וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאקס באפס מאמץ: הסנסציה מאיי פארו לא רוצה להתעורר מהחלום

מלך שערי המוקדמות הוא למעשה מנכ"ל מעונב בחברה לייבוא מזון, השוער המצטיין הוא חשמלאי שעד לפני חודש בכלל היה בלם, היתר דייגים או מכונאים. קלאקסוויק החצי-מקצוענית לא מפסיקה להדהים, וסיפור הסינדרלה כובש את אירופה: "דמיינו אותנו בליגת האלופות!"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 8.8/ספורט1

אחרי שנים של צפייה במשחקי המוקדמות במפעלים האירופאים השונים, חובבי הכדורגל הישראלי מכירים היטב את המונח "קבוצת דייגים". למעט מקרים חריגים ביותר, הוא מתאר יריבות חצי-מקצועניות או פחות מזה שהקשר ביניהן לבין מפעלי אופ"א השונים מקרי בהחלט.

במקרה של קלאקסוויק, הקבוצה שהפכה לסיפור הכי גדול של תחילת עונת 2023/24 בכדורגל האירופי, כינוי הגנאי הזה הוא תיאור מדויק להפליא. שני שחקנים שמעטרים את הסגל, למעשה מתפרנסים מענף הדיג. בזמנם הפנוי, הם גם שחקני כדורגל.

ליתר דיוק, 70 אחוז מהשחקנים בקבוצה הם חצי-מקצוענים שעוסקים למחייתם בעבודות שונות. זה רק חלק ממה שהופך את המסע המדהים שלהם במוקדמות ליגת האלופות לכל כך יוצא דופן.

קלאקסוויק, או "קלאקס" בפי המקומיים, הספיקה כבר להדיח את פרנצווארוש ומוחמד אבו פאני בסיבוב הראשון. בסיבוב השני היא חלפה על פני האקן, אלופת שבדיה, אחרי דו קרב פנדלים. היא הפכה לקבוצה הראשונה אי פעם מאיי פארו שמעפילה לסיבוב מוקדמות שלישי של מפעל כלשהו.

ארני פרדריקסברג, שחקן קלאקסוויק. Laszlo Szirtesi, GettyImages
מנכ"ל ביום, כדורגלן בלילה. ארני פרדריקסברג/GettyImages, Laszlo Szirtesi

אבל סיפור הסינדרלה הזה מסרב לגווע. אתמול (שלישי) הוא נמשך עם עוד תוצאה מדהימה. לעיני 530 צופים שמילאו את האיצטדיון הביתי שלה עד אפס מקום, קלאקסוויק גברה 1:2 על מולדה והשיגה מקדמה לקראת הגומלין. אם תעשה את הבלתי ייאמן ותדיח גם את אלופת נורבגיה, היא עשויה לפגוש בפלייאוף את גלאטסראיי, ששחקן ממוצע אחד שלה עולה יותר מפי שניים מכל הקבוצה. בתרחיש כזה, היא בכל מקרה תבטיח מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית.

הגיבור הבלתי מעורער של המסע המטורף הוא החלוץ ארני פרדריקסברג, שכבש אתמול צמד מול מולדה ועלה לראש טבלת מלכות השערים של מוקדמות ליגת האלופות עם לא פחות משישה כיבושים. פרדריקסברג בן ה-31 מתפקד ביומיום כמנכ"ל של חברת ייבוא מזון.

"אנחנו עובדים עם ספקים מהולנד, אירלנד, נורבגיה, שבדיה ודנמרק. רוב הזמן אני מסתובב בפגישות ברחבי אירופה", סיפר פרדריקסברג השבוע בריאיון לאתר נורבגי. בגיל 31, אחרי ניסיון לא מוצלח לפתח קריירה מקצוענית, הוא בחר במסלול המשולב. אבל גם ההצלחה המסחררת שלו בקמפיין הנוכחי שבוודאי יכולה לסדר לו חוזה בקבוצה מקצוענית, לא מרגשת אותו יותר מדי. "אני אוהב את העבודה שלי, ואוהב את העניבות יותר מאשר את מדי הכדורגל", הוא מספר. "המשכורות של שחקני כדורגל באיי פארו לא גבוהות, והן לא באמת מספיקות למחייה. יכולתי לנסות להתפרנס מכדורגל, אבל אני חייב לחשוב על הטווח הרחוק. ממילא אצטרך לעבוד ביום שאחרי הכדורגל, אז למה לא לשלב את זה כבר עכשיו?".

פרדריקסברג מספר שהעבודה הכפולה כמעט לא משאירה לו זמן פנוי. "זה לא קל, ויש לי לעיתים קרובות מאוד ימים ארוכים מאוד. אני צריך לתכנן את היום לפרטי פרטים. יש ימים שאני מתחיל לעבוד ב-8 בבוקר, מסיים ב-9 בערב וממשיך לאימון כדורגל של 3 שעות. אני בקושי פוגש את המשפחה שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שחקני קלאקסוויק חוגגים. Laszlo Szirtesi, GettyImages
שיחק כבלם בקבוצתו הקודמת, והגיע לקבוצה בתור שוער - בזכות האפסאי. שחקני קלאקסוויק חוגגים עם השוער ג'ונתן ג'והאנסון/GettyImages, Laszlo Szirtesi

כאמור, פרדריקסברג לא לבד. בקבוצה יש גם מכונאים ואפילו סקיפרים. השוער ג'ונתן ג'והאנסון, שכיכב בצמד המפגשים מול האקן, מועסק כחשמלאי. עד לפני מספר שבועות הוא עוד שיחק בליגה החמישית בנורבגיה, והוצב בכלל בעמדת הבלם. "לא סיפרתי לאף אחד בקבוצה שבמקור, אני בכלל שוער. נתנו לי לשחק בתור בלם, וזה היה ממש כיף", סיפר השבוע.

ג'והאנסון התגלגל לקלאקסוויק במקרה, בזכות היכרות מוקדמת עם האפסנאי של הקבוצה. תחילה הוא הוחתם בקבוצה בתור שוער שני, אבל השוער הבכיר מרקוס פטרסן נפצע, וכך הוא לפתע מצא את עצמו בהרכב. ביום רביעי שעבר הוא כבר עצר את הפנדל המכריע מול האקן.

"המנטליות של השחקנים שלנו מאוד מרשימה, ומאוד מפתיעה", הסביר המאמן מגנה הוסת' אתמול. "60-70 מהשחקנים שלנו מחזיקים בעבודה 'רגילה' לצד הכדורגל, הם הולכים לעבודה מדי יום, ועדיין מעולם לא שמעתי אותם מתבכיינים או מתלוננים על שום דבר. הייתי כדורגלן בעצמי, כל הזמן אמרו לי מה לאכול ומה לשתות, חייתי בעולם פריבילגי מאוד. אבל הם מתנהלים באופן מקצועני כזה בשביל עצמם, ולא בשביל אף אחד אחר. הם גורמים לי להאמין בכל יום שהכל אפשרי. דמיינו אותנו בליגת האלופות! זה הולך להיות מדהים".

ביום שלישי הקרוב קלאקסוויק תתארח במולדה למשחק מכריע על ההעפלה לפלייאוף ליגת האלופות. בין אם זה יסתיים בסנסציה נוספת או בהדחה צפויה, רוב השחקנים יתעוררו למחרת בבוקר לעוד יום רגיל בעבודה (העיקרית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully