וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הן יפגשו, לבסקי תגיע לבאר שבע ללא אוהדים. הסיפור המלא

אופ"א הענישה את הבולגרים אחרי אירועים אלימים בבירת מקדוניה. כך משחק במוקדמות הקונפרנס ליג כמעט הפך לתקרית דיפלומטית

תקציר ניצחונה של הפועל באר שבע 0:1 על פוניבז' במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

אופ"א הענישה את לבסקי סופיה במשחק חוץ ללא קהל ואם היא והפועל באר שבע ייפגשו בסיבוב השלישי במוקדמות הקונפרנס ליג, הקבוצה הבולגרית תגיע בשבוע הבא לאצטדיון טרנר בלי אוהדים. באר שבע עדיין צריכה לעבור את פוניבז' אחרי ניצחון 0:1 במשחק הראשון, ולבסקי תארח את שקופי המקדונית עם יתרון 0:2.

על פניו מדובר בעוד עונש מיני רבים שהטילה אופ"א, שוב על קבוצה (לבסקי) עם עבר עשיר של שימוש בפירוטכניקה, קריאות גזעניות וכו'. אבל הסיפור כאן קצת יותר מורכב והוא כולל לאומיות ולאומנות, היסטוריה והיסטריה, כמו שלפעמים נראה שבבלקן כל כך אוהבים.

אוהדי לבסקי סופיה. NIKOLAY DOYCHINOV, GettyImages
מבחינת אנשים רבים בשתי המדינות, מקדוניה הצפונית בכלל אמורה להיות חלק מבולגריה. אוהדי לבסקי/GettyImages, NIKOLAY DOYCHINOV

בשבוע שעבר לבסקי התארחה בסקופיה ולפני המשחק האלימות גאתה. שקופי נחשפת למועדון עם שורשים שנטועים באלבניה וכמעט מדי משחק - בטח במסגרת אירופית - היא נתמכת על ידי Tifozat Kuq e Zi, ארגון אולטראס שמעודד את נבחרת אלבניה וקבוצות בלקניות נוספות שמזוהות עם המולדת.

היחסים בין בולגריה למקדוניה הצפונית מתוחים כבר שנים ארוכות על רקע לאומי, הזדהות עצמית של חלק גדול מהאזרחים המקדונים, קבלה לאיחוד האירופי, השמצות הדדיות ועוד. במפקד אוכלוסין שנערך במקדוניה הצפונית ב-2002, למעלה מ-25 אחוזים הצהירו שהם רואים בעצמם אלבנים.

מנגד בולגריה דוחפת כל העת להתקרבות של המקדונים אליה וטוענת שהשפה והתרבות המקומית הן בעצם "הינדוס" של בולגרית. מבחינת אנשים רבים בשתי המדינות, מקדוניה הצפונית בכלל אמורה להיות חלק מבולגריה.

לעיני המצלמות וכדי להשביע את רצון מדינות אירופה, מדי פעם נעשים נסיונות להתקרבות ושיפור היחסים בין בולגריה למקדוניה הצפונית. אבל כשזה מגיע לאוהדי כדורגל, דיפלומטיה עלולה לא להספיק.

עוד בוואלה!

הפועל באר שבע מתכוננת: "משחק שיכול לחבר אותנו. באים לעבור ולא משנה איך"

לכתבה המלאה

אוהדים של שקופי תוקפים אוהדים של לבסקי בשבוע שעבר

בשבוע שעבר מאות אוהדי לבסקי סופיה עשו את הדרך הקצרה לסקופיה, פחות מ-300 קילומטרים, וברחובות התעוררה מהומה. בשלב מסוים אוהדים אלבנים של שקופי זיהו שני כלי רכב עם לוחיות זיהוי בולגריות ורגמו אותם באבנים. המכוניות נעצרו, האוהדים האורחים נשלפו והוכו ואחד מהם נדקר. במוקדים אחרים אוהדי לבסקי התעמתו עם המשטרה וכ-20 מהם נעצרו.

במשחק עצמו, אוהדי לבסקי השמיעו שירים וקריאות עם אופי לאומני ("מקדוניה היא בולגריה") ואנטי אלבני ובין היציעים נרשמו השלכות חפצים הדדיות. המשקיף של אופ"א דיווח ולבסקי נקנסה ב-40 אלף יורו וכאמור נאסר עליה למכור כרטיסים למשחק בבאר שבע או בפוניבז', אם אכן תעלה שלב.

בולגריה וצפון מקדוניה סערו בעקבות האירועים שאיימו להפוך לתקרית דיפלומטית. הקונסול הבולגרי בסקופיה הגיע לבית החולים כדי לבקר את האוהד שנדקר והשגריר פעל בנחרצות לשחרורם המהיר של העצורים. משרד הפנים של צפון מקדוניה מנגד, פרסם הודעה רשמית לפיה העצורים הפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים.

לקראת הגומלין מחר אופ"א הגדירה את המשחק ככזה ב"סיכון גבוה" ובשיחה רשמית עם הנהלת שקופי, הורתה לה לא למכור כרטיסים לאוהדים שלה שמתכוונים להגיע לבולגריה. אוהדי לבסקי רותחים אחרי הדקירה והמהומות וכל 30 אלף הכרטיסים נמכרו. באר שבע קצת יותר רחוקה מסקופיה ואין מעורבות של גשות לאומיים, אבל סביר להניח שיש אוהדים בולגרים שהתכוונו להמריא לישראל. זה לא יקרה הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully