וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכה האחרונה: העבר המפוקפק והאלים של גרהאם סטאק צף מחדש

אשפז אדם בקטטה בלונדון, הותיר צלקות בצעירה שהאשימה אותו בתקיפה מינית והתרברב לאחר שהיכה אוהדים של קבוצה יריבה. אחרי המעצר בישראל, אף אחד בבריטניה לא מופתע. גם מכבי תל אביב תבליג?

תקציר, גביע הטוטו: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 6:1/ספורט1

המעצר של גרהאם סטאק אולי תפס את מכבי תל אביב לא מוכנה, אבל בבריטניה רחוקים מלהיות מופתעים. אחרי הכל, עברו המפוקפק של מאמן השוערים החדש של הצהובים, רצוף בתקריות והסתבכויות.

ההסתבכות הראשונה עם רשויות החוק הייתה אי שם בשנת 2005. סטאק, אז עדיין שוער צעיר בתחילת דרכו, הואשם על ידי סטודנטית למשפטים בת 22 באונס, אחרי שלטענתה כפה עליה לקיים יחסי מין בדירתו בלונדון כשהייתה שיכורה, מעורפלת חושים וללא יכולת התנגדות, אחרי שהשניים ערכו היכרות קצרה באותו ערב במועדון לילה בלונדון. בסופו של דבר כתב האישום נגד סטאק היה על סעיף של תקיפה מינית, וגם ממנו הוא זוכה - אחרי שהוכח שהצעירה קיימה עם סטאק יחסים בהסכמה, והחליטה להתנקם בו אחרי שגילתה ששכב עם חברתה הטובה בחדר הסמוך דקות ספורות לאחר מכן.

גרהאם סטאק מאמן שוערים מכבי תל אביב. אתר רשמי, מכבי תל אביב, צילום מסך
היסטוריה של תקריות. סטאק/צילום מסך, אתר רשמי, מכבי תל אביב

כך או כך, אותה צעירה נותרה עם צלקות שנים קדימה. לימים היא הודתה שיחסי המין עם סטאק היו בהסכמה, אבל סיפרה שצירף לאקט חבר שלו ללא התראה מוקדמת. "הייתי על סף עילפון, והמשכתי לומר להם 'די, תרדו ממני, אני רק רוצה לישון'. הם התעלמו ממני כאילו שאני אוויר", אמרה.

כמו כן, בעדותה בבית המשפט טענה שסטאק סימם אותה כביכול, כשהכניס חומר מסוים למשקה שלה במועדון לפני שקיימו יחסי מין. "למחרת התעוררתי ולא זכרתי דבר. אני מתקשה להאמין שהתנהגתי בצורה כל כך מופקרת במצב טבעי", אמרה - אם כי טענותיה מעולם לא הוכחו. רדינג, קבוצתו דאז, אגב, התנערה מאחריות וגיבתה את השוער באופן מוחלט - דבר שקשה להאמין שהיה עובר בשתיקה בשנת 2023. גם ארסנל אליה סטאק השתייך בזמנו (שיחק כמושאל ברדינג), לא פעלה.

חמש שנים עברו, וסטאק שוב מצא את עצמו בחקירה משטרתית. זה קרה אחרי שהואשם בתקיפה של בן 30 במועדון לילה בלונדון, וגרם לפציעתו. הקטטה פרצה לפנות בוקר במועדון, כביכול אחרי ריב על בחורה. סטאק שהיה שרוי בגילופין בזמן התקרית, התקשה לספק הסברים בעדותו, אבל הקורבן חזר בו מההחלטה להגיש תלונה במשטרה, והתיק נסגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גרהאם סטאק. Pete Norton, GettyImages
לא פעם ראשונה וגם לא שנייה שהוא מסתבך עם החוק. גרהאם סטאק בימיו כשחקן/GettyImages, Pete Norton

בין לבין, היו גם הסתבכויות משמעתיות שלא במישור הפלילי. הזכורה מכולן התרחשה בדצמבר 2002, במהלך משחק הכנה של ארסנל נגד בוורן. האוהדים הבלגים השליכו למגרש חפצים ואבנים, וסטאק חם המזג סינן לעברם קללות והשליך חלק מהחפצים בחזרה ליציע. בתגובה, מספר אוהדים ירדו לכר הדשא כדי להתעמת איתו. בסופו של דבר המשחק פוצץ, אחרי שגרהאם נראה מתקוטט עם אותם אוהדים.

הקטטה עם אוהדי בוורן הפכה את סטאק משוער אנונימי עד אותה נקודה, לסוג של מפורסם. ומאז ועד היום, הוא בעיקר מתרברב בתקרית ההיא. "לא הייתי מוכר, ואחרי זה כולם ידעו מי אני. הזמינו אותי להתראיין ברדיו, בתוכניות אירוח בטלוויזיה, בסרטים דוקומנטריים. זה תפס את תשומת הלב של כולם. לפתע יצרו איתי קשר גם כל מיני סקאוטים וסוכנים. הפכתי לפתע לשם גדול. עד היום אני סופג איומים והקנטות מאוהדים בלגים, אבל לא אכפת לי".

סטאק שהיה השוער השני של "הבלתי מנוצחים", הקבוצה ההיסטורית של ארסנל בעונת 200/04, נודע ברבות השנים כ"ליצן" של הקבוצה ההיא והקבוצות בהן עבר הבליגו על התנהלותו הבעייתית לעיתים. אבל אחרי עוד תקרית אלימה בה היה מעורב, אף אחד כבר לא משועשע. איך מכבי תל אביב תנהג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully