וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שוער העתיד ואקס מכבי נתניה: הכירו את לבסקי סופיה

סגל צעיר, כוכבים ברזילאים, זיכרונות טובים מישראל ושוער שמיועד להגיע הכי רחוק שיכול להיות. הכירו את יריבת הפועל באר שבע

תקציר ה-1:1 של הפועל באר שבע בחוץ מול פוניבז' במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

לבסקי סופיה שתפגוש את הפועל באר שבע בסיבוב השלישי של מוקדמות הקונפרנס ליג (10.8 בטרנר, 17.8 בסופיה) היא אחד משני מועדוני הפאר המסורתיים של בולגריה, ביחד עם היריבה העירונית צסק"א. היא זכתה ב-26 אליפויות, הניפה 26 גביעים ומשחקת באופן קבוע במפעלים אירופים. בדרך לכאן היא עברה את שקופי המקדונית (0:2 בחוץ והערב 0:1 ביתי משער של מרין פטקוב בדקה ה-11 של תוספת הזמן) והיא מקווה לעבור את היריבה הישראלית. הגרלת הפלייאוף תתקיים עוד לפני כן, כבר ביום שני הקרוב, והפועל באר שבע לא תהיה מדורגת.

במהלך הטיולים שלה לבסקי פגשה פעם אחת יריבה ישראלית: הפועל רמת גן אותה הדיחה במוקדמות גביע אופ"א ב-2003/4 עם 0:5 בסיכום המשחקים. במדים הכחולים שיחקו אז אלין טופוזאקוב ודימיטאר טלקיסקי, שאחרי סיבוב מוצלח בהפועל תל אביב הגיעו לאותה הפועל רמת גן. טופוזאקוב משמש היום כראש האקדמיה של המועדון. גם ולדימיר אנדונוב שיחק בלבסקי, אחרי שסיים את דרכו בבני יהודה ולפני שחתם בהפועל באר שבע.

הבכורה בבולגריה עברה בשנים האחרונות ללודוגורץ רזגארד העשירה, אבל ללבסקי עדיין יש בסיס אוהדים רחב מאוד והיא זוכה לתמיכה גדולה מהיציעים. יחד עם זאת, בשבוע הבא היא תגיע לטרנר ללא אוהדים אחרי שנענשה במשחק חוץ ללא קהל בעקבות המהומות במשחק הראשון נגד שקופי.

קליאן ואן דר קאפ, מכבי נתניה. ברני ארדוב
חוזר לישראל. ואן דר קאפ במדי מכבי נתניה/ברני ארדוב

המאמן הוא ניקולאי קוסטוב בן ה-60, ששיחק בקבוצה וחזר בקיץ האחרון לקדנציה שנייה על הקווים. כחלק מהמדיניות, הסגל של קוסטוב מורכב ברובו משחקנים מאוד צעירים, כשהרצון הוא להשביח ולמכור אותם.

מעל כולם מתנוסס שמו של השוער פלאמן אנדרייב. בגיל 18 בלבד הוא כבר ניצב תחת מעקב קבוע של קבוצות מאיטליה, גרמניה ואנגליה, מהווה חלק מהנבחרת הבוגרת ובעונה שעברה ענד את סרט הקפטן. בתקופה הארוכה בה הכדורגל הבולגרי נמצא במקום מאוד נמוך - אנדרייב נחשב לנקודת אור.

השחקנים המסוכנים בחלק הקדמי הם תוצרת חוץ: החלוץ הברזילאי ריקרדיניו (22), בן ארצו - שחקן הכנף רונאלדו (22) והחלוץ הספרדי-מרוקאי ג'וואד אל ג'מילי (20). האחרון כבש 4 שערים ב-3 מחזורי הפתיחה בליגה הבולגרית והוא בפורמה נהדרת.

את ההגנה מוביל חוסה קורדובה הפנמי, רק בן 22 ונראה שבתוך שנה או שנתיים הוא יגיע לליגה הרבה יותר חזקה מהבולגרית. מי שמשחק לצדו לעתים הוא קליאן ואן דר קאפ, ששיחק במכבי נתניה בעונת 2020/21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully