וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ביטון בדמעות: "ילדיי חוו משבר. הקטן התחיל לגמגם כשחזרנו"

9.8.2023 / 10:00

הקאמבק הקשוח לישראל ("הרגשתי זר"), המתח סביב עתיד קראנקה ("יודע מי אני"), השינוי באנרגיות עם קין ("ברגע שאתה נהנה, זה הכל") והאתגר מול לרנקה ("אנחנו אלופים בלזלזל"). לפני המשחק בקפריסין (20:00, ספורט2), בלם מכבי תל אביב מבטיח: "פתחנו דף חדש"

תקציר: פטרוקוב חנצ'שט - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

רגע לפני שהשיחה של ניר ביטון עם העיתונאים מסתיימת, הוא מודה: "לא כך ציפיתי שתיראה החזרה שלי לישראל. במהלך החיים קורים דברים שהם לא בשליטתנו. אני לא מוריד את האחריות מעצמי בכל מה שהיה בעונה שעברה. לאורך העונה שעברה חלה ירידה ביכולת שלי, באנרגיות שלי. היו לכך כמה גורמים".

אופיר מרציאנו אמר בריאיון לאחרונה שליגיונרים צריכים לקבל חום ואהבה כשהם חוזרים לישראל כאילו היו זרים שהגיעו למדינה חדשה.

"אני לגמרי מסכים עם הדברים של אופיר. בסופו של יום אנחנו ישראלים, אבל כשאנחנו חוזרים לארץ אחרי תקופה ממושכת, אנחנו חשים כזרים לחלוטין. אני הרגשתי זר לגמרי בארץ. נכון שאני ישראלי וגדלתי כאן, אבל שיחקתי תשע שנים בחו"ל והרגשתי אחרת. יש דברים מחוץ למגרש שאנשים לא יודעים עליהם. יש פה משפחה שמעורבת. יש כאן ילדים שמעורבים. מעולם לא אמרתי את זה ולא פתחתי את זה, אבל הילדים שלי חוו משבר ברגע שחזרנו לארץ. הילד הקטן קצת התחיל לגמגם. היה לו קושי עם השפה וההסתגלות. אלה דברים שמשפיעים על שחקן כדורגל. משפיעים על המשפחה כולה. אנשים קצת שוכחים שאנחנו בני אדם. לא ציפיתי לפתוח את זה, אבל יש דברים שהם לא בשליטתנו. אנשים שופטים אותנו לפי היכולת במגרש, אבל לפעמים יש דברים שהם קצת יותר חשובים מכדורגל".

איך הילד עכשיו?

"ברוך השם הוא השתפר, אבל הייתה לו בעיה בהתחלה עם השפה וזה השפיע על כולנו".

ניר ביטון, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"לא כולם זוכרים שאנחנו בני אדם". ניר ביטון/אריאל שלום

את הפגרה פתח ניר ביטון באזור של דמדומים. הוא סיים את העונה שעברה בתחושות רעות מאוד. לא ממש נספר על ידי אייטור קראנקה והלך לאיבוד. בקבוצות מסויימות בליגת העל האמינו שאם הספרדי ימשיך בקרית שלום, ביטון יבקש לעזוב. שאחרי כל כך הרבה שנים בסלטיק בהן גם הסתדר כלכלית, הוא לא ירצה לסבול ויבקש לעבור לשחק במועדון אחר אם קראנקה יישאר.

כל הפגרה היה ודאי בסוג של מתח כדי לדעת אם אכן מאמן מכבי תל אביב נשאר, אבל אז הגיעה הבשורה שרובי קין מגיע וביטון החליט להעביר דף ולפתוח הכל מההתחלה. אתמול כשישב לריאיון עם התקשורת, הוא כבר היה במקום אחר. קין והצוות שלו מוציאים ממנו בינתיים אנרגיות אחרות. במשחק לפני שבוע בקישינב פתח דריק לוקאסן, אבל במשחק לפני שבועיים היה ביטון ב-11 וגם בגביע הטוטו מול הפועל באר שבע הועדף על ידי קין לצידו של אנריק סבוריט. ההערכה היא שהוא יעלה גם הערב (רביעי, 20:00, ספורט2) בהרכב מכבי תל אביב באחד המשחקים החשובים שלה בחוץ מול א.א.ק לרנקה.

עם אילו תחושות אתם מגיעים למשחק הזה?

"מצפה לנו משחק קשה נגד קבוצה טובה. אנחנו עוד לומדים את לרנקה. אני משוכנע שהצוות יכין אותנו הכי טוב שאפשר. לרנקה הגיעה לשמינית הגמר של המפעל בעונה שעברה. מדובר בקבוצה חזקה ומנוסה. מבחינתנו נצטרך להיות בשיא שלנו כדי לעבור אותם".

נוטים לזלזל אצלנו בכל הקבוצות בשלבים האלה ומשום מה ממעיטים בערך הקבוצות מקפריסין. איך אתה רואה את זה?

"זה לא חדש. אנחנו אלופים בלזלזל בקבוצות אחרות, במדינות אחרות. אין לנו את הפריבילגיה לזלזל בשום קבוצה. אנחנו פוגשים קבוצה שהצליחה היכן שאנחנו נכשלנו ולכן אין לנו שום מקום לזלזל. המטרה שלנו היא להגיע לשלב הבתים העונה ואנחנו חייבים להיות במיטבנו במפגשים האלה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניר ביטון, אנדרה ז'ראלדש, אנריק סבוריט, עידן נחמיאס. אריאל שלום
"הרגשתי זר לגמרי". לצד אנריק סבוריט ואנדרה ז'ראלדש/אריאל שלום

קבוצות חיכו לך בפגרה. מאמנים אמרו שאם קראנקה נשאר, אתה תבקש לעזוב.

"פתחתי את העונה שעברה כשחזרתי לישראל בצורה טובה מאוד. אני יודע מי אני ואני מאמין בעצמי. אני יודע מה אני יכול לתרום ומה אני יכול לתת. קרו כל מיני דברים בעונה שעברה שהוציאו אותי מהשטף. היה חילוף מאמנים וכל מאמן רואה אחרת את הכדורגל. אני מכבד כל החלטה של מאמן וצריך לעשות את הכי טוב. כך עשיתי כל הקריירה. עכשיו יש מאמן חדש וכולנו מנסים להתאים את עצמנו אליו. אני מקבל כרגע ממנו את הפידבק וזה לא מובן מאליו. אני מנסה לעשות את הכי טוב בשביל הקבוצה. זה לא ספורט אינדיבידואלי. כל מה שהמאמן יבחר לנכון בשביל משחק כזה או אחר, זה בסדר. אנחנו פה לטובת הקבוצה".

אחרי הגרלת הפלייאוף, התחושה היא שלרנקה זו המשוכה היותר גבוהה ואם תעברו אותה תוכלו להיות העונה בשלב הבתים.

"ציפייה זה דבר אחד ומציאות זה דבר אחר. מבחינתנו לא משנה את מי היינו מגרילים, אין משחקים קלים באירופה. נצטרך להיות בשיאנו כדי להגיע לשלב הבתים. זו המטרה במכבי תל אביב לקראת העונה הזו. כולם מצפים שנהיה בשלב הבתים".

מאמן מכבי תל אביב רובי קין. ברני ארדוב
"יש וייב אחר, כולם מרגישים את זה". רובי קין/ברני ארדוב

מה הביאו רובי קין והצוות שלו?

"הביאו וייב מאוד חיובי. כולנו בסגל מרגישים את זה. שחקנים נהנים לבוא לאימונים. יש אמונה שלמה במה שעושים פה וזה יותר חשוב מכל טקטיקה כזו או אחרת. ברגע שאתה נהנה, זה הכל. ברגע שאתה נהנה ממה שאתה עושה, היכולת שלך תעלה במגרש".

בעונה שעברה לא נהניתם לבוא לקרית שלום?

"היו כל מיני דברים בעונה שעברה שהשפיעו על כל השחקנים. הייתה תחלופת מאמנים בדצמבר. הקיץ התחלנו דף נקי כולנו. אנחנו מועדון כדורגל שרוצה להצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully