אביב למשחק כדורגל עם כל החברים אצלנו בגינה. אשכרה 11 השחקנים שזכו זה עתה אליפות, משחקים איתי פסים בגינה", הוא נזכר. לסיום אני שואל את נמרודי מה יעדיף, אקזיט או אליפות. "אקזיט ואליפות, אתה מדבר פה עם מכביסט", הוא עונה בצורה טיפוסית.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

"עליתי לשיחת עבודה תוך כדי נסיעה לטדי"

גם טל לינדנבאום (32) משלבת בין עולם הטכנולוגיה לכדורגל הישראלי. לינדנבאום עובדת בשיווק ביוניקורן החיפאי אוגורי (Augury), וכמובן שהיא אוהדת של הקבוצה המקומית, מכבי חיפה. "אני אוהדת את הקבוצה קרוב ל-15 שנה, ככה שהעשור הראשון שלי היה בתקופה שחונה ולא קלה. ההעפלה לליגת האלופות בעונה שעברה הייתה בשבילי מרגשת מאוד, לצבוע עיר אירופאית בירוק - זו הייתה חוויה עוצמתית במיוחד בשבילי", היא מספרת. "להסתובב ברחובות טורינו, לעבור בין כיכרות העיר שהכול ירוק סביבך, זה היה מיוחד. לא הפסיקו לצלם אותנו, כדי לתעד את התופעה שהשתלטה להם על העיר", היא אומרת בהתרגשות.

טל לינדנבאום. יחצ,
טל לינדנבאום/יחצ

לינדנבאום נזכרת בנסיעה למשחק גביע בעונת 21/22 בטדי. "לקחתי יום חופש כדי להגיע למשחק, אבל היה לנו ריליס (release) חשוב באותו היום והייתי חייבת לעלות לשיחות עבודה תוך כדי הנסיעה. הבעיה הייתה שנסעתי עם כל החבר'ה, והם לא הפסיקו לשיר שירי אוהדים. למזלי החברים מהמשרד קיבלו את זה ברוח טובה וזרמו עם זה. האמת, יש לנו אפילו ערוץ ייעודי בסלאק לאוהדי מכבי חיפה, זה ממש עניין אצלנו באוגורי". לינדנבאום מציפה נושא חשוב. "הייתי שמחה לשנות את התפישה סביב נוכחות נשית בעולם ההייטק ובכדורגל", היא אומרת. "בתעשייה הטכנולוגית כבר אפשר לחוש שינוי מסוים, אבל עדיין יש לאן לשאוף, למשל לראות עוד נשים בתפקידי מפתח משמעותיים בתחומים הטכנולוגיים יותר. בכדורגל לעומת זאת, השינוי עוד לא ממש החל. הענף נתפש כיותר 'גברי' או 'של גברים'. חשוב להראות שיש הרבה מאוד נשים בעולם הכדורגל. מאוהדות, דרך עובדות ועד מובילות קהילה. התפישה המיושנת הזו צריכה להשתנות, ולא - אנחנו לא צריכות כרטיסים מוזלים כדי להגיע למשחקים", היא מסכמת.

לעבוד בשעות הפוכות להפועל

ניר לרר (35) הוא מנהל הפעילות של הסטארטאפ הישראלי לינקס (Lynx) בישראל. לרר אוהד הפועל תל אביב ופוקד את היציעים בבלומפילד כבר למעלה מ-25 שנה. לרר גדל ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין 81, ולאחר מספר תפקידי מוצר שונים הגיע ללינקס לפני 4.5 שנים ממש עם בתחילת הדרך של החברה, וכיום הוא מנהל את כלל הפעילות של החברה בישראל.

לרר מספר על האתגר הכרוך בעבודה עם השוק האמריקאי בשעות הפוכות, כשבערב הפועל משחקת. "ההתנגשויות מתרחשות כל הזמן. אנחנו עובדים המון עם ארה"ב, והשעות הפוכות. אני מנסה לסגור ביומן משחקים כמה שיותר זמן מראש, אבל לצערי ההתנגשויות הן לעיתים בלתי נמנעות ואז כבר נשאלת השאלה באיזה משחק מדובר. דרבי זה קו אדום. היו גם מקרים משעשעים. פעם פגשתי לקוח פוטנציאלי ומהר מאוד התברר לנו ששנינו הפועל בדם מה שנקרא. היחסים מיד התחממו, זה היה יום אחרי ניצחון בטדי על בית"ר, כך שחגגנו יחד בזמן המפגש היכרות. מפה לשם שתי החברות משתפות היום פעולה".

ניר לרר ודגלאס דה סילבה. יחצ,
לרר ודה סילבה/יחצ

לרר נזכר בסיפור ישן, מימים יותר טובים של האדומים ב-2010. "בדיוק השתחררתי מהצבא, נסעתי לטייל עם חברים בעולם. לא האמנתי שיכול לקרות נס ושנזכה בדאבל. יום אחרי המשחק בקריית אליעזר שמהראן לאלא כבש שער ניצחון, טסתי. כמו אוהד הפועל תל אביב אמיתי פשוט לא האמנתי שאנחנו יכולים לזכות בדאבל ובחרתי לטוס. את הדרבי ההיסטורי של ה"איך חגגתם בתיקו" לא ראיתי, הייתי באי מבודד בפנמה ללא קליטה, בדרך לא דרך קיבלתי עדכון על מה שהיה והייתי גמור מזה. את האליפות המדהימה עם שער הניצחון של זהבי בטדי כבר חגגתי ביעד אחר בפנמה, כשאני מזמין את כל הישראלים במקום לערב בלתי נשכח. מאז יש אגדה ביציע שאני המנחוס של הקבוצה ושאסור לי להגיע לבלומפילד או להיות בארץ בזמן דרבי. ככה זה בכדורגל, אנחנו נשארים בעיקר עם הזכרונות". כשאני שואל במה היה בוחר, באליפות או באקזיט, קשה שלא לשים לב להבדל בתשובה לעומת זו של נמרודי המכביסט. "וואו, שאלה קשה", הוא אומר. "אקזיט מכובד, ואז להיכנס כספונסר להפועל, לחזק את הקבוצה ולנצח דרבי - אליפות נשמעת כמו משהו מופרך לחלוטין בשלב הזה", הוא צוחק.

אליפות על פני אקזיט

אין הרבה שיח על כדורגל בתעשייה הטכנולוגית. זה קצת סטריאוטיפי, אבל גם קצת נכון. סביב השולחן בארוחת הצהריים תמצאו לרוב אנשים שמדברים על סרט מארוול חדש שיצא, אולי על התרחשות בתעשייה, גם על הרפורמה המשפטית כמובן - אבל כדורגל, בטח ובטח כדורגל ישראלי, קצת פחות. ובכל זאת, תעשיית ההייטק גדלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, כיום היא מונה למעלה מ-300,000 ישראלים שעובדים בה, וגם כאן אפשר למצוא אותנו משוגעי הכדורגל. אפילו אותי, סטארטפיסט צעיר אבל עוד לפני כן אוהד בית"ר, שיעדיף תמיד אליפות על פני אקזיט. ההסתברות לשתי האפשרויות נמוכה. עונת כדורגל נפלאה שתהיה לנו.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully