וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ה-NBA שוב במוקד: "הייתי קולע 60 נקודות למשחק ב-WNBA"

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 10:55

אנס "פרידום" קאנטר התבטא נגד שילוב טרנסג'נדריות בספורט הנשים: "אם לפתע הייתי מזדהה כאישה ומצטרף ל-WNBA, האם זה היה הוגן כלפי כל אותן נשים? מקומם של גברים הוא לא במרחבים הללו. זה פשוט לא הוגן"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.8/ספורט1

בשנים האחרונות, עלה לכותרות אנס קאנטר בעיקר בנושאים פוליטיים. הכדורסל הטורקי שביקר בחריפות את הנשיא ארדואן ונחשב אויב של הממשלה אף התבטא נגד המשטר בסין, מה שלא ממש עזר לחייו האישיים או לקריירה הספורטיבית שלו. ב-NBA לא שיחק מאז עונת 2021/22, ולפני כשנה וחצי טען כי שחרורו מיוסטון היה עקב אותה ביקורת שהשמיע נגד הממשל הסיני.

כעת, קאנטר שוב מכה גלים, ושוב זה לא קורה בגלל דברים שעשה על הפרקט. הפעם, יצא הסנטר הטורקי נגד שילוב טרנסג'נדריות בליגות הנשים - מגמה שהולכת וגוברת בעולם הספורט בשנים האחרונות. "אני 2.11 מ', 122 ק"ג. חסמו אותי מלשחק ב-NBA, אז אם אחליט פתאום להזדהות כאישה, לשים פאה ולשחק ב-WNBA, האם זה יהיה הוגן לכל הנשים שרדפו אחרי החלומות שלהן מאז שהיו ילדות?" תהה כשהתארח בפאנל של רשת "פוקס ניוז".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קאנטר הוסיף וטען: "אם היו נותנים לי לשחק, הייתי מעמיד ממוצעים של 60 נקודות ו-30 ריבאונדים למשחק. הייתי שובר שיאים. מקומם של גברים הוא לא במרחבים של נשים - שירותים, חדרי הלבשה או ספורט. כולם יודעים שאנחנו גדולים, חזקים, גבוהים ושריריים יותר. זה פשוט לא הוגן".

קאנטר, יש לציין, דאג לשנות את שמו ל-Freedom במהלך 2021, אז הפך אזרח אמריקאי, אולם החופש של זכויות טרנסים וטרנסיות קצת פחות מטריד אותו. "ידעתי מראש שאשלם את המחיר הזה, ואני לא מתחרט על כלום", אמר בריאיון לוואלה! ספורט בקיץ שעבר, עת ביקר בישראל. "הדברים האלה גדולים יותר ממני, גדולים מה-NBA וגדולים מהכדורסל. בזמן שאני מכדרר באמריקה, אנשים נהרגים בכל רחבי העולם או שכולאים ומענים אותם בבתי הסוהר. אם זה הקורבן שאני צריך להקריב, אני מוכן לחיות עם זה".

אנס קאנטר, פורטלנד בלייזרס. GettyImages
ל-NBA הוא כנראה לא יחזור. קאנטר/GettyImages

כך או כך, לא מדובר בשחקן ה-NBA הראשון שמתבטא בנושא. קדם לו מאט בארנס, שאמר: "אני בעד זכות בחירה, אבל ספורט זה אחרת. אם נולדת אישה, תשחקי ספורט של נשים. אם נולדת גבר, תשחק ספורט של גברים. שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה בחייו האישיים, זה לא ענייני, אבל ספורט זה סיפור אחר".

  • עוד באותו נושא:
  • אנס קאנטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully