וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי האקדמיה: הילדים של פאוק סלוניקי יעשו את ההבדל נגד בית"ר?

פאוק סלוניקי שלחה ליורו U19 יותר שחקנים מכל קבוצה אחרת באירופה. עם שחקני מפתח בני 19 ו-20 וחלוץ בן 17 שנמצא על הכוונת של מילאן, הפרויקט של יריבת בית"ר ירושלים משנה את המציאות של קבוצות הצמרת ביוון

תקציר אלוף האלופים: מכבי חיפה - בית"ר ירושלים 1:3/ספורט1

לקראת ינואר 2023, ברד בול זלצבורג החליטו לעשות מהלך ולקדם את המגעים לרכישת יאניס קונסטנטליאס מפאוק סלוניקי. הקשר ההתקפי, אז עדיין לא בן 20, הרשים מאוד את הסקאוטים של המועדון האוסטרי שעקב אחריו חודשים ארוכים - אבל פאוק דרשה על התכשיט כ-15 מיליון יורו.

בזלצבורג היו משוכנעים שקונסטנטליאס מתאים לסגנון של הקבוצה. דיברו שם על היכולת האישית, אבל גם על כך שהוא ישתלב בשיטה ויעמוד בדרישות של המאמן מתיאס יאסיילה: לחץ בלתי פוסק על היריבה, עבודה בלתי פוסקת בלי הכדור, אגרסיביות, אינטנסיביות.

האוסטרים החליטו להאיץ את המגעים בניסיון להוריד מחיר, אבל פאוק הייתה בשלה עד שרד בול לקחה צעד לאחור והפנתה מבט למקום אחר במזרח התיכון: קרית שלום. אוסקר גלוך הגיע בחצי מהמחיר של קוסנטנליאס והיווני נשאר בסלוניקי. שחקן מפתח והסמל הגדול למשב הרוח הרענן יחסית בפאוק. אבל הוא לא הצעיר היחיד שכבר הפך לדמות משפיעה אצל יריבת בית"ר ירושלים.

שחקן פאוק סלוניקי, יאניס קונסטנטליאס. BSR Agency, GettyImages
כולם מדברים על קונסטנטליאס, אבל הוא לא הצעיר היחיד של פאוק שכבר הפך לשחקן מפתח/GettyImages, BSR Agency

כמו המועדונים הגדולים האחרים ביוון - אולימפיאקוס, פנאתינייקוס וא.א.ק אתונה - גם פאוק השקיעה לאורך שנים סכומי כסף גדולים על רכש ומשכורות. אבל לא כל השחקנים הצדיקו את הסכומים. אז מה עושים? הכסף ממשיך לזרום החוצה, אבל לאו דווקא לרכש לקבוצה הבוגרת.

ב-2015 הבעלים איבן סאבידיס החליט להגדיל את התמיכה הכספית באקדמיה שגם כך הייתה אחת המובילות. פאוק שדרגה את המתקנים, צירפה סקאוטים, הקימה בניין מגורים מפואר לכדורגלנים שמשחקים באקדמיה ופתחה עוד ועוד שלוחות ברחבי יוון. היום יש לה כמעט 90 מיני-אקדמיות, שמסונפות ל-13 מרכזים. והמערכת עובדת.

בד בבד בפאוק הבינו שהם לא יצליחו לאתר את כל הכשרונות הצעירים, אבל שלפעמים עדיף לשלם עליהם בגילאי 15-16 ולא בעוד 4-5 שנים, כשהם כבר יעלו מיליונים. היום כשבמועדון מאתרים כישרון ענק בקבוצה אחרת, אין להם בעיה להיכנס למו"מ כדי לנסות לרכוש אותו בעשרות ולפעמים אפילו בכמה מאות אלפי יורו.

קבוצת הנוער של פאוק זכתה בארבע אליפויות רצופות בשנים 2018-2021, ובגילאי הנערים ארונות התארים התמלאו בקצב אדיר עם השתלטות מאסיבית על הליגות, אבל זה היה רחוק מלהיות העיקר. המטרה הייתה לגדל את יאניס קונסטנטליאס, ולא אחד - אלא כמה שיותר.

עוד בוואלה!

"בישראל מפיצים פייק ניוז לגבי בית"ר. אם פאוק תזלזל, היא תירמס"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת יוון, קונסטנטינוס קולייראקיס, מול שחקן נבחרת צרפת, עוסמאן דמבלה. Christian Liewig - Corbis, GettyImages
התגלה בכרתים ונשלח להשתדרג בסלוניקי. קולייראקיס בן ה-19 במדי הנבחרת הבוגרת של יוון/GettyImages, Christian Liewig - Corbis

הגאווה הגדולה, ביחד עם קונסטנטליאס, הוא הבלם קונסטנטינוס קולייראקיס שבגיל 19 כבר הפך לשחקן מן המניין בנבחרת הבוגרת. קולייראקיס נולד וגדל באי כרתים ובזכות ההשקעה הגדולה במערכת האקדמית, התגלה בזמן הנכון ונשלח לקידום בסלוניקי ב-2017. היום הוא שחקן הרכב קבוע, בעמדה בה

החלוץ בן ה-19 יורגוס קוציאס - יליד סלוניקי שהתפתח באקדמיה המקומית - נמכר לשיקגו מה-MLS תמורת 2.4 מיליון יורו בפברואר האחרון, אבל בפאוק ידעו מה הם עושים. מתחת לידיים כבר גדל חלוץ אחר, סטפנוס צימאס.

עם 13 שערים ב-22 הופעות בנבחרות הנערים של יוון ושער בכורה בקבוצה הבוגרת בגיל 17 וחודשיים, צימאס שנולד בינואר 2006 נמצא תחת מעקב קבוע של קבוצות מאיטליה - עם דגש על מילאן. סביר מאוד להניח שיקבל דקות נגד בית"ר ירושלים, וייתכן שלא מעט כאלו.

במשחק הראשון נגד בית"ר אמור לפתוח גם תאוחריס צינגראס בן ה-22, תוצר של מחלקת הנוער ששיחק בשנה שעברה כמושאל בטולוז הצרפתית. בסגל יש עוד כמה שחקנים שגדלו במועדון ומשמשים חלק מהרוטציה וזה משהו שבפאוק מאוד גאים בו.

סטפנוס צימאס (בלבן) במדי נבחרת יוון עד גיל 17. Soccrates Images, GettyImages
סביר להניח שיקבל דקות נגד בית"ר, ואולי אפילו לא מעט כאלו. צימאס בלבן/GettyImages, Soccrates Images

נבחרת הנוער של יוון (U19) הייתה אחת משמונה המשתתפות באליפות אירופה שנערכה מוקדם יותר החודש. היא אמנם לא הרשימה וסיימה במקום האחרון בבית ב', אבל כן הבליטה נתון מעניין: 10 מ-20 שחקני הסגל שלה היו מפאוק סלוניקי. למעשה יריבת בית"ר ירושלים בהמשך השבוע, שלחה ליורו יותר שחקנים מכל קבוצה אחרת. תוצאה של עבודה נכונה.

פאוק סלוניקי עדיין נסמכת על הרבה שחקנים זרים וממשיכה לייבא שחקני חיזוק מרחבי היבשת - ככה זה במועדון לחוץ שרודף אחרי תארים ולא יכול לזרוק לאוויר מילים כמו "סבלנות" או "תהליך". אבל במקביל היא מהווה היום את השחקן המרכזי בגידול הדור הבא של הכדורגל היווני. ביום חמישי חלק מילדי המהפכה של פאוק יעלו לכר הדשא ויפגשו את בית"ר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully