וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"פלסטינים" יחרימו משחק נגד דאבור? "לא נסכים לנרמל את ישראל"

אל ויחדאת המזוהה עם הפלסטינים בירדן שוקלת לא להופיע למשחק נגד שבאב אל אהלי בה משחק החלוץ הישראלי. נשיא הקבוצה הגיב בעקבות הלחצים השונים בעולם הערבי: "לא רוצה לפגוע ברגשות של אף פלסטיני"

תיקתקנו, 4.8/ספורט 1

לא עבר חודש מאז חתם מונס דאבור בשורות שבאב אל אהלי מאיחוד מהאמירויות - וכבר נוצרה מיני-סערה פוליטית סביבו. החלוץ ניצב בעל כורחו במרכזו של קונפליקט פנים-פלסטיני.

אל ויחדאת הירדנית, הקבוצה שמזוהה יותר מכל עם הפלסטינים במדינה, שוקלת להחרים את משחקה המתוכנן נגד שבאב אל אהלי של דאבור בעוד 10 ימים - בגלל נוכחותו של החלוץ הישראלי.

דאבור אמנם כבר לא נמנה עם סגל נבחרת ישראל וכבר פרש מהמדים הלאומיים בטריקת דלת בעקבות פרשת הפוסט המפורסם שפרסם בזמן מבצע "שומר החומות", אבל הירדנים עדיין רואים בו סמל לניסיונות לייצר נורמליזציה ביחסים עם ישראל במדינות מסוימות בעולם הערבי.

מונס דאבור, חלוץ שבאב אל אהלי. שבאב אל אהלי, אתר רשמי
סמל לקונפלינט הפנים-ערבי בעל כורחו. דאבור/אתר רשמי, שבאב אל אהלי

"לא ניתן יד לניסיונות הנורמליזציה עם מדינת ישראל", הצהיר אתמול (שבת) נשיא הקבוצה הירדנית, בשאר אל ווחאמדה, שהודה כי הקבוצה מתלבטת אם להופיע למשחק בעקבות לחץ שמופעל עליה מצד אוהדים רבים של הקבוצה.

מצד שני, גורמים אחרים בכדורגל הערבי הזהירו את הקבוצה מפני החרמה של המשחק, שתהווה "תקדים מסוכן נגד שחקן ערבי-ישראלי שלמעשה מגדיר את עצמו כפלסטיני". החשש הוא שהחרמת המשחק בגלל דאבור, תפגע בפלסטינים המתגוררים בישראל.

"נקבל החלטה בקרוב, בהתאם לאינטרסים של המועדון, בהתחשב ברצון של האוהדים. נשתדל מאוד לא לפגוע ברגשות של אף פלסטיני", הבהיר אל ווחאמדה, שטען כי עם או בלי קשר להחתמתו של דאבור, שבאב אל אהלי נפגשה בעבר עם קבוצות ישראליות ובחנה שיתוף פעולה איתן - מה שנתפס מבחינתו כבגידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עומר אצילי מוצג כשחקן אל עין. דף הטוויטר של אל עין, אתר רשמי
עוד נציג של ה"נורמליזציה עם ישראל". עומר אצילי/אתר רשמי, דף הטוויטר של אל עין

בעבר נבחנה אפשרות לשיתוף פעולה בין אל אהלי למכבי חיפה. בסופו של דבר חתמו הירוקים על הסכם שיתוף פעולה עם אל עין, קבוצה אחרת מאיחוד האמירויות. בחודש שעבר השתתפה אל אהלי במשחק היסטורי ראשון אי פעם בין קבוצות מישראל ומאיחוד האמירויות, כשסיימה ב-1:1 עם עירוני טבריה מהליגה הלאומית במפגש הכנה.

אל ויחדאת הוקמה על ידי פלסטינים ממחנות הפליטים בירדן. את סמל הקבוצה מעטרת תמונה של מסגד אל אקצה ומספר שחקנים בקבוצה מתגאים במוצאם הפלסטיני.

אם אל ויחדאת תחרים את המשחק שאמור להתקיים ב-15 ביום שלישי הבא בדובאי, אל אהלי ודאבור יעלו אוטומטית לסיבוב הבא בו הם יפגשו את אל נאסר הסעודית, קבוצתו של כריסטיאנו רונאלדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully