וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעים להכיר? ה"אנטי-ישראלי" שישתף פעולה עם דניאל פרץ בבאיירן

נוסייר מזראווי, תומך נלהב במאבק הפלסטיני, חולל סערה כששיחק באייאקס בעקבות פוסט "אנטישמי" שפרסם נגד ישראל וחיילי צה"ל. עכשיו הוא כנראה יצטרך לשתף פעולה עם שוער מכבי תל אביב, ובגרמניה חוששים: "איך תומך נתניהו ופרו-פלסטיני ישחקו יחד?"

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:1 על א.א.ק לרנקה במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

המעבר המסתמן של דניאל פרץ לבאיירן מינכן גורם לרבים בגרמניה להרים גבה, ולא רק בגלל ששוער מכבי תל אביב לא נחשב לשם מוכר בקנה מידה עולמי. חלק מאוהדי הקבוצה עסוקים בשעות שמאז הפרסומים על סיכום בין פרץ לבין באיירן גם בסוגיה הפוליטית.

אוהדים פרו-פלסטינים של המועדון התנגדו להחתמה של כדורגלן ישראלי, וחלקם אף נבר בהיסטוריה של השוער ברשתות החברתיות ומצא פוסטים המביעים תמיכה כזו או אחרת בבנימין נתניהו. כך, למשל, פרץ צייץ מחדש ציוץ של נתניהו במאי 2021, בזמן מבצע "שומר החומות", בו הודה למדינות שהביעו תמיכה ב"זכותה של ישראל להגנה עצמית מכפי מתקפות טרור".

"ברור מה הגישה של פרץ בכל הקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני", כתב אחד האוהדים, ואחר אף איים: "ברגע שהחתמתם כדורגלן ישראלי, איבדתם מיליוני אוהדים ברחבי העולם הערבי".

דניאל פרץ שוער מכבי תל אביב בחימום. דני מרון
שילוב נפיץ בחדר ההלבשה? דניאל פרץ/דני מרון

אוהדי באיירן נברו בארכיון ומצאו "הוכחה" שפרץ תומך בנתניהו

אם המעבר של פרץ לבאיירן יושלם, הוא ישתף פעולה עם נוסייר מזראווי, שחקן נבחרת מרוקו, שנודע במרוצת השנים כתומך נלהב במאבק הפלסטיני. בזמן מבצע "שומר החומות" פרסם מזראווי, אז שחקן אייאקס (שידועה בקשריה ליהדות ולישראל), קריקטורה המציגה חייל צה"ל מכוון רובה כלפי ילד פלסטיני לצד הכיתוב "שחררו את פלסטין".

הקריקטורה המדוברת שפורסמה בחשבון האינסטגרם של מזראווי, חוללה סערה של ממש. אוהדי אייאקס האשימו אותו באנטישמיות ושנאת ישראל, וחלקם קראו לסלק אותו מהקבוצה. רון אייזנמן, יהודי-הולנדי מהמרכז למידע ותיעוד יהודי ישראל, הצטרף לקריאה לשחרר את מזראווי מהקבוצה ואמר: "כדורגלן שקורא לשחרר את פלסטין בעמוד הפרטי שלו, זה לא אתי ובלתי מתקבל על הדעת. הוא פגע במורשת ובכבוד של אייאקס, וצריך להיענש".

אייאקס החליטה להבליג בסופו של דבר, אבל מזראווי לא חדל מהתבטאויות פוליטיות. באחד המקרים, הוא שיתף פוסט של המתאבק חביב נורמגומדוב בו כתב: "לא צריך להיות מוסלמי כדי לתמוך בעזה, צריך רק להיות בן אנוש".

הסטורי הפרו-פלסטיני של נוסייר מזראווי. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
הקריקטורה המדוברת שפרסם מזראווי/צילום מסך, מתוך אינסטגרם
נוסייר מזראווי, מגן נבחרת מרוקו. Youssef Loulidi/Fantasista, GettyImages
לא חושש מהתבטאויות פוליטיות. נוסייר מזראווי/GettyImages, Youssef Loulidi/Fantasista

במונדיאל 2022, היה מזראווי חלק מחבורה של שחקני נבחרת מרוקו שחגגו את ההעפלה לחצי גמר המונדיאל כשהם עטופים בדגל פלסטין.

כך או כך, חלק מאוהדי באיירן חוששים שהשילוב בין מזראווי ה"אנטי-ישראלי" לבין פרץ ש"תומך בבנימין נתניהו" יהיה נפיץ - אבל ספק אם החששות הללו מציאותיים. ליגיונרים ישראלים שיתפו פעולה לא פעם בעבר עם כדורגלנים ממדינות ערב. כך למשל עלירזה ג'האנבחש האיראני, שיחק עם תומר חמד ובירם כיאל בברייטון, ולאחר מכן שיתף פעולה עם אופיר מרציאנו בפיינורד. שון וייסמן אף שיחק עם שחקן נבחרת מרוקו ג'וואד אל יאמיק, שכמו מזראווי היה אחד השחקנים שהניפו דגל פלסטין במהלך מונדיאל 2022. אלו רק חלק מהדוגמאות.

  • עוד באותו נושא:
  • דניאל פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully