וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלום שלי היה לאמן את צלייה בבלומפילד מול מכבי"

22.8.2023 / 16:00

רומן פיליפצ'וק, מטובי הזרים ששיחקו בישראל, הביא את הקבוצה הסלובנית שתפגוש את מכבי ת"א (חמישי, 20:00, ספורט2) לקונפרנס ליג, אך פוטר לפני חודש. עכשיו הוא מספר (בעברית) על העלייה שהוא מתכנן, המפגש הצפוי לצהובים ועל בתו שנולדה כאן ומתה לפני 6 שנים

תקציר חצי גמר גביע הטוטו: בני סכנין - מכבי תל אביב 5:1/ספורט1

"אני מתרגש", אומר לי רומן פיליפצ'וק כשאנחנו מדברים ביום שישי בערב. "אתה בטח מתכונן לקידוש", הוא אומר בעברית. "אני מתרגש כי אני יוצא למסע שבסופו אפגוש את אימא שלי ואת הנכדה שלי בדונייצק. אני גר היום בבודפשט ולא ראיתי אותן מאז החלה המלחמה הארורה לפני שנה וחצי. מחר אני יוצא לדרך שתימשך חמישה או שישה ימים ושבסופה אגיע לדונייצק ואפגוש אותן. אני מעמיס עכשיו את הדברים באוטו לדרך. יש לי מסלול ובכל יום אעבור במדינה אחרת, עד שאגיע בעזרת השם לאוקראינה לדונייצק. כבר יותר מדי זמן שלא ראיתי אותן ועכשיו יש לי זמן. במקום להתכונן למשחק מול מכבי תל אביב, אני אסע לראות אותן".

דור הביניים של ה-35 פלוס כאן מכיר אותו היטב. שנות ה-90 הנהדרות של הכדורגל הישראלי עם הקבוצות החזקות שהיו כאן, הכוכבים הישראלים ששיחקו על הדשא בישראל והזרים הפנטסטיים שהגיעו מרוסיה ומאוקראינה. ביניהם היה גם רומן פיליפצ'וק. חלוץ גבוה וחזק ששיחק במכבי נתניה, מכבי פתח תקווה ומכבי הרצליה.

שיחק כאן כמעט עשור. רומן פיליפצ'וק

רומן פיליפצ'וק. עדי אבישי, מעריב
רומן פיליפצ'וק/מעריב, עדי אבישי
רומן פיליפצ'וק. עדי אבישי, מעריב
רומן פיליפצ'וק/מעריב, עדי אבישי

האוקראיני האימתני יכול היה בשקט גם להוביל את מכבי חיפה או מכבי תל אביב לאליפויות, אבל הטביע חותם גם בקבוצות הדרג השני עם לא מעט שערים שכבש. פיליפצ'וק היה מהבולטים שנחתו בארץ בימים שאפשר היה להביא זרים כאלה איכותיים. לצד שורה אובארוב, סרגיי קנדאורוב, ניקולאי קודריצקי ואחרים הוא היה מהשחקנים שכל קבוצה התכוננה אליהם. הוא הגיע לישראל ממש עם פתיחת ההעברות מברית המועצות ב-1991 ועזב ב-1999. שיחק כאן כמעט עשור וזו גם הסיבה שהעברית שגורה היטב בפיו. "לא שכחתי", הוא אומר. "ואני גם נשוי כעת פעם שנייה ליהודייה ומתכנן לעלות לישראל".

את השנים שאחרי הפרישה הקדיש לאימון. התמקצע היטב כעוזר מאמן ואז לקח את המשרה של המאמן הראשי גם בקבוצות ברוסיה וגם באוקראינה. לפני שנה מונה למאמן צלייה הסלובנית, זו שתגיע לכאן מחר לקראת המשחק מול מכבי תל אביב בפלייאוף הקונפרנס ליג. הוא הצליח עם צלייה בעונה שעברה, אפילו יותר ממה שניבאו לו. סיים במקום השני, סגן לאולימפיה לובליאנה הדאבליסטית.

את הקיץ החל בהכנות למוקדמות הקונפרנס ליג עם צלייה אבל מסיבות פוליטיות פנים מועדון פוטר רגע לפני שהכל התחיל. כבר יותר מחודש הוא יושב בבית בבודפשט וכואב את העזיבה, בטח אחרי שהקבוצה עברה כבר בסיבוב המוקדמות הראשון שלה את ויטוריה גימארייש מפורטוגל. "השארתי קבוצה בריאה", הוא אומר. "קבוצה חזקה שעברה קבוצה כמו ויטוריה מפורטוגל. בניתי קבוצה מצויינת והנה גם שחקן של צלייה נמכר עכשיו בכמעט 2 מיליון יורו, מה שמלמד שהעיניים באירופה היו על הקבוצה שלנו".

עוד בוואלה!

לא רק דניאל פרץ: כוכב צלייה נמכר לסלרניטנה של פאולו סוזה

לכתבה המלאה
רומן פילפצ'וק. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"בניתי קבוצה מצויינת". רומן פיליפצ'וק/אתר רשמי, מתוך טוויטר

אתה מבין שהיית יכול היום להתכונן לנסיעה לישראל כמאמן צלייה.

"אם אני מבין? אני לא מפסיק לחשוב על זה. אתה לא מבין כמה אני אוהב וקשור לישראל. ישראל היא הבית השני שלי. את השנים הכי יפות שלי ככדורגלן לפני 30 שנה עשיתי בישראל והזכרונות שלי הם בלי סוף. החלום שלי היה לאמן על הדשא בבלומפילד ולצערי לא הגשמתי אותו. אני מאוד מקווה שזה עוד יקרה ואאמן בבלומפילד, בנתניה, בחיפה ובירושלים. אני רוצה לעשות עלייה בקרוב עם אשתי היהודייה ולהתחיל לעבוד כמאמן כדורגל בישראל".

בטח החברים מישראל היו מאוד שמחים לקבל את פיליפצ'וק השבוע כמאמן צלייה.

"אני חושב שהיה צריך יציע שלם בבלומפילד רק מהחברים שלי במשחק הזה. אבל אני עכשיו מתכונן לנסוע לראות את אימא שלי, שזה לא פחות חשוב וגם את הנכדה שלי".

נולדו לך ילדים כששיחקת בישראל.

"הבת הבכורה שלי נולדה בבית החולים מאיר בכפר סבא ב-1994. גידלנו אותה בארץ ואחרי זה כמובן באוקראינה ולפני שש שנים כשהייתי עוזר מאמן בספרטק מוסקבה ולקחנו דאבל, היא ילדה את הנכדה שלי. לצערי, שבוע אחרי הלידה הבת שלי מתה מסיבוכים בלידה. זה פצע שלעולם לא יגליד. עברו כבר שש שנים וקשה לי לדבר על זה. השבוע אראה את הנכדה שלי ממנה אחרי הרבה זמן ואני כל כך מצפה לזה".

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן חוגג עם עידו שחר. מאור אלקסלסי
"מכבי תל אביב חייבת ניצחון של יותר משער בישראל"/מאור אלקסלסי

אתה עוקב אחרי הכדורגל הישראלי?

"כל הזמן. עוקב מקרוב ויודע הכל על הקבוצות הישראליות. בטח על מכבי תל אביב שתפגוש את צלייה".

מי פייבוריטית?

"לגמרי חצי חצי. פיפטי פיפטי לחלוטין. מי שחושב שצלייה זה טיול, עלול להישאר מופתע מאוד. מי שמזלזל בצלייה וחושב שלרנקה היתה המשוכה הגבוהה וצלייה זה רק לפרוטוקול, לא מכיר בחוזק של הקבוצה שאימנתי. גם ויטוריה גימארייש טעתה כנראה לחשוב שהיא תעבור בקלות את צלייה בדרך לבתים של הקונפרנס ליג, וראית מה נגמר בהתמודדות בין הקבוצות".

אז מכבי תל אביב צריכה לחשוש.

"מאוד. מכבי תל אביב צריכה לבוא מוכנה היטב למשחק הזה בטח בתל אביב כי אם היא רוצה לעבור את המפגשים, היא חייבת ניצחון של יותר משער בישראל. צלייה קבוצה שיודעת להתגונן ולצאת למתפרצות ומעברים מהירים. היא בנויה לעמוד בלחץ על השער שלה ויודעת לחטוף ולצאת קדימה. כך היה בעונה שעברה כשעשינו חלק ניכר מהניצחונות שלנו על קבוצות בסלובניה שהיו פייבוריטיות מולנו על הנייר וכך זה נמשך עכשיו. לשתי הקבוצות הזדמנות שווה להיות בקונפרנס ליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully