וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאבור ערבי כמונו. גם הוא חולם שמדינת ישראל תחדל מלהתקיים"

הסערה סביב המשחק בין אל וויחדאת "הפלסטינית" לשבאב אל אהלי של החלוץ נמשכת. בירדן צודדו בהחלטה של הקבוצה הירדנית לא להחרים את המשחק: "דאבור מחזיק באזרחות ישראלית בניגוד לרצונו". גם אחמד טיבי שלח מסר: "הוא חלק מהמציאות העגומה של ערביי 48'"

תיקתקנו, 11.8/ספורט

הסערה סביב המשחק בין אל וויחדאת הירדנית לשבאב אל אהלי, קבוצתו האמיראתית של מונס דאבור, נמשכת. כזכור, שתי הקבוצות מתוכננות להיפגש במסגרת גביע אסיה ביום שלישי הקרוב, ואוהדים רבים של אל וויחדאת המזוהה עם הפלסטינים בירדן, קראו לקבוצה להחרים את המשחק כדי לא להיפגש עם דאבור, מה שלטענתם יעניק לגיטימציה ל"הלבנת הפשעים של מדינת ישראל".

אל וויחדאת התבלטה במשך תקופה ארוכה האם להיעתר לתחינותיהם של האוהדים ולא להופיע למשחק, אולם בסופו של דבר החליטה להשתתף בו כמתוכנן. עדיין לא ברור כיצד שחקניה יקבלו את דאבור, שמבחינתם עצם העובדה ששיחק בנבחרת ישראל וייצג את מדינת ישראל, הופכים אותו לדמות בעייתית.

אמש (שבת) פורסם באתר הלבנוני "Sarahanews" טור דעה המצודד בהחלטת אל וויחדאת להשתתף במשחק. "כולנו נרתעים מהישות הציונית ומכחישים כל קשר אליה. אבל מונס דאבור הוא עדיין פלסטיני, נצר למשפחת פטריוטית ושורשית. כמו פלסטינים רבים שחיים בישראל, הוא מחזיק באזרחות ישראלית בניגוד לרצונו. כמו כל הערבים שחיים בישראל ונאלצים לחיות ולעבוד שם, אסור בשום פנים ואופן לתייג אותו עם משטר הכיבוש הישראלי", כתב הפוביליציסט ד"ר מוחמד אל בכר. "הערבים-ישראלים נמצאים גם בכנסת ישראל, ופועלים ממנה בצורה הירואית נגד הכיבוש. האם אפשר להאשים גם אנשים כמו אחמד טיבי בנורמליזציה של הכיבוש? אלפי פלסטינים עובדים בישראל, חלקם אפילו מגיעים לשם מהגדה המערבית או מרצועת עזה. האם זה הופך את כולם לבוגדים? זוהי מציאות החיים שנכפתה עליהם.

מונס דאבור, שחקן שבאב אל אהלי. מתוך עמוד הטוויטר של שבאב אל אהלי, אתר רשמי
לא בטוח שהוא תומך בדברים שנאמרים בשמו. מונס דאבור/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של שבאב אל אהלי

הכותב הוסיף: "מונס דאבור שיחק בישראל, ולאחר מכן רשם קריירה מרשימה ברחבי אירופה. הוא נזרק מנבחרת ישראל רק משום שהביע התנגדות לכיבוש בירושלים ובמסגד אל אקצה. נחטא חטא עצום כלפי בני עמנו אם נתייחס לערביי 48 שחיים בישראל, בתור נציגים של היהודים הכובשים. כששחקני אל וויחדאת יעלו לכר הדשא ויפגשו את דאבור, יש לי רק בקשה אחת אליהם: תלחצו לו יד, חבקו אותו. תתעניינו בתחשות של ערבים כמוהו, שנאלצים לחיות בישראל. קבלו אותו כאחד מאיתנו. הוא פלסטיני. הוא לא יהודי, ומעולם לא היה. הוא ערבי כמונו, שחולם על היום בו הישות הציונית תגיע לסופה".

גם חבר הכנסת אחמד טיבי נדרש לנושא ופרסם היום סרטון בערבית שנועד לאוהדי אל וויחדאת. בסרטון התייחס טיבי אל דאבור בתור מי שמייצג את הקשיים של ערביי ישראל. "מונס הוא חלק מהמציאות הקשה שחיים ערביי 48' בישראל. הוא שחקן מצוין ואיש נהדר, שביקר עשרות פעמים במסגד אל אקצה ונמנע מלייצג את נבחרת ישראל אחרי שכתב פסוק מהקוראן וקיבל תגובות איומות", אמר טיבי.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טיבי הודה לאוהדי הקבוצה הירדנית ואמר ש"אנחנו גאים בירדנים שתומכים במאבק הפלסטיני יותר מאחרים. ירדן היא הריאה שדרכה העם הפלסטיני נושם", אבל באותה נשימה קרא להימנע מחרם על דאבור: "אנחנו, ערביי ישראל, חיים ממילא בקונפליקט פנימי תמידי. אל תהפכו את חיינו לקשים עוד יותר".

אל וויחדאת הוקמה על ידי פלסטינים ממחנות הפליטים בירדן. את סמל הקבוצה מעטרת תמונה של מסגד אל אקצה ומספר שחקנים בקבוצה מתגאים במוצאם הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully