וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממחר אני אעשה פעילות גופנית" - איך תפסיקו לוותר לעצמכם ותגיעו לתוצאות?

מתי לאחרונה הבטחתם לעצמכם שתכנסו לכושר? שתשמרו על אורח חיים בריא? החופש הגדול עוד רגע מסתיים, כולנו נחזור לשגרה עד שהחגים והארוחות המשפחתיות יחלו. ביקשנו מפרופ' בוריס בלומינשטיין, המתמחה בפסיכולוגיה של הספורט, לתת לנו טיפים למשמעת עצמית ולהרמת המוטיבציה

גבר מרים משקולות. ShutterStock
מחר אני מתחיל. מחר!/ShutterStock

מה לא נאמר על אורח חיים בריא ושגרה של פעילות גופנית- כולנו כבר יודעים שזו הדרך לשמור על גופינו במיטבו. ובכל זאת, לא פעם כאשר אנו מבטיחים לעצמנו שהפעם נכנס לכושר - אנחנו נקלעים לחוסר מוטיבציה ומשמעת עצמית ונוהגים לדחות את האימון שהבטחנו לעצמנו לתחתית סדר העדיפויות. לטובת אלו מכם שמזדהים עם התחושה, ביקשנו טיפים במיוחד בשבילכם מפרופ' בוריס בלומינשטיין, דייר במגדלי הים התיכון בנורדיה ומרצה לתואר שני בפסיכולוגיה של הספורט, שפיתח שיטת אימון מנטאלי עם משוב ביולוגי ראשונה מסוגה.

פרופ' בלומינשטיין ליווה מנטלית ספורטאים אולימפיים ושיאנים בארץ ובעולם, כתב ספרים וערך מחקרים על הפסיכולוגיה של הספורט, ובימים אלו, כשהוא מתקרב לגיל 80, הוא מוסיף לייעץ לספורטאים ומרצה בפניי סטודנטים לתואר שני במכללה למנהל. כמו כן, הוא מקפיד להתאמן בעצמו, ובימים אלו נערך לאליפות הזהב לבני הגיל השלישי המובילה רשת מגדלי הים התיכון - אירוע ספורט הגדול ביותר בישראל לבני 65+ שיתקיים ב-17 באוקטובר 2023.

הטיפים של פרופ' בוריס בלומינשטיין להתמודדות עם החסמים המנטליים בפעילות גופנית

  • 1. מצאו את ה"למה?"- צריך להגיד את האמת, בשביל להתחיל להתאמן ולהתמסר לשגרת פעילות גופנית אנו זקוקים לאישור פנימי שיבשר לנו ש"מחר אני אתחיל להתאמן". אך לא תמיד זה מספיק, ובפועל ייתכן ונמשיך לדחות את ההתחייבות של מחר למחרתיים, ועל כן זה המחסום הראשון שצריך לעבור. איך? למצוא ולהזכיר לעצמנו את הטריגרים שהביאו אותנו לקבל את ההחלטה ולדבוק בסיבה. למשל, לחזור ללבוש בגד שכבר הפך לקטן, להרגיש חזקה יותר, סיבה בריאותית או המלצה מרופא. ככלל, יש להתייעץ עם רופא ולקבל את אישורו לפניי התחלה של פעילות גופנית.
  • 2. הכי כיף זה יחד - אם בסביבתכם חברים, בני משפחה או בני זוג שעושים פעילות גופנית מומלץ לנסות ולהצטרף אליהם לאימונים. אם זה להירשם לסטודיו בו מתאמנים, ללכת יחד לחדר כושר או לצאת הליכה משותפת. כשעושים פעילות גופנית יחד עם אנשים הפעילות מקבלת גם היבט חברתי שמוסיפה למוטיבציה ולמחויבות.
  • 3. מצאו את הטרנד האהוב עליכם - כמו בבגדים, מוסיקה, אוכל וכמעט כל דבר בחיים, גם בפעילות גופנית יש אופנה וטרנדים. אם אתם מהאנשים שתמיד אוהבים להיות מעודכנים, כדאי להשתלב בענף שמדבר אליכם ותרצו להתנסות בו.
  • 4. אבל מאיפה מתחילים? אז כבר קיבלנו החלטה ואמרנו לעצמנו שהיום נצא להתאמן, אך עם זאת מגיע מחסום חדש, איך עושים את זה? הכי פשוט ויעיל זה להתחיל להתאמן עם מישהו שמבין, למשל מאמן או חבר שמתאמן תקופה. לבחור באדם שיוכל להסביר לך איך לבצע נכון את התרגילים ויעזור לך לבנות תוכנית אימונים
  • 5. סדר מנצח הכל - לא משנה איזה פעילות גופנית בחרת לעשות, אחריי שבחרת חשוב לקבוע יעדים ולייצר תוכנית אימונים. בקרב מבוגרים יש מחסום נוסף, הם זוכרים שפעם היו עושים פעילות גופית אך לאורך השנים שזנחו זאת שכחו איך לעשות את זה. לכן חשוב להתחיל להתאמן לאט לאט אך באופן שיטתי. אני עושה את זה אפילו בעצמי- אני מתאמן על פי מסמך של תרגילים שקבעתי לעצמי לעשות באופן סיסטמתי.
  • 6. הכניסו את הספורט לשגרה - כמו שאתם מצחצחים שיניים פעמיים ביום, ככה גם פעילות גופנית יכולה וצריכה להיות חלק מהשגרה היומית או השבועית שלכם. ברגע שתכניסו את הפעילות הגופנית לריטואל קבוע, בימים ושעות מוגדרים, תראו שתצליחו להתמיד והגוף ירגיל את עצמו. אני למשל רגיל לעשות הליכה כל בוקר, ובימים בהם אני לא עושה פעילות הגוף מתחיל להרגיש לא טוב.
  • 7. אל תחפשו תירוצים - תמצאו חלופות! - בחיים כמו בחיים לא הכל בשליטה שלנו אך אל תהפכו זאת לחסם. כך למשל אם אני רגיל לצאת לריצה בשכונה והתחיל לרדת גשם, אני לא אוותר לעצמי - אלא אלך לחדר כושר או אבצע תרגילים בבית.
  • 8. מה משפר לך את המוטיבציה? כשעושים פעילות גופנית רצוי למצוא משהו שעושה לך שמח ומצברוח טוב כמו למשל לצאת לצעידה עם מוזיקה באוזניות, לשמוע פודקאסט מעניין, או ללכת יחד עם חבר טוב שתוכל לדבר איתו. אני אוהב ללכת לבד ברחבי נורדיה יש פה טבע, הכל ירוק ופורח ומזג האוויר נקי וזה גורם לך ללכת בשמחה גדולה ולמלא את הגוף באנרגיות.
  • 9. להמשיך ללכת - גם אני שמאוד אוהב להתאמן לפעמים מתחיל את האימון הקבוע שלי בחוסר חשק או מצברוח. עם השנים למדתי כי דווקא ברגעים האלו אסור לנו לוותר, ואחריי 10 דקות של אימון המצברוח כבר מתרומם מעצמו, והתחושה המנטלית איתה התחלתי את הפעילות הגופנית מתחלפת ברוממות רוח.
  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully